...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je pát srp 17, 2018 13:10

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 431 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 4 529 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon zář 12, 2005 21:42 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 13946
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
davam tam 15w40 mineral je urcen pro turbo diesel a vymena co 7500 km tak jak to mam psany v manualu

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 3x
Peugeot Boxer 2,2 hdi
Mercedes atego
Daewo Lacetti


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte zář 13, 2005 08:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 05, 2005 06:21
Příspěvky: 196
Bydliště: Opava
Já tam dávám "černidlo" lidově řečeno :-), k tomu Treatment a vzhledem k tomu že má motor najeto teprve 50K tak restore ještě ne :-)
OLEJ viz:
SWEPCO 306
A superior friction reducing multi-weight engine oil for extended drain service in industrial/commercial and rolling stock applications. Has the advantage of multi-grade weights, for improved fuel economy and all-weather performance.

Contains DIMONYL
High VI solvent extracted paraffinic base stocks
Exceeds most major engine manufacturers recommendations
Contains detergent/dispersants
Oxidation inhibitors
Rust and corrosion inhibitors
Anti-foam inhibitor
Pour depressant
Anti-wear inhibitors

Long drain service up to 100,000 miles or 600 hours with LOA Program
Superior friction reduction, cooler operating temperatures, reduced friction and drag, improved fuel economy and lower octane fuel needed
Exceeds most engine manufacturers specifications and recommendations, so it's one oil for most applications
Multi-grade weights give more versatility-one oil can be used for many different viscosity requirements from engine manufacturers or from climatic conditions
Multi-grades offer better fuel economy or energy savings than single grades

Trucking Industry
Construction
Agriculture
Municipal fleets

Over the road trucking
Heavy equipment
Stationary engines (irrigation, oil field service, etc.)

_________________
Pepíno :-)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 14, 2005 18:14 
15w40 je teplotni specifikace dle sae, ale nic to nerika o tom, jestli je to ad nebo jenom d olej, polosyntetiky a syntetiky se delaji tusim jenom ad
nevim jestli ma disel na kappe povolene mineralni olej, ale ja mam dojem ze oni doporucuji tam davat polosyntetiku, takze se radsi podiv a dej ji tam (ja kupuju rozlevane castrol nebo omv olej ze sudu za asi 90-120,- za litr, vymeny maji prodlouzene na 30 respektive 20 tisic, ale nikdy neni na skodu to zkratit nebo to kontrolovat pod vickem, jake ten olej je)

na ty superaditiva moc never, protoze ti vyrobci oleju nejsou tak blby a este jedna vec - nektera aditiva mohou s olejem i ruzne reagovat (aditiva se nemusi snest, zakladove slozce je to jedno), ale hlavne meni jeho vlastnosti...


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: hladina oleje
PříspěvekNapsal: pon říj 31, 2005 22:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Příspěvky: 1592
Bydliště: Havířov
Dneska jsem si byl ve Fiatu objednat nove koberečky do Kappy a nakonec jsem kecal celou hodinu se servisákem. On má Kappu 2.0 tak bylo o čem povídat. Už jen proto, že v 100.000ovém Havířově jsou Kappy jen 3.
Upozornil mně na jednu věc u Fiat / Lancia motorů. Nevím jestli myslel konkretně jen JTD, ale spíše všeobecné. Nenechat padnout hladinu oleje v motoru pod spodní rysku. V motoru je nějak našikmo sací koš na olej a pak stačí rychlá zatáčka nasaje to vzduch a motor se okamžitě přidře. A je to v pr.... :roll:
Tak dávejte bacha !!!

_________________
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 18, 2006 20:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 12, 2006 17:50
Příspěvky: 80
Bydliště: Prešovský kraj
Do Kappy 2,4TD je predpísaný SAE 15W-40 API CD a pri teplote nižšej ako -15C použiť olej 10W-40

_________________
Lancia Thema 2.5td
Lancia Kappa 2.4tds
Lancia Lybra SW 1.8


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř říj 18, 2006 20:54 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Příspěvky: 7052
Jo jo, když jsem v 18ti jezdil Fiatem 850 se spotřebou oleje 1l/100 km, tak jsem vždycky v jednej zatáčce poznal, že je ho tam málo podle kontrolky mazání :lol:
Zlatej Karel, to byl drak :cry:

_________________
xxxx


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: hladina oleje
PříspěvekNapsal: stř říj 18, 2006 21:12 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 06, 2005 21:45
Příspěvky: 544
Bydliště: Klatovy
Citace:
Dneska jsem si byl ve Fiatu objednat nove koberečky do Kappy a nakonec jsem kecal celou hodinu se servisákem. On má Kappu 2.0 tak bylo o čem povídat. Už jen proto, že v 100.000ovém Havířově jsou Kappy jen 3.
Upozornil mně na jednu věc u Fiat / Lancia motorů. Nevím jestli myslel konkretně jen JTD, ale spíše všeobecné. Nenechat padnout hladinu oleje v motoru pod spodní rysku. V motoru je nějak našikmo sací koš na olej a pak stačí rychlá zatáčka nasaje to vzduch a motor se okamžitě přidře. A je to v pr.... :roll:
Tak dávejte bacha !!!
Tím myslel 2.0 benzín, o těch je to známý :wink:

_________________
Lybra 2.4 JTD................v ekologické likvidaci
Delta 1.6 GT i.e. ...........v renovaci
Delta 1.6 HF Turbo ........čeká na renovaci
Delta 1.9 TD


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 09, 2006 14:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Příspěvky: 1592
Bydliště: Havířov
Narazil jsem na zajímavý článek o olejích:

http://auto2.zpravy.cz/clanek_lidovky.p ... lanek=2054


ale zvláště mne zaujala jedna část a tu cituji:
cituji ing. Jaroslava Černého CSc. z Ústavu petrochemie a ropy VŠCHT (časopis AutoEXPERT 11/2004): "Motorové oleje jsou dnes pouze dobré, nebo ještě lepší. Já si dovoluji při plném vědomí tvrdit, že v maloobchodním prodeji neexistuje ani jeden plně syntetický motorový olej. Každý olej má menší či větší podíl minerální složky, i když je na etiketě napsáno syntetický nebo plně syntetický. Vím spolehlivě minimálně o jednom případu oleje 5W-40 známého výrobce, ve kterém není ani stopa syntetického oleje, přesto se na etiketě skví text "plně syntetický"

Jo, marketingové kecy. Jediné čemu já věřím, je podívat se , z které rafinérky ( oblasti) je dodáván ( kde byl zpracován) olejový základ a na parametry podle API, SAE. Na značky moc nevěřím. Největší "giganti" mají akorát největší reklamu a největší kecy...

_________________
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 09, 2006 14:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Příspěvky: 6230
jasny ..nejlepsi je privonet a ochutnat :D
ja pouzivam Valvoline Durablend 10w-40..chutna po jahodach a voni po hruskach :D

_________________
Mazda 6 GH 2.5i Dynamic (Sport)
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v - LPG
EX - Lanci Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 09, 2006 17:56 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Příspěvky: 7052
teďko jsem u Dedry přešel ze Shellu Helix Plus na Selenii 20K. Je za stejný peníze a navíc má interval výměny 20 000 km, takže nemusim mít strach když výměnu "trochu přejedu" což se mi stává. Navíc je to i tak trochu srdeční záležist a plechové obaly, ve kterých se Selenia dodává jsou nádherné. Evokují staré dobré časy. :)

_________________
xxxx


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 09, 2006 18:46 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 06, 2005 21:45
Příspěvky: 544
Bydliště: Klatovy
Já dal Selenia WR 5W-40

_________________
Lybra 2.4 JTD................v ekologické likvidaci
Delta 1.6 GT i.e. ...........v renovaci
Delta 1.6 HF Turbo ........čeká na renovaci
Delta 1.9 TD


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 09, 2006 20:08 
jakej mate nazor na pouziti oleje selenia racing 10W-60 (ja mam lybru 1.8VVT a uvazuji o nem, tak vitam kazdou radu, kazdej nazor), jake mate zkusenosti?


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 09, 2006 20:51 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv čer 30, 2005 14:50
Příspěvky: 7052
10W 60 je olej do závodního motoru, kterej je zatížený vysokými teplotami. U dieselu se takhle olej přehřát nemůže a navíc Lybra má výměník voda-olej, který chladí i ohřívá olej chladící kapalinou. Při jízdě má olej potom teplotu stejnou jako chladící kapalina a tudíž je 10W 60 na nic. Navíc tuten olej olej má nízkou životnost.Suma sumárum, mrkni do manuálu a dej tam to je tam napsaný a nedělej experimenty.

_________________
xxxx


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv lis 09, 2006 21:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte bře 15, 2005 22:38
Příspěvky: 5483
Bydliště: Praha
já jdu taky do selenie zjistil jsem že je mnohem lepší než ten castrol co tam mám teď a je i levnější

_________________
Lancia Thema SW 2.0 16V V.I.S.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob pro 16, 2006 17:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob bře 04, 2006 23:53
Příspěvky: 556
Bydliště: Trnava, SR
No ja som menil dneska olej. Neviem kolko mi vytieklo ale bolo toho docela dost - nieco malo pod 5 litrov. Mal som Mogul Forte 10W40 a dal som 15W40 a zda sa mi, ze motor ide trochu lepsie a menej hlucne. Sranda inak ta kontrolka na meranie hladiny oleja - svietila mi aj pred tym, lebo som mal uz len malo nad spodnou ryskou, ale cakal som, ze po vymene mi zhasne a nic. Tak neviem jak je to riesene.....ale docela ma to sere, ze mi nieco nefunguje a ta cervena na palubovke ma irituje.....ale zasa nechcem to odpajat, najradsej by som bol keby vsetko fungovalo tak jak ma :lol:


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 431 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 4 529 Další

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz