Citace:
Ono tu asi nikde nepadlo co vlastně od tý Kappy očekáváš.
Padlo, na minulý stránce, zahrabané v textu. Shrnu - běžný daily, s předpokládaným nájezdem do 15k ročně a s přihlédnutím k téměř veteránskému věku a potencionálnímu statusu vzácnější relikvie z přelomu století.
Citace:
... má smysl koupit pokud jsi: zapálený pro věc, máš možnost auto opravit (svépomocí nebo šikovný opravář), máš trpělivost a v neposlední řadě jsi ochoten pustit korunu a věnovat tomu čas.
V opačném případě je úvaha nad Kappou celkem ztráta času.
To celkem splňuji - dokud to bude čím udržovat, zásadní problém se nepředpokládá (pokud teda nebude muset motor ven, kanál k dispozici nemám a muselo by to někam do servisu). Zmíněno na předchozí stránce. Ostatně, ze stejnýho důvodu pořád držím jedno obstarožnější vozidlo.
Citace:
A vo, vo ,vo tom to je. Ono by se skoro každému, včetně mě, líbilo jezdit ve starším opečovávaném autě, bez větších nákladů do budoucna, koupeném za dobrý peníz
To asi jo, ale v mém případě to stojí trochu jinak. Stačí chvíli počítat. Kupní cena + náklady na provoz + náklady na údržbu. Se starším, zachovalým autem se nikdy nedostanu na cenu nového auta podobné velikosti. To by platilo jen v případě pořízení nějakýho totálního vraku nebo hodně shnilýho veterána - typicky Tatra 603 "odborně uložená v kopřivách" (zdravé/použitelné to bývá tak od klik dveří nahoru a někdy ani to ne, přestože auto "drží" pohromadě a někdy lze i nastartovat), Tatra 613 a podobně.
Dále - auto starší 2005 nebude mít příliš "kurvítek" a "nasírátek" jako součaný nový auta. Např. stop/start, DPF/FAP, tisíc airbagů, čidla tlaku v kolech (kde už i mocipáni z EU začínají chápat, co je to za kokotinu, ale zrušení nehrozí), denní svícení, "cornering", e-call, stabilizaci (která nelze vypnout, zasahuje skrytě a řidič se stává spíš uživatelem, který po přesednutí do auta bez této výbavy klidně tvrdí jaká je to CENSORED, co nedrží na silnici) a další věci, který Řidič nepotřebuje.
Už jste si zkusili u auta s elektronickým plynem šlápnout zároveň na brzdu? Jsou totiž případy, kdy se to hodí (např. mokré kotouče, které by jinak nebrzdily nebo námraza). Jen taková zajímavost. Ona Kappa už určitě taky nemá přímou mechanickou vazbu od pedálu na škrtící klapku.