...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je stř lis 14, 2018 06:49

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 13 příspěvků ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: úte črc 10, 2012 21:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2008 22:44
Příspěvky: 617
Bydliště: Brno
Zdravím. Na mé Kappě se pokazila poloosa na straně u řidiče.....v kloubu co je hned u převodovky, že by vnitřní kloub? Nevyznám se v tom bohužel. Je tam puklý ten krycí plast, takže můžu vidět přimo dovnitř. Jsou zde 3 ložiska a mezi nimi poloosa. Ta tam lítá jako lump v palírně. Dá se to nějak opravit? Co všechno musím sehnat? Bude to moc drahý?

_________________
Octavia 1.9 tdi 81kw
Kappa 2.4 TDS
Lybra 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTDM


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: úte črc 10, 2012 21:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned bře 15, 2009 20:27
Příspěvky: 1476
Ten kloub odešel vinou špatné manžety, minimálně ten kloub budeš muset vyměnit.

_________________
Ex: zelená-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice.html
zlatá-LANCIA Kappa 2.4 jtd http://moje.auto.cz/onko/kappice-1.html


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: úte črc 10, 2012 22:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2008 22:44
Příspěvky: 617
Bydliště: Brno
A je těžký to vyměnit ? Zvládnu to sám? Ještě nikdy jsem to nedělal, ale v rukách nakakáno rozhodně nemám.

_________________
Octavia 1.9 tdi 81kw
Kappa 2.4 TDS
Lybra 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTDM


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: úte črc 10, 2012 23:09 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 14006
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
zvladnes. sezen si vorech 36 a musis na nem zbrousit okraj aby sel do naboje a pak to jde samo. no a nebo tam prdni celou jinou poloosu z druhyho auta

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Peugeot Boxer 2,2 hdi
Mercedes atego
Daewo Lacetti


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: pon črc 16, 2012 22:24 
Offline
Administrator
Administrator
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Příspěvky: 1364
Bydliště: Brno Komín 728887525
Kdyby jsi chtel tak ořech zbroušenej mám a k němu různou sadu povolovacího nářadí.Jak moc tam lítá?Hele zastav se někdy a prolezem to :wink:

_________________
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: pon črc 16, 2012 23:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2008 22:44
Příspěvky: 617
Bydliště: Brno
Lítá docela dost. Dík za ochotu ale už jsem domluvenej se svým mechanikem, má použitou poloosu a já mám novou manžetu, sponky a vazelinu, tak z toho uděláme zdravej kousek. :)

_________________
Octavia 1.9 tdi 81kw
Kappa 2.4 TDS
Lybra 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTDM


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: ned črc 22, 2012 23:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2008 22:44
Příspěvky: 617
Bydliště: Brno
ták vyřešeno. sehnala se jiná poloosa, dala nová manžeta včetně vazeliny a maká jak za mlada :) akorát ty imbusy co drží poloosu, urval se na tom klíč v gole a potom i šroub, muselo se ubrušovat. Těžká a otravná práce. Tak pozor, kdyby to někdo taky v budoucnu měnil.

_________________
Octavia 1.9 tdi 81kw
Kappa 2.4 TDS
Lybra 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTD
ex Thesis 2.4 JTDM


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: úte bře 05, 2013 22:22 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Příspěvky: 7052
Má tu někdo kappu pětiválec benzín s automatickou převodovkou? Potřeboval bych vědět, jestli je pravá přímá poloosa dutá nebo plná. Plná jen tenká, cca 20 mm a dutá je silnější cca 35 mm
Ilustrační obrázky:
Dutá
Příloha:
P9024360.jpg
tenká
Obrázek

_________________
xxxx


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: stř bře 06, 2013 20:32 
Offline

Registrován: sob led 02, 2010 00:25
Příspěvky: 514
Mam 2.4 ie 129kw automat,r.v.1999.Spíš mi řekni kde to mam změřit.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: stř bře 06, 2013 22:10 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Příspěvky: 7052
to bys byl moc hodný, někde v místě nad výpustným šroubem olejové vany. Tu přímou část.

_________________
xxxx


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: pát bře 08, 2013 17:43 
Offline

Registrován: sob led 02, 2010 00:25
Příspěvky: 514
Já tam mam tu silnější.Včera jsem to měřil.
Taky jsem přitom zjistil,že mam prasklou manžetu,takže to musím opravit


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: čtv bře 14, 2013 09:26 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Příspěvky: 7052
Super, díky

_________________
xxxx


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Kappa - poloosa
PříspěvekNapsal: úte pro 06, 2016 12:48 
Offline

Registrován: pon lis 18, 2013 18:44
Příspěvky: 4
Trošku oživím tohle téma...

Začala se mi dít zvláštní věc. Při jízdě do rejdu, cca 50-70% se ozývá klasické "homokineťácké" cvakání. Kloub řekl jsem ji, co jiného. Jenže zvláštní je, že se to ozve jen při přidání plynu. Uvedu praktickou ukázku. Rozjedu se na volném place do rejdu, ozve se třikrát až čtyřikrát cvaknutí a je klid a jedu rychlostí X pořád dokola. Lehce přidám plyn, znovu se ozve třikrát cvaknutí, další cvakání se neděje a jedu rychlostí Y (zkrátka o špetku rychleji). Znovu přidám plyn, znovu se to ozve a znovu kli a jedu ještě rychleji. A tak by to zjevně šlo pořád dokola. Zajímavé je, že při konstantní rychlosti to nedělá ani při totálně plném rejdu (kde by se klasicky načatý kloub už projevil). Při brzdění motorem, nebo na volnoběh to samozřejmě nedělá nic. Směrem doleva to dělá víc, směrem doprava mnohem méně, ale tak jako tak se zvuky ozývají z pravé části.

A teď vypozorované věci a fakta. Manžety na obou kloubech jsou OK, jak na vnitřních tak vnějších. Jak to vypadá pod nimi, jsem ještě nezjistil (je možné, že kloub je "jen" suchý"). Nedávno (cca 4000km) byly vyměněny všechny čepy (v ramenou i čepy řízení), tyčky stabilizátoru, ložisko levého předního kola, kompletně všechny kladky na drážkový řemen pohonu příslušenství (včetně napínáku s pérem). Kola jsou dvakrát převážené (originál alu Kappa s pneu 195/65/15 Dunlop Wintersport, takže tam problém nevidím).

Je tu ovšem jedno veliké ALE... tyhle pazvuky od kol, se začali ozývat naprosto ve stejný den co se začala ozývat servo pumpa posilovače řízení. Za studena nic, ticho, ale jakmile se motor ohřeje, začne kvičet (nebo pištět, hučet, to je zkrátka to samé, vydává to zvuky), kapaliny je tam samozřejmě dost (Tutela GI/A, dokonce loni v lednu kompletně vyměněná (dokonce dvakrát za sebou, přímo odpojením hadic, aby bylo jisto, že je tam jen Tutela a ne nějaká dvacet let stará srajda)), řemen napnutý (napínák funguje). Servo sice servuje naprosto bezproblémů, při jízdě rovně a vyšších rychlostech není prakticky slyšet, ale při manévrování nebo pomalejších rychlostech je slyšet jak v kabině (což je vždycky paradoxně víc než venku), tak i venku a není to prostě normální aby to bylo takhle hlasité. Krom toho kapalina začíná lehce přitom kvičení pěnit v nádobce (odvzdušnit jsem to samozřejmě také zkoušel, bez úspěchu). Jediné co jsem vypozoroval, že když je víc jak 10 stupňů nad nulou, tak kvičení je slabší, jakmile je k nule, je to horší. Divné je, že při mrazu za studena, ticho jak po pěšině, kapalina je ok (nepění). Prostě haluz.

Trošku jsem začal ten kloub nebo co se to tam ozývá spojovat s tou servo pumpou - jestli není zkrátka načaté řízení. Ale nic zvláštního nepozoruju. Kapalina neubývá ani o kousek, řízení jde lehce, nezadrhává, neklepe se, nepere se se mnou, zkrátka jako by nic. Pravda, jednou se stalo, že auto při 50km/h se zváštně třepalo, ale zase jen při konstnatní rychlosti, při přidání plynu to zmizelo a jelo to normálně. Ale dávám to za vinu silnici, protože o hodinu později jsem jel pro naprosto novém asfaltu po rovině a jelo to jak z partesu bez náznaku čehokoliv (jen tak pískající servo pumpa zůstává a samozřejmě cvakání kloubu).

Napadá prosím někoho něco? Servo pumpu vyměním, to je jasné. Ale ten kloub mě zajímá. Jestli to může spolu souviset. Obojí se objevilo v jeden den. Možná je to jen blbá náhoda, ale to by byla teda hodně zvláštní náhoda, dvě závady ve stejnou chvíli.

Díky všem za případné rady.

----------------------------
Kappa 2.0 V.I.S.


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 13 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz