...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je sob čer 23, 2018 15:33

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 19 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: stř úno 28, 2018 23:09 
Offline

Registrován: sob kvě 10, 2008 10:22
Příspěvky: 283
Bydliště: Ostrava
ahojte
ví někdo prosím jestli servomotorek zadní brzdy má šestihran nebo 12ti hran ? popřípadě jaké je číslo OEM ? ( na eperu jsem u sekce brzd toto nenašel )

zamrzla mi řučka v těchto mrazech (a já se modlím a´t je to tím mrazem jenom...) uvídím o víkendu jak to roztaje...

_________________
Lancia Thesis 2,4 benzin, 6M, 170k
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: čtv bře 01, 2018 09:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 641
Bydliště: BA/RS
Ked das motorcek dole tak to odkrutis torxom, teda 6hranom. Cislo oem nenajdes pretoze sa motorcek neda kupit samotny, jedine s celym brzdovym strmenom za cca 600€. Ak je naozaj chyba v motorceku tak mi ho posli, viem ti ho repasnut.

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: sob bře 03, 2018 20:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 12, 2009 22:20
Příspěvky: 687
Bydliště: city Olomouc a okolí
před výměnou můžeš zkusit ještě uvolnit zakouslou brzdu - dle videa otáčením pístkem brzdy po směru chodu hodin. ručiček


https://www.youtube.com/watch?v=7icCzeN0iyw


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: pon bře 05, 2018 23:06 
Offline

Registrován: sob kvě 10, 2008 10:22
Příspěvky: 283
Bydliště: Ostrava
takže bylo to fakt zmrzlé..dnes odpoledne nad nulou a autíčko jezdí ..zasr.. zima

rada pro příště: nebudu při mrazech nechávat zatženou EPB !

co mě mile překvapilo bylo nastartování bez ztráty kytičky po 10ti denní odstávce v těch mrazech...

_________________
Lancia Thesis 2,4 benzin, 6M, 170k
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: pon bře 05, 2018 23:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 641
Bydliště: BA/RS
Az tak moc by som sa netesil. Kedze to zamrzlo je jasne ze mas prasknute puzdro a dnu sa dostava vlhkost. Skor ci neskor to odide.

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: pon bře 05, 2018 23:56 
Offline

Registrován: sob kvě 10, 2008 10:22
Příspěvky: 283
Bydliště: Ostrava
doufám že neskor... :twisted:

_________________
Lancia Thesis 2,4 benzin, 6M, 170k
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2018 00:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 641
Bydliště: BA/RS
Drzim palec :)

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2018 13:43 
Offline

Registrován: stř dub 13, 2011 21:33
Příspěvky: 19
Na kolik vyjde repase motorku EPB??

Trochu jsem pátral a podle elektroschematu jdou do motorku 4 kabely. Dva jsou napájení pro vlastí motor a dva pro Hallův senzor. Passat a další mají velmi podobný pohon EPB, ale do pohonu jdou pouze dva kabely. Respektive přímo na pohonu EPB je konektor se dvěma piny. Není tam Hallův sensor. Audi A8, Bentley mají jako Thesis také pohon EPB se čtyřpinovým konektorem, tedy s Hallovým sensorem. Dvoupinová verze pohonu se dá za dobrý peníz sehnat. Bohužel s verzí čtyřpinovou je to horší.

Zatím mám EPB OK. Ale preventivně bych to zkontroloval - to jest stav ozubeného řemínku, kontrola těsnosti atd.
Nerad bych, aby mne to někde nechalo stát a musel jsem kvůli odjetí sundavat kolo a demontovat z třmenu pohon.
Hallův senzor patrně také diagnostikuje vlastní elektromotůrek a tak by se mohl odcházející pohon EPB projevit chybovou hláškou na přístrojovce. Má s tím někdo zkušenost ??
Jinak ještě malá poznámka k chybovým hláškám: u Thesise 2003 jsem vyměnil software CONNECTu za verzi z roku 2005. Stará verze vyžadovala manuálně mazat chybová hlášení po zaplnění paměti chyb (jinak to na přístrojovce začlo hlásit alarm). Novější verze toto dělá automaticky. Je to náhodný poznatek - došel jsem k němu při výměně CD mechaniky. Stará, původní špatně vysouvala a "vtahovala" CD nosiče. Výměnnou se mi podařilo tedy vyřešit dva problémy.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2018 18:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 13, 2005 21:17
Příspěvky: 468
Bydliště: lomnice nad popelkou
záleží co to je za EPB (jaká genereace, jakej výrobce...)

u nás ve fabrice tělesa EPB vyrábíme (ATE /continental) -housingy se vstřikujou (plast se sklem) a následně při montáži svařujou ultrazvukem/laserem

takže na tom nezrepasuješ nic -pouze výměna kus za kus (pokud seženeš jako díl) - co se na tom může posrat:

praskne housing (stářím, nárazem, špatným svařením, chybou v programu/měření proudu při zabrždění)
protočí se šnek na elektormotorku
schoří motor..

do toho našeho už vedou jen 2 dráty, řj pozná že je zabržděno dle odběru proudu...
sám tomu nevěřím, jsem velkej skeptik co se týče těchle technologií když vím že samotnej třmen má hromadu svejch problémů (zatuhlej pístek, vodící čepy..) a dá se na něj ještě takový kurvítko =D> #-o ..)

zlatej lanovod jednoduchý, lehký, opravitelný na poli, bez nutnosti řešit připojení na PC při výměně desek, kotoučů atd...

_________________
coupe 2.0 16v NA (>200PS/8000rpm)
tipo 2.0 8v -> 16v
Giulietta 125kW
156 SW 2.5 V6
feličita kit car
VW GII 2.0 16v
ex: stilo 2.0 16v, bravo HGT


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2018 21:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 641
Bydliště: BA/RS
Thesis (lucas) ma ano 4 piny, repas robim za 80 kus. Spravit sa da viacmenej vsetko, len skladom nemam motorcek nahradny ale zatial som len jeden riesil nefunkcny z dovodu ze bol na kompletku zhnity. Viem ale zohnat aj ten. Hallov snimac som riesil dva krat, mam skladom, no tie odchadzaju viac menej zlym zaobchadzanim, padom atd. Housing sa da vacsinou otvorit bez poskodenia. Dovod preco na spodku praskne je oxidacia strmena, ktory ho nasledne roztlaci az praskne. Problem potom spravi vlhkost ktora sa tam dostava.
Snimac dokaze problem vacsinou zistit vopred podla rychlosti tocenia motorceka. Vtedy motorcek deaktivuje v odbrzdenej polohe. Lenze vacsina ludi to pichne na diag, ignoruje co sa stalo a vymaze chyby. Motorcek sa opatovne aktivuje a vtedy vznikaju scenare, ze zostali niekde vysiet a nevedia sa pohnut. Obcas v zime dokaze vlhkost sposobit ze vnutro zamrzne a znova clovek ostava nepohnutelny kym to nerozmrzne.
Potom sa stava ze je stara zalozna baterka, to sa vymeni a hura a este dva krat som riesil pokazene nudzove tlacitko odbrzdenia, tiez som to v oboch pripadoch opravil.
Zhrnutie je ze momentalne nie je nic coho by som sa na epb v thesise bal a uprimne mi to uz pride jednoduchsie ako lanovod :D, cize u mna ma hlas epb.

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Naposledy upravil(a) vlad47 dne sob bře 24, 2018 09:35, celkem upraveno 1 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2018 23:07 
Offline

Registrován: stř dub 13, 2011 21:33
Příspěvky: 19
Myslím, že EPB u Thesise je jedna z prvních aplikací v reálu. Alespoň verze EPB s pohonem přímo na třmenu. Výrobce je dle mne TRW. Viděl jsem provedení pohonu, kde převod ozubeným řemínkem byl nahrazen šnekovým převodem. Zástavbové rozměry a vnější vzhled je podobný verzi s řemínkem. Myslím, že verze se šnekem bude na životnost ještě lepší. Vlado správně říká, že obal pohonu EPB praskne vlivem oxidace hliníku třmenu. I když já s tím zatím zkušenost nemám.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: stř bře 07, 2018 23:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 641
Bydliště: BA/RS
Je to lucas, je tam aj nieco ako snekovy pohon a je tam aj remen. A ano je to jedna z prvych ak nie uplne prva verzia epb s takymto riesenim. TRW ktore bolo neskor (napr vw) uz ma napr zosilnenu stenu tam kde na thesise praska. To ale neznamena ze tam na vw nepraska :D

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Naposledy upravil(a) vlad47 dne sob bře 24, 2018 09:35, celkem upraveno 1 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: sob bře 24, 2018 08:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 03, 2006 17:00
Příspěvky: 709
Bydliště: Šumperk
Ahojte, ze se neda koupit novy motorek na EPB ? A co tyhle inzeraty na bazosi ? Ma s tim nekdo zkusenost ? Diky

https://auto.bazos.cz/inzerat/87273370/ ... 12hran.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/87408849/ ... 2-hran.php

Zajima me jestli Thesis ma 6ti nebo 12ti hran motorek...

EDIT: Tak si odpovim sam a pro vsechny, Thesis ma 6ti hran

_________________
L. Thesis V6
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: sob bře 24, 2018 09:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 641
Bydliště: BA/RS
Ospravedlnujem sa, moja chyba. Asi som Vas kus poplietol. Vsetko co som napisal tak sedi az na to ze som znacky napisal naopak. Cize to ze na thesis sa motorcek neda zohnat sedi, to ze tieto inzeraty co sa tu stale tocia dokola nemaju nic s thesisom spolocne plati. Akurat som napisal naopak znacky, thesis ma lucas a vw trw, uz som to opravil aj v prispevkoch. To je tak ked nieco vysvetlujem v pozdnej hodine po lahkom dni :D

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Thesis EPB
PříspěvekNapsal: sob bře 24, 2018 13:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 03, 2006 17:00
Příspěvky: 709
Bydliště: Šumperk
Opravdu se nechci hadat, ale mel jsem komplet novy trmen s brzdicem na thesis a byl TRW, tak ted uz nevim :D

EDIT: Tak bych rekl ze mame pravdu oba dva, puvodni trmen s motorkem byl LUCAS a novy je TRW. takze myslim ze oba dva jsou zamenitelny

_________________
L. Thesis V6
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 19 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz