...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je stř zář 19, 2018 22:23

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 12 příspěvků ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon zář 17, 2012 08:59 
Offline

Registrován: pát zář 14, 2012 12:37
Příspěvky: 13
Bydliště: Plzeň
Phedra má stejně jako Citroen C8, Peugeot 807 a Fiat Ulysse má filtr pevných částic. Jeho fungování je podle některých lidí obestřeno černou magií. Ve skutečnosti je to poměrně jednoduché.

1. Filtr pochytá většinu bordelu z motoru jdoucího. Nejvíc bordelu pochopitelně nachytá ve městě. Díky největšímu průtoku paliva.

2. Filtr se dokáže čistit sám pomocí aditiva. Jenže to má háček. Čištění probíhá při 3000 a víc otáčkách a to ještě ne hned. Tedy pokud je aditivum a chceme čistit, najedeme na dálnici dáme tam čtyřku a sypeme to tak 120 Km/h cca 5 minut. Že se čistí poznáte snadno, teplota motoru stoupne někam k 90 stupňům.

3. Problémy s filtrem se vyskytují v zásadě čtyři, filtr zanesený, nedostatek aditiva, proražený filtr, filtr totálně ucpaný.
Totálně ucpaný filtr lze vyměnit, vyčistit nebo nechat renovovat. Renovace a čištění jsou ve skutečnosti to samé. Teplou WAPkou se vypláchne, předtím se musí vyndat a rozebrat. Protože auto ucpanost poznává podle tlaku před a za. Tohle perfektně funguje. Filtr je čistý. Důležité je pak pořádně vysušit. Lze i zlehka horkovzdušnou pistolí.
Aditivum pro FAP se doplňuje dost na houby. Nádrž je pod řidičem (na podvozku). Je plastová a je přes ní plech. Plech se docela snadno pomuchlá. Jenže celé je to na houby v tom, že vstupní ventil pro doplnění je z druhé strany. Tedy doprostřed auta. Takže auto musí na horu, nebo my musíme dolů. Na heveru by to šlo taky. Ale nic moc práce.
Zanesený filtr se vyčistí sám viz bod 2.

4. Doplnění vyžaduje mít aditivum. Aditivum lze snadno objednat na internetu. Problém je, že většina servisů Vás na něm natáhne a za druhé, že ty co ho prodávají většinou houby ví co to vlastně sakra mají. Nás ideálně zajímá EOLYS DPX176 DPF FAP 3 L. Celé je to jako sada pro doplnění cena se pohybuje cca od 2600 Kč za tři litry. Celé to ve výsledku vypadá jako když dáváte autu infuzi. ;-)

_________________
Fotografování
Blog
http://about.me/josefnemec
Google+ profil
Dum spiro spero!

Lancia Phedra 2,2 JTD, v plné parádě
Peugeot 309, 1.9D, rv 1989


Naposledy upravil(a) grovik dne úte zář 18, 2012 07:24, celkem upraveno 1 x.

Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte zář 18, 2012 07:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 16, 2009 09:51
Příspěvky: 124
Rozumim tomu dobre, ze bych mel cas od casu tocit motor po dobu 5 minut na tech 3000ot/min? Jak casto?
V takovych otackach jinak nejezdim, na dalnici pri zarazene 6 toci cca 2300ot/min pri 130.

_________________
Phedra 2.2 JTD 170, 2008
ex Stilo MW 1.9 JTD 115, 2005
ex Tempra 1.6 i.e., 1993


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte zář 18, 2012 07:23 
Offline

Registrován: pát zář 14, 2012 12:37
Příspěvky: 13
Bydliště: Plzeň
Mělo by to stačit... ale podle mě je lepší než stát na místě a točit 3k. Na dálnici podřadit.

_________________
Fotografování
Blog
http://about.me/josefnemec
Google+ profil
Dum spiro spero!

Lancia Phedra 2,2 JTD, v plné parádě
Peugeot 309, 1.9D, rv 1989


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte zář 18, 2012 09:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 13, 2005 10:14
Příspěvky: 1783
Bydliště: Brno
Jeste se da iniciovat cisteni pres diagnostiku. Trva to taky cca 5 minut, a motor ma myslim nizsi otacky.

_________________
Ex: Fiat Croma 2.0I-E Turbo
Ex: Lancia Thema 2.0I-E 16V
Ex. Lancia Lybra 2,4 JTD
Ex. Lancia THESIS Emblema 2,4 JTD-M


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte zář 18, 2012 12:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 16, 2009 09:51
Příspěvky: 124
Citace:
Mělo by to stačit... ale podle mě je lepší než stát na místě a točit 3k. Na dálnici podřadit.
Jak casto? Jednou za mesic? nebo po ujeti 1000km?

_________________
Phedra 2.2 JTD 170, 2008
ex Stilo MW 1.9 JTD 115, 2005
ex Tempra 1.6 i.e., 1993


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát zář 21, 2012 08:25 
Offline

Registrován: pát zář 14, 2012 12:37
Příspěvky: 13
Bydliště: Plzeň
Auto to pozná samo a zařve.
Jak jsem napsal, měření zaprasenosti filtru se provádí pomocí dvou tlakoměrů.
Jeden před filtrem a druhý za filtrem.
Pokud je rozdíl velký vyvolá to chybu (Risk... cosi) nepamatuji se.
Na filtr má vliv hlavně jízda. Tzn. Kdo jezdí hodně městem, potažmo netočí motor do otáček. Dočká se dřív. Ten kdo jezdí po dálnici pravidelně dost možná se nedočká nikdy.

Jinak rada pro majitele všech Turbo motorů. Je dobré když s autem jede, počkat až se zahřeje a nechat ho vždycky chvilku protáhnout v pořádném zápřahu. Vytočit ho na plno.
Zabráníte tím přituhnutí lopatek turba a celkově přispějete k jeho lepšímu chodu.

_________________
Fotografování
Blog
http://about.me/josefnemec
Google+ profil
Dum spiro spero!

Lancia Phedra 2,2 JTD, v plné parádě
Peugeot 309, 1.9D, rv 1989


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: ned říj 04, 2015 21:33 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 14:56
Příspěvky: 41
caf, je mozne, aby Phedra 2,2 94 kW 2005 byla seriove bez DPF? Je na ni placnuta zluta umweltplakette, a ja predpokladam, ze kdyby to melo dpf, tak to by mela zelenou, ne?


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon říj 05, 2015 10:16 
Offline

Registrován: čtv lis 14, 2013 20:18
Příspěvky: 58
Bydliště: Hranice
Myslím, že tyto moderní HDI mají FAP určitě, ale s plaketou nevím, jak to je.

_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD 2000 99kW


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát říj 09, 2015 20:58 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 14:56
Příspěvky: 41
trochu jsem doloval a nasel toto:
807 2.2 HDi 16V (94kW) (DT) (2002-)
807 2.2 HDi 16V 170 FAP (DW12BTED4 - 125kW) (DT) (2007-)
807 2.2 HDi 16V FAP (94kW) (DT) (2004-)

takze 2,2 muze byt s, ale i bez FAPu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: sob dub 14, 2018 22:08 
Offline

Registrován: sob dub 14, 2018 22:00
Příspěvky: 1
Dobrý den pánové,
rád bych se zeptal,jaký typ aditivu mám pořídit, když vůbec netuším, jaký tam je... Koupil jsem Phedru 2,2 JTD 2006 asi před rokem a už mi hlásí: Nízká hladina aditivu FAP. Ale netuším kde najít přesné označení aditivu,který tam patří...

Moc Vám děkuji za radu :-)

Lukáš


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv dub 19, 2018 13:55 
Offline
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: sob pro 08, 2007 20:12
Příspěvky: 716
Bydliště: Tanvald
Zkus pohledat,co patří do HDI,nebo se zastav v peugeoutu,či citroenu a zeptej se tam. Motory jsou stejný

_________________
Alfa 166 2,4 jtd 110 kw
Kappa sw 2,0 20v turbo-bývalá Harousova
Kappa 2,4 20v - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 99 kw - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 110 kw - Ex


Obrázek Spotřeba LANCIA KAPPA 2.0 20v turbo 162 kW / 0 HP


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát kvě 18, 2018 17:08 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 14:56
Příspěvky: 41
Kouknout na nadrzku aditiva a na bajonetovych konektorech je vzdy ze dvou stran konektoru je barevne tlacitko, bile, zelene nebo modre. Nasledne podle tabulky: http://www.walker-eu.com/en-uk/walker-p ... ves/eolys/ .

Nez zacnes resit doplnovat, je vhodne zjistit, zda je nadrzka opravdu skoro prazdna, muze se stat, ze cerpadlo davalo malo a aditiva je tam dostatek. V mem pripade jsem po hlasce low level doplnil asi pul litru a bylo plno. Po nejake dobe(zrovna dneska) vymena nadrzky, pac ta uz nefungovala. Proc, to je jiny pribeh...


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 12 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz