...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je úte říj 16, 2018 00:06

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 20 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř led 10, 2018 11:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 644
Bydliště: BA/RS
Pri vacsine je tak ako pises, ale pri mne je to opacne, nie preto nechcem retaz lebo mam remen, ale mam remen lebo nechcem retaz :D. S ostatnym je asi ako hovoris, o oboje sa treba starat a ked sa staras mas po probleme. U mne je ale rozdiel ze si to servisujem sam a ked si porovnam narocnost vymeny tak neni o com. To je dovod preco retaz nie, nie ze by to bola nenzsitelna katastrofa, to ee.

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř led 10, 2018 23:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 22, 2008 12:30
Příspěvky: 877
Bydliště: Memmingen
Samozrejme nebyl retez nejzasadnejsi kriterium, ale byla to rekneme polehcujici/pritezujici okolnost pri vyberu. :) Tech kandidatu na novy auto pro pritelkyni bylo nekolik, z ruznych trid, od ruznych znacek a ruzneho stari...
Podminkou byl benzinovy motor, automaticka klimatizace, loketni operka, rezervni kolo, svetly nebo hnedy interier, v pripade kozeneho interieru i vyhrev sedacek a samozrejme perfektni stav bez jakychkoliv nutnych investic v pristich dvou letech (samozrejme vyjma klasickeho oleje, filtru atd.). Protoze slo o auto pro pritelkyni, ktera nema couvani za svoji oblibenou disciplinu, tak to mel byt idealne hatchback, nebo v pripade jine karoserie s parkovacimi sensory. Vzhledem ke kazdodennimu pouziti byla podminkou i spotreba pod 10l v mimomestskem rezimu.
Roli samozrejme hrala i znacka jako takova a sympatie k ni a nakonec dobra dostupnost originalnich nahr. dilu.
Prilehcujici nebo pritezujici prvky vybavy byly: radsi manual nez automat, radsi retez nez remen, radsi klasickou rucku nez elektronickou parkovaci brzdu a samozrejme vseobecne co nejmene modernich bezpecnostnich asistentu otravujicich zivot.
V nejuzsim finalnim vyberu byla nakonec Delta III, Mazda 2 a CX-3, Mercedesy A, B a GLA a "nejaky" Saab od Heuschmida.
Od zacatku byla tak nejak podvedome a srdcove nejvetsim favoritem Delta III, jenze s nejakym zajimavym motorem a vybavou, v super stavu, jsou strasne vzacne a navic tady v Nemecku neznam siroko daleko na Lancie zadny dobry servis, coz byl mimochodem i duvod, proc se za Deltu II hledala nahrada. O nahradnich dilech ani nemluve... na Deltu II jsou problem uz dneska, takze za par let pocitam, ze to bude stejny i s novou Deltou.
Presto to vsechno porad je to Lancia a tak se do uzsiho vyberu dostala jedna konkretni Delta 1,8T ze Svycarska, kvuli ktere jsem vznesl ten puvodni dotaz (stale je na prodej, kdyby nekoho zajimala: https://www.autoscout24.ch/de/d/lancia- ... 10%26r%3d5 ).
Hralo pro ni, ze jde podle vseho o velmi zachovale auto s jasnou historii, se zarukou, s nadhernou barvou i interierem a nejatraktivnejsim motorem, ktery se do Delty nabizel a cena byla vzhledem k vyse popsanemu taky atraktivni. Navic svycarum vseobecne vice duveri, nez nemcum.
Bohuzel ten svycarsky puvod byl nakonec i duvodem, proc se Delta nekoupila. Pri zapocitani cla uz se cena nebezpecne blizila 2-3 roky starym Mercedesum se znackovou tovarni zarukou. K tomu zaruka od prodejce na Deltu by asi v pripade nejakeho problemu stejne nebyla moc pouzitelna, protoze bychom tezko jeli s autem (nebo nechali odtahnout) nejakych 250km do francozskeho kantonu...
S tezkym srdcem jsem tedy dal jednou prednost hlave a zacal hledat jinde. Logicky dalsi vyber se zastavil u Benze. Kdo me zna osobne, vi, ze jsem nikdy velkym fanouskem Mercedesu nebyl, ale slo by proste o volbu z rozumu. Na znackove ojetiny ve stari max. 4 let (vetsinou 1-3 roky), ktere nesou oznaceni "Junge Sterne", dava Benz 2 roky zaruku na auto, minimalne 6 mesicu nebo 7500km, ze nebude nutna zadna servisni prohlidka, k tomu bych mel samozrejme v praci velmi vyhodne moznosti financovani, nahradni dily za pulku a praci bych si udelal sam. Zdalo se, ze tyhle plusy uz nemuze nic zvratit. Navic se objevila jedna krasna B-Klasse s manualem v hnede kuzi s matnym porovitym drevem a ambientnim podsvicenim (podle me kravina, ale pritelkyni se to libi) za super cenu, takze uz bylo prakticky vybrano. Problem byl, ze Mercedes dneska uz nenabizi u vetsiny modelu rezervu. To jsem vedel, ale doufal jsem, ze kdyz vyhazu tu opravnou sadu s tou vyplni mista okolo, tak ze by se tam minimalne Faltrad mel vejit. Jenze zkouska na dilne me bohuzel vyvedla z omylu a auto bez rezervy je pro me "NO-GO" (a sorry, ale vozit nahradni kolo jen tak hozeny v kufru jsme taky nechteli).
Stejny duvod pak vyradil i Mazdy, ktere jinak povazuju za vyborna auta na dnesni pomery! Vzhledem k tomu, jaky je to u novych aut s rezervou problem, jsme zacali premyslet opet nad necim starsim. Jenze jak jsem psal, chteli jsme auto v top stavu, coz je u starsich aut vzdycky problem. V tom se mi strejda zminil, ze bude prodavat 10 let stareho Priuse, ponevadz ho pri servisni prohlidce ukecali na novy Yaris Hybrid. Nejdriv jsem se zasmal, vzdyt ja tyhle hybridy primo nesnasim, navic ten strejduv byl hnusne sedy s sedym interierem, takze jak z katologu pro duchodce. :D Jenze to taky bylo auto od cloveka, ktereho osobne znam a duveruji mu, ktery ho kupoval jako rocni predvadecku v mistnim autosalonu, kde byl pravidelne servisovany, auto bylo garazovany a protoze slo o druhe auto na nakupy, tak jeho rocni najezd byl do 3tis. KM. To vse za 6tis. Euro, tedy za zlomek ceny vsech vyse zminenych aut. A rezervu taky mel. Ok, rikam pritelkyni: "Tak to holt ty dva roky s Priusem prezijes, nez dodelam skolu u MB a pak se poridi neco poradnyho. Hlavne se nim nesmis nikde chlubit, protoze Prius by byl pro nas ostuda" :lol: A pak jsem jen tak mimochodem prohodil "A nejakyho Saaba bys nechtela?". Ja mel Saaby vzdycky rad, ale pritelkyni se moc nelibily a navic se ji zdaly vsechny moc velky pro ni. Ale taky jem vedel, ze vzdycky touzila po cabrioletu. A zrovna jeden zajimavy cabriolet byl u Heuschmida k mani... Pak uz to slo rychle. Nejdrive prohlidka v hale, kde se auto pritelkyni pri osobnim setkani zalibilo. Nasledne jeste ten samy den slozeni zalohy a za tyden jsme si auto prebirali.
Vedel jsem, ze kdyz starsi ojetinu, tak jedina od nej. Heuschmid je nejvetsi specialista na Saaby v Evrope, vlastni firmu ma od roku 1978 a pred tim sam v 70. letech pomahal Saabu s vyvojem prvnich turbo motoru. Dokud by Saab samostatnou znackou, tak mel i jeho autorizovane zastoupeni a vlastni znackovy tuning, kdy podobne jako bavoraky od Alpiny, nesly i Saaby jeho vlastni jmeno (napr. Heuschmid HS4, HS6...). Pote se zacatkem 90. let nepohodl s lidmi od GM (vadilo mu mimo jine, ze GM polevilo z vysokych standartu Saabu a chtelo "kvalitu" autorizovanych servisu sjednotit s Opelem), takze se na Saaby specializoval dal bez autorizace, kterou mu svedi vratili hned, jak GM Saaba opustil. Nekteri pomlouvaci ho sice nazyvaji zlodejem, protoze je udajne predrazeny, jenze auta od nej jsou opravdu v tom nejlepsim stavu bez jakychkoliv dalsich nutnych investic v horizontu dvou let. Coz zejmena od doby, co sam v servise pracuji, dokazu ocenit vic nez kdy jindy. Vzdyt i u Mercedesu obcas uz po par letech urezne drzak vyfuku a pod., ale u Saabu od Heuschmida tohle neexistuje. Proc? Vsechny auta urcena na prodej jsou dany do perfektniho stavu a skladovany v suche hale s konstatni teplotou. 99% procent aut si u nej lidi koupi aniz by udelali zkusebni jizdu a stejne to bylo i u nas. Ma to svuj duvod. Auta si u nej nekupuje jen tak nekdo z ulice a netoci se tam zrovna jak v AAA. Vetsina aut je v hale uskladnena dele nez rok a tak se na nich kompletni servis udela az po zaplaceni zalohy, aby zakaznik dostal auto, kde jsou opravdu nove udelane vsechny spotrebni dily (motorovy a prevodovy olej, vsechny kapaliny, filtry, svicky, klinovy remen, brzdy, pneumatiky atd.) a zaroven, aby se ta prace a dily zaplatili, pokud by si to zakaznik rozmyslel a auto dalsi dva roky stalo v hale... Proto je tam taky u ojetin nezvykla cekaci lhuta 1-3 tydny od objednani. Na vsechny auta je samozrejme zaruka. Uprimne, kdo vam tohle dneska nabidne? Napr. na Lancie takovou firmu bohuzel neznam, coz byl mimochodem i jeden z duvodu, proc ted delam skolu u MB. Zkratka kdyz jsem nenasel zadny servis na Lancie, ktery by splnoval me predstavy a pozadavky, rozhodl jsem ze, ze si ho jednou otevru sam. :lol: Ale to je uz jiny pribeh...
Tak jen na zaver, kdyby nekoho zajimalo, co jsme to vlastne koupili: Saab 9-3 Cabrio 2,0T Hirsch Perfomance, r.v. 2007 (je to ten mezi model uz s tim lepsim s interierem po faceliftu, ale karoserii jeste pred faceliftem), 230tis. KM, automat, cerna barva, svetly interier v kuzi, el. sedacky s pameti a vyhrevem, dvouzonova klima, origo navigace s aktualizaci z r. 2014 (posledni dostupna), audio Bose, parkovaci sensory, funkce sklapeni praveho zrcatka dolu pri parkovani u obrubniku (idealni pro pritelkyni), xenony, rezervni kolo, Standheizung (omlouvam se, ale zapomnel jsem, jak se to rekne cesky), nerezovy vyfuk Heuschmid, origo alu 17", kompletni servisni historie. Auto po prvnim majiteli, jistem bankeri z Zürichu. U Heuschmida byly, jak je u nej standartem, vsechny spotrebni dily cerstve vymeneny, lak navoskovany a platena strecha naimpregnovana na zimni provoz. Jeste jsme dostali nove origo koberecky, takze auto vypada opravdu jako nove! Nikde zadna koroze a tim myslim opravdu nikde, ani na ruznych sroubech na podvozku a pod. Akorat na poklopu od sklapeci strechy byl maly puchyrek na laku (nejspis oxidace, ten dil neni kovovy ale hlinikovy), takze nam nechal cely dil nalakovat. Schvalne to pry nedelal predem, abychom videli, z jakeho duvodu je dil lakovany a ze nejde o auta po nehode, pokud bych chtel merit tloustku laku. Take jsme dostali novou originalni prirucku k autu v nemcine, protoze i kdyz prvni majitel byl z Zürichu, tak bylo auto koupene v autosalonu ve francouzsky mluvicim kantonu. Za kosmeticke zakulaceni ceny o stovku nahoru oproti inzerovane castce jsme dostaly jeste druhou sadu 16" origo alu kol s designem dle vyberu z jejich bohateho skladu a obute na novych zimnich gumach Nokian s rychlostnim indexem V, aby se clovek ani v zime nemusel omezovat. Jako drobnost nam i na prani prohodili stredove poklicky na kolech, protoze se mi vice libily ty se starsim logem Saab-Scania. :) Na zaver jeste dostala pritelkyne pri predavani klicku (kteremu predchazelo i odborne asi hodinove seznameni s autem a vsemi ovladacimi prvky) velkou kytici jak v nejakem nobl autosalonu. Proste servis all-inclusive - takhle si predstavuju nakup ojeteho auta! :!:
Ale protoze i u toho sebelepsiho auta muze nekdy neco odejit, tak presne po tydnu jsem na jednou na parkovisti pred obchodem nemohl nastartovat. Jako by auto nemelo benzin. Hned me napadla palilova pumpa... Bylo to ve ctvrtek vecer 21. prosince, takze jsem pritelkyni pripravil na fakt, ze Vanoce budou bez jejiho noveho auta. Hned z parkoviste jsem volal Heuschmidovi a popsal problem. Ackoliv byl jeho syn s odtahovkou zrovna kousek za hranicema v Rakousku, okamzite vyrazil za nami a za hodinu byl uz Saab nalozeny. Uz tohle jsem ocenil. O co vetsi sok byl druhy den v patek dopoledne, kdyz mi vola, ze to byla opravdu palivova pumpa, ale ze uz ji maji vymenenou a jen udelaji zkusebni jizdu a muzeme si auto vyzvedout. Hned ten vyhled na stastne Vanoce byl lepsi. A tresnicka na dortu - zaruka se vztahovala puvodne jen na auto, nikoliv na odtah. Kdyz ale Heuschmid zjistil, ze nemame ADAC clenstvi (asi za 100 Euro na rok je u ADAC odtah po cele Evrope 24h denne zdarma), tak nam zahrnul i ten odtah do zaruky! Pro tohle mi uz dosli slova chvali... Snad jen, kdyby nekdy nekdo chtel starsi auto, u ktereho nebude muset nic resit, tak doporucuji: https://www.heuschmid.de

PS: Omlouvam se za ten sloh, ktery se z vetsiny netyka tematu k Delte III. Nejak jsem se rozepsal vic, nez jsem chtel a pak mi to prislo lito mazat. :D

_________________
Lancia Delta HF Integrale 16V
Lancia Thema 2,8 V6 Obrázek
Lancia Delta II 1,6 16V


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv led 11, 2018 00:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 644
Bydliště: BA/RS
Dakujeme za zaujimave citanie. Chvalim vyber a drzim palce s vela pozitivnymi zazitkami :)

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv led 11, 2018 02:27 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7980
Bydliště: Kolín
Jak to bude s dílama na Saaby do budoucna? Nebude to peklo?

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv led 11, 2018 07:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 22, 2008 12:30
Příspěvky: 877
Bydliště: Memmingen
Citace:
Jak to bude s dílama na Saaby do budoucna? Nebude to peklo?
Zatim to vypada v tomhle smeru pozitivne. Vetsinu dilu muze clovek objednat za vyhodne ceny od Skandixu, ktery nabizi u tech nejprodavanejsich casto i na vyber mezi originalem a druhovyrobou, takze si tam prijdou na sve i setrilci.
A co nema Skandix, to clovek vzdycky sezene u Heuschmida. Saab jako automobilka sice uz neni, ale jeho cast Saab Parts stale existuje a nabizi originalni nahr. dily. K tomu Heuschmid uz dneska nabizi nektere dily vlastni vyroby (nerezove vyfuky, kovane pisty, ojnice atd.) a do roku 2020 planuji nabidnout kompletni nabidku vsech nahradnich dilu, ktere uz nejsou dostupne v originalni kvalite ze Svedska. Ze zacatku jen pro youngtimery 900 a 9000, casem pry podle potreb a poptavky i pro dalsi modely.
Takze to, co neni celej velkej koncern FCA schopnej nabidnout na svoje oldtimery/youngtimery, to dokaze na Saab zaridit jeden nadsenec z Allgäu. :) Sympaticke je i to, ze se Heuschmid snazi nabidnout zakaznikum moznost uzpusobit jejich youngtimer/oldtimer opravdu kazdodennimu a celorocnimu pouziti. Nabizi napr. vlastni prestavby starsich 99 a 900 na Euro 2 normu (v Nemecku je extremne draha dan za auto, ktere nesplnuje alespon Euro 2 a zaroven nema ani veteranske znacky), vlastni dodatecnou montaz posilovace rizeni nebo antikorozni ochranu nejakou specialni barvou extremne odolnou vuci slane vode. Tuhle barvu si nechalo puvodne vyvinout nemecke namornictvo a krome nej ji pouzivaji napr. nemecke drahy nebo doky v Hamburgu. Maloobchodne neni vubec k sehnani, ale protoze se Heuschmid nejak osobne zna s majitelem te firmy, ktera tu barvu vyrabi, tak mu ji exklusivne dodava v malem baleni ve sprejich pro jeho potreby.

_________________
Lancia Delta HF Integrale 16V
Lancia Thema 2,8 V6 Obrázek
Lancia Delta II 1,6 16V


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 20 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz