...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je stř říj 17, 2018 20:49

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 3 příspěvky ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Thesis 2.4 JTD 110kW - namodralý kouř
PříspěvekNapsal: čtv bře 01, 2018 17:06 
Offline

Registrován: čtv bře 01, 2018 16:50
Příspěvky: 2
Thesis 2.4 JTD, 110 kW, najeto cca 215000, olej měněn před 5 tis. Total Quartz 9000 5W40.
Včera (-14°C, auto den stálo) se začal za autem poprvé valit namodralý dým z výfuku. Toto nezmizelo ani po zahřátí na provozní teplotu, cca 40 km, 30 min normální jízdy. Před jízdou auto běželo cca 2-3 min na volnoběh. Lehké zlepšení po půl hodině sice bylo, ale pokaždé když se auto dostalo do záběru, kouřilo. Při volnoběhu jsem kouř nepozoroval. Doposud jsem s tímto neměl žádný problém a samotná zima na provoz auta téměř neměla vliv. Startovalo normálně. Zatím jsem pozoroval spotřebu oleje cca 1l za 10000 km. Dočetl jsem se, že tato barva je způsobena spalovaným olejem, ale že by ta změna byla takto razantní ze dne na den... Chtěl jsem se dotázat, čím by toto mohlo být způsobeno? Předem děkuji všem.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2018 18:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 713
Bydliště: Rožnov p.R
Nápady:

a) Turbo - přes jeho ložiska propouští olej a ten se pálí v motoru
- asi by to šlo ověřit sundáním některé hadice a podíváním se na to, jestli je v turbu vidět olej

b) Motor - ale pokud auto má dané km, tak je to méně pravděpodobné, navíc skokové zhoršení je taky divné

c) Nevím jak je u JTD řešeno odvětrávání klikové skříně - to bude muset říct někdo jiný... u benzínů se v tomto období může stát, že odvětrání zamrzne a olej se pak tlačí kam by neměl.

d) U Lybry se mi třeba stávalo, že když jsem motor nenechal nažhavit, tak to pak špatně startovalo, smrdělo a ještě chvíli to hnusně bíle kouřilo
- nevím jestli je velký rozdíl mezi špatně spalovanou naftou a spalovaným olejem, třeba to může v některých ohledech vypadat podobně

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte bře 06, 2018 19:33 
Offline

Registrován: čtv bře 01, 2018 16:50
Příspěvky: 2
Za všechny tipy děkuji, rozhodně v dohledné době nechám prověřit a podělím se o zkušenosti. Na jiném fóru mi kdosi odvětil, že by to mohla způsobovat přimrzlá nafta, což se pravděpodobně stalo. Přes noc dosahovaly teploty kolem -20°C a přes den to nebylo na Vysočině lepší. Navíc shodou náhod jsem poprvé za tuto zimu nepřidal do nafty aditiva. Následující den jsem zkontroloval a dolil olej, ujel cca 350 km a auto už nekouřilo, skvěle jelo a olej žádný nezmizel.


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 3 příspěvky ] 

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz