On je to nakonec hybrid z jiných důvodů než eko nebo spotřeba. Na to jsem popravdě ani nepomyslel. Původně to měl být Mildhybrid (který je s danou motorizací vždy), ale pro hybrid mluvilo víc věcí:
1. Hybrid má klasický šestistupňový měničový automat, klasika má sedmistupňovou dvouspojku. K těm dvouspojkám jsem si zatím moc nevypracoval důvěru, možná ale zbytečně. Každopádně beru měničovou převodovku proti DCT jako bonus.
2. Hybrid má možnost mít v kufru rezervu. Klasika tam má umístěnou baterii pro mildhybrid.
3. V testech se ukázalo nastavení elektroniky pohonu všech kol lepší u hybridu než u klasiky. Při delším prokluzu kol u DCT smrděly spojky a celkově si s tím ten hybrid poradil líp. To bych přikládal tý převodovce.
4. Výkon.
Jako bonus přišlo to, že se s tím opravdu příjemně jezdí, je to tichounký a ten elektromotor umí opravdu hezky zatáhnout když je potřeba. Rozdíl výkonů je 180k u klasiky, 230k u hybridu. To už znát samozřejmě je. Hybrid teda podle mě smysl má, dokonce si myslím, že má smysl i nabíjecí plug-in hybrid používaný v provozu bez externího dobíjení. Elektromobil by byl fajn, když udávají nabití z 10 na 80 procent baterie za cca 15 minut. Problém je v tom, že z nabíječky 350kW a těch jaksi moc není. Takže těch 15 minut je číslo hezký, ale teoretický. Reálně by to na většině nabíječek trvalo hodiny a hodiny. Domácí nabití ze zásuvky 230V udávají přes 30 hodin.
Takže ano, teď jsem rád, že je to hybrid. Důvody jsou popsány nahoře, dnes bych k nim určitě přidal tu příjemnost a ticho. Příště se určitě při výběru hybridu bránit nebudu. Když si k tomu každý dojde stejně jako já tak fajn. Komu to vyhovuje ať si to pořídí. Vynucovat to politicky je samozřejmě špatně a jsem proti tomu.
