...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je ned říj 21, 2018 03:57

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 10 příspěvků ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned říj 07, 2018 19:56 
Offline

Registrován: ned říj 07, 2018 18:03
Příspěvky: 7
protoze jsem uz asi 3 tydny tahal nabijet baterku do ctvrteho patra, dnes jsem se pustil do vymeny porouchaneho alternatoru. Diky tomuto foru jsem tak nejak tusil, ze to nebude zadna sranda. Ta volba, jestli to mam nechat udelat meho mechanika, zhruba za 2500kc, mne iritovala a vzal jsem to jako vyzvu.

Postup:
v prvotni fazi jsme to museli poslat na kozy... podotykam, ze tam moc pevnych bodu neni. moje lybra je z roku 2001 a ty prahy, v nekterych mistech drzi jen diky montazni pene a kitu se sklokeramikou.

Odpojit baterku a sundat koleso..

Sundat plasty kolem kola... Vsechny srouby ven a plast tahat smerem k motoru. U toho velkeho se nebojte pouzit silu, hlavne v horni casti tlumice.

Zapomente na to, ze u Lybry 2.4 JTD 103KW by to slo jednoduseji spodem... Optimalni varianta je vrchem.

Zadna poloosa ven, soupnout motor atp.

1. odmontovat naftovej filtr - dva 10 nebo 13 srouby, odejmout privod proudu. Potrebujes plochej sroubovak na pojistku. Bacha at ti neulitne do prostoru v motoru. Naftovej filtr zustva dal ve vsech privodech... pouze ho odpojite od proudu a nasledne jakoby odklonite z pozadovaneho prostoru!

2. vyndat Egr ventil 3 klasicke 13`srouby a 7` imbus.. (myslim) jsou tam celkem 4 srouby. dva viditelne nahore a dva pod egr ventilem. bacha na tesneni. Dole je jedno a nahore dve. (Kdyz vyndas i tu horni housenku od egru, budes mit mene odrene ruce!) Ta mezi nadobkou brzdovky..

3. nejaka cerna krabicka pod - naproti egru na jednom sroubu.. Nemam fotky, ale evidentne zabira prostor.

4. v tom prostoru pod egrem... Je tam hafo kabelu. Idealne si nekam bodni izolackou koncovku k naftovemu filtru, egru a vetsine tech dalsich kabelu. (hrozi poskozeni kabelaze)

5. Sundat remen... Lehce povolit tu kladku.. takova ta s tou vidlickou (zhruba 5 plnych otocek) myslim, ze 15`klic.. Nasledne klicem 33`(snad) natlacit napinaci kladku smerem nahoru. Remen se uvolni.. (ta 33 matka je blbe viditelna! vypada jako kolecko, ale neni.. proste zkoumej u napinaci kladku, kde se ti chytne 33 klic)

6. altik je na dvou sroubech.. jeden delsi a jeden kratsi. Spodni je delsi 19`a vrchni je mensi 17`.. Na druhem konci je matka, ktera se v 90% protaci. Ja tam (pod matku) strcil jenom malej sroubovak a fungovalo to.

7. odpojit elektriku od altiku.. V mem pripade hlavni privod proudu klic 12` (byva i 13) a druha osmicka pro kontrolku...

8. altik je volnej.... Delali jsme to ve dvou!!!!! coz povazuji za velmi prinosne.

(asi by se to dalo udelat i v jedne osobe, ale problem vidim v hlavne v umisteni noveho klinoveho remene. Proste jeden musi resit napinaci kladku a druhy navleka remen.

9. vyndat altik horem lze absolutne bez problemu... ( byl venku asi 5x)

10. Ve spodnim! uchyceni altiku jsou takove vymezovacky.. Ja mel dva totozne alternatory, ale presto jsem musel tyhle vymezovaky prohodit. (z porouchaneho na neporouchany) ano, montaz je o trochu tezsi nez demontaz..

11. Altik umistime stejnou cestou, jako pri demontazi na svou pozici. Ja jsem uchycoval nejdrive spodek a nasledne vrsek.

12. Pokud mate ty vymezovacky pro vstup sroubu do altiku spravne nastavene, tak by do uchyceni alternatoru mel altik vklouznout celkem snadno... Pokud ne, nereste to kladivem.. je to o milimetru! doslova! Reste ty vymezovaky!

13. V moment, kdy mate uchyceny altik a pridelanou elektriku, je treba nasadit remen. Pomoci klice 33 na napinaci kladce nasadite remen.. Jeden clovek bejci a druje tam sazi remen.

14. tady davat bacha.. po te prcacce se rado na neco zapomene :) Takze vsechno, peclive, zpatky pridelat...

15. U zpetne montaze Egru doporucuju: chytit si nejdriv spodni dva "imbusy" na dva-tri zavity a pote nahore ten dolni.. a nasledne ten nad nim. Nasledne to poutahovat.

16. Namontovat zpet naftovej filtr a tu cernou krabicku...

17. nejsem zadnej profik.. delali jsme to zhruba od 10:00 do 15:30... sam bych to videl tak o 3 hodiny dele..

Snad vam navod alespon trochu pomuze... fakt nejsem zadnej profik. Byl to muj prvni chalenge a povedlo se. (jsem kancelarska krysa :-) ale ta lybra ma neco do sebe. (zimni auto)


Presto mam jednu otazku... u te prace s altikem jsem si vsiml remenice na klice. Je mi jasny, ze je na vymenu, ale co hrozi, kdyz se to posere?


Přílohy:
WP_20181007_001[1].jpg
WP_20181007_001[1].jpg [ 1.96 MiB | Zobrazeno 200 x ]
Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon říj 08, 2018 08:46 
Offline
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: sob pro 08, 2007 20:12
Příspěvky: 722
Bydliště: Tanvald
V nejhorším případě hrozí potkanej motor,když ta řemenice uletí a plochej řemen si najde cestu do rozvodů. Jinak ta napínačka by měla být klíč 32 :D

_________________
Alfa 166 2,4 jtd 110 kw
Kappa sw 2,0 20v turbo-bývalá Harousova
Kappa 2,4 20v - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 99 kw - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 110 kw - Ex


Obrázek Spotřeba LANCIA KAPPA 2.0 20v turbo 162 kW / 0 HP


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon říj 08, 2018 09:36 
Offline

Registrován: ned říj 07, 2018 18:03
Příspěvky: 7
jj.. pravda 32. Diky za info. Snad to jeste mesic vydrzi..


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon říj 08, 2018 10:28 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 13997
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
remenici bych mel mit doma rezervni :lol:
jeste ze na kappe ten altik de dobre bokem a nebo vrchem :lol:

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Peugeot Boxer 2,2 hdi
Mercedes atego
Daewo Lacetti


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 09, 2018 11:07 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 22, 2006 12:34
Příspěvky: 1303
Bydliště: Děčín
32 klíč, ale musí být upraven ubrousen.
Eur se sundavat při vydávání alternatoru nemusí. Aspoň ne u 110kw verze.

_________________
ex Lancia Y 1.2
ex Lancia Lybra SW 1.8 VVT
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa Modrá
ex Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa Černá
Lancia Delta 1.6 HF
Lancia Lybra SW 2,4 JTD Elegance Šedomodrá


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 09, 2018 13:25 
Offline
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: sob pro 08, 2007 20:12
Příspěvky: 722
Bydliště: Tanvald
Na tohle je zlatá kappa,nebo 166ka,tam nasadím ořech 32 a ráčnou povolím napínačku :lol: :lol: :lol:

_________________
Alfa 166 2,4 jtd 110 kw
Kappa sw 2,0 20v turbo-bývalá Harousova
Kappa 2,4 20v - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 99 kw - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 110 kw - Ex


Obrázek Spotřeba LANCIA KAPPA 2.0 20v turbo 162 kW / 0 HP


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 09, 2018 19:51 
Offline

Registrován: ned říj 07, 2018 18:03
Příspěvky: 7
s tim egrem nevim. Mozne to je. ale vzhledem k tomu, jak mam dojebany ruce az po predlokti.. nevim nevim. Kor pro cloveka, ktery to resi poprve a prijde na tohle forum pro radu. Protoze, po podruhe uz asi zadny navod resit nebudu a zkusim to bez toho egru.. Jinak ten klic 32 jsme nijak upravovat, nebo brousit nemuseli. Byl to standardni klic. Na jednom konci prstynek a na druhem klasika. Proste to fungovalo.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 09, 2018 20:10 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 13997
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
ja treba povolim uplne tu spodni napinaci kladku a pak tu velkou nemusim tolik sponovat. a pak jen segrovkama dosponuju zpet napinaci

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Peugeot Boxer 2,2 hdi
Mercedes atego
Daewo Lacetti


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 09, 2018 20:26 
Offline

Registrován: ned říj 07, 2018 18:03
Příspěvky: 7
tak jsem to delal taky...viz navod


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte říj 09, 2018 20:39 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 13997
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
jojo, ja ma v sekci navody jen vymenu kladky te velke. kdysi sem to tam daval :wink:

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Peugeot Boxer 2,2 hdi
Mercedes atego
Daewo Lacetti


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 10 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz