...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je ned kvě 20, 2018 23:43

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 12 příspěvků ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned led 25, 2015 14:33 
Offline

Registrován: ned led 25, 2015 14:20
Příspěvky: 4
Můzete me nekdo rict jaka je spotreba u tohoto motoru 2.4 benzín.... a jestli je v pohode


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: ned led 25, 2015 20:15 
Offline

Registrován: sob led 02, 2010 00:25
Příspěvky: 514
Máš manuál nebo automat?
Já ho mam v mojí Kappě která je v automatu a spotřeba je závislá nejvíc v mezičlánku mezi plynem a sedadlem řidiče ale jinak.Nechá se s tím jezdit od 9 litrů po 15 dle stylu jízdy.Já mám dlouhodobých 10,5L,LPG/100km.Kamarádovo Kappa 2,4ie manuál je od 7 litrů úsporně po 13l běžně.Je to podle tvých představ?


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: ned led 25, 2015 20:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 675
Bydliště: Rožnov p.R
Koukni na spritmonitor.de , zatím u všech aut to pasovalo velmi přesně.

Naklikáš si tam parametry a uvidíš kolik mají spotřebu ostatní.

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: ned led 25, 2015 20:34 
Offline

Registrován: sob kvě 10, 2008 10:22
Příspěvky: 283
Bydliště: Ostrava
ahoj, odpověděl jsem ti do ,,Rady a tipy při koupi,, kde jsi dal stejný dotaz...

_________________
Lancia Thesis 2,4 benzin, 6M, 170k
Ex:Lancia Kappa 2.0, 155k (nechť je jí vrakoviště lehké)


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon led 26, 2015 00:25 
Offline

Registrován: ned led 25, 2015 14:20
Příspěvky: 4
Chtěl kjsem se zeptat ještě co LPG.. je to pro ten motor v pohodě a namontují mě ho všude? a popřípadě kolik může stat????


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon led 26, 2015 09:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Příspěvky: 3761
Bydliště: Velvary
To Pavel13 - jsi tu novej, tak ti to admini odpustěj... Neptej se na stejný věci v několika vláknech najednou. Pak je to všude rozházený a když pak někdo něco hledá, tak najde kulový.

_________________
Lancia Lybra SW 1,9JTD


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon led 26, 2015 09:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte led 15, 2013 01:11
Příspěvky: 672
Bydliště: Bytča (SK) / Havl.Brod
LPG ti namontují všude. Otázka je s jakou kvalitou - pruměr trubek plynné fáze plynu, velikost reduktoru odpovídající výkonu motoru, vstřikovače, celková kabeláž v motoru, zpusob uchycení (stahovačky a plastové spony vs. měděné samořezky do kastle :axe: ), domazávání FlashLube, nastavení a odladění přepínací teploty. Cena cca 25 000Kč a výše.

_________________
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H.F.

Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 98', malý Farina
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl addio
Nové díly na prodej


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon led 26, 2015 11:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 635
Bydliště: BA/RS
Ak to xces mat top tak si tam das kvapalne vstrekovanie LPG. Je to neporovnatelny rozdiel aj pre sofera aj pre samotny motor. Od cias co som testoval a montoval rozne systemy my vsetko nekvapalne pride ako spred matuzalema (moj sukromny nazor zalozeny na skusenostiach).

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon led 26, 2015 14:30 
Offline
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: sob pro 08, 2007 20:12
Příspěvky: 687
Bydliště: Tanvald
kapalné vstřikování lpg? kde se to dá nechat namontovat a na kolik to vyjde???? zní to zajímavě :-k

_________________
Alfa 166 2,4 jtd 110 kw
Kappa sw 2,0 20v turbo-bývalá Harousova
Kappa 2,4 20v - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 99 kw - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 110 kw - Ex


Obrázek Spotřeba LANCIA KAPPA 2.0 20v turbo 162 kW / 0 HP


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon led 26, 2015 14:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 635
Bydliště: BA/RS
Lpg ma vzdy zaujimalo a ked som videl ako to fuseri montuju a lumpuju auta tak mi nedalo a mam zastupenie tochto systemu pre slovensko (vid odkaz v podpise). Na svojom thesise som otestoval a vyskusal asi vsetky mozne alternativy, tri krat som vsetko menil a posledny krok dat tam kvapalny bol ten naj co som mohol urobit. Merane zrychlenie na stovku o sekundu lepsie, motor lepsie reaguje a hlavne kvapalne lpg ochladzuje ventily aby sa neprehrievali. Od poslednych uprav je to tak odladene a tak dokonale ten motor ide, ze 740d sa na sprinte nechytalo, ani ten trojliter od vmmotori a akonahle sa nieco stane ako napr teraz mi jemne fuci pletenec, ze to ani nie je pocut, ale ja to uz citim na spravani motora, ze ho musim tento tyzden vymenit hh. Tie stare systemy ked spravim porovnanie a princip fungovania mi pridu ako skrabat sa cez hlavu. Niektori hovoria ze lpg do auta nikdy, ale kedze to ide a taha lepsie ako na benzin tak ja hovorim ze aj keby to zralo dva krat tolko tak urcite bez lpg uz nikdy. V cz to montuje coubal, s nim som aj v kontakte. Ale urcite treba ratat ze je ten system drahsi, o dost drahsi.

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon led 26, 2015 23:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 675
Bydliště: Rožnov p.R
Tak jsem proběhl internet křížem krážem a celkem se mi to líbí.
Konečně je to možnost, jak dostat do moderního CR benzínu LPG.
Pro mě je JTD asi nejlepší motor co jsem mohl mít, jenže Lybra tu nebude věčně a když vidím ty nové naftové motory jak je zkurvi*i, třeba že nová 2.4JTD jede za 9L + má hromadu elektroniky a dalších věcí, co se už nedají ošidit ani opravit, tak se budu nad LPG asi jednou zamýšlet.
----- sorry za OT -----

@Vlado a jak je to pak se spotřebou? Tím přímým vstřikem se spotřeba zvýší nebo sníží oproti normálnímu LPG?
A motor pak dokáže jet celou dobu na LPG, nebo se tam ještě po nějakých cyklech pustí benzín?

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon led 26, 2015 23:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv úno 10, 2011 22:57
Příspěvky: 635
Bydliště: BA/RS
Fuha si sa spytal dost vseobecne otazky hh ktore treba viac rozpisovat. Kazdopadne, niektory tvrdia, ze spotreba je na kvapalne nizsia ako na klasicke ale rovno ti poviem ze kravina, zere to tak ako keby si mal klasicke s tym rozdielom, ze to ma vacsi vykon ako na benzin. Klasicke ma nizsi vykon ako na benzin tak si vies predstavit ten rozdiel, na brzde bol merany bmw hartage a narast vykonu 17koni oproti benzinu. Cela pointa je v tom ze ked streknes kvapalinu tak sa uvolni tlak a ona splynatie. Na tuto reakciu potrebuje energiu z tepla, preto musis pri klasickom cakat kym sa reduktor zohreje, tu reduktor nemas. Teda pouzije tepelnu energiu vzduchu. Keby sme vzduch nedodali a iba uvolnili tlak tak teplota takto splynateneho plynu bude minus 200 stupnov. Stechiometricky idealny pomer pri benzine je 14,7:1. Pri plyne je to ale viac a nieco cca 15,6:1 takze ked si zmeras teplotu nasavaneho vzduchu ktory ma cca 60 stupnov, k tomu vyratas 100nasobnu objemovu roztiaznost plynu a dlzku vstreku tak dostanes vzduch ktory ide realne do motora o teploty menej ako -20 stupnov, presne cislo som uz pozabudol musel by som ho vyhladat. Takto schladeny vzduch je presne to o co sa za normalnych okolnosti snazi intercooler, lenze taky efekt nema sancu dosiahnut. Fyzikalnou roztiaznostou je dane ze aj vzduch studeny je hustejsi a teda ma v 1l viac kysliku ako ked je teply. Preto sa montuje turbo, aby dodalo viac vzduchu. Kedze plyn ma vacsi stechiometricky pomer a potrebuje viac kysliku ako pri benzine tak sa priblizujeme k idealu. Cize okrem toho ze neprehrieva sedla ventilov, netreba narusat vodny okruh auta, netreba reduktor, presnost davky je neporovnatelne vacsia vdaka davkovaniu kvapaliny, netreba riesit mapovanie ktore je sposobene reduktorom, pretoze jeho ucinnost je zavysla na tlaku, jeho teplote, pomeru propanu k butanu, teplote plynu atd. je aj zmes idealnejsie premiesana. Ked do toho vidis hlbsie a rozumies co ako funguje naozaj prestavas chapat pointu tych starych systemov. Teoria je taka, ze mas sice vacsi vykon, ale ked zrychlujem stale rovnako tak pouzijem stale rovnake mnozstvo energie, plyn ma v jednej mernej jednotke menej energie ako benzin, preto ti to vzdy bude zrat jemne viac ako benzinu a preto aj vide rovnaka spotreba ako s klasickym plynom. Sice mas s tymto systemom mensie straty, vdaka presnosti a zmesy, ale tie mas vykupene vykonom. V skratke, zere to rovnako.
Teraz teda o prepinani. Zalezi na aky system sa pytas, pokial na system pre motor s nepriamovstrekom ako je v thesise tak start musi byt vzdy na benzin. Z troch dovodov. Za prve ked rano nastartujes tak mas bohatsiu zmes pretoze benzin sa ti spatne kondenzuje na stenach sania pred ventilom, kde vznikaju straty. Lenze motor to ochudobnuje na zmesy preto davkuje viac, kedysi sa to volalo sitic, dnes to riesi elektronika. Plyn sa ti ale na stenach nezraza, takze keby si zacal davkovat plyn tak by si motor tak prechlastal ze najblizsiu stvrt hodinu by si nenastartoval a aj to len s problemamy (ver mi, laboroval som uz s kadecim vratane tohoto). Druhy dovod je ten ze ked vypnes motor, v trubickach od nadrze sa ti kvapalina splynuje od tepla motora a tym ze neudrzujes tlak (pri nastartovanom motore plyn cirkuluje pretoze ma spiatocku ako pri common raily). Pred zapnutim vstrekovania plynu potrebujes system preplachnut, plyn sa dostane spat do nadrze, kde pod tlakom spatne skvapalni, zatial ides na benzin. V praxy to vyzera tak ze rano ked mas motor studeny ide motor na benzin cca minutu (monzno aj nieco menej) a potom ked je teply sa to pohybuje okolo 20 sekund alebo v pripade velmi kratkeho zastavenia to nie je ani tolko. Kazdopadne su to minimalne casy v porovnani s klasickim lpg. Treti dovod je tiez prosty. Benzin musis kus minat aby nestarol ale to nie je ten pravy dovod, pravy je ten ze musis obcas prevetrat aj benzinove vstrekovace, lebo hlavne pri nacistickych hnojoch je na kazdodennom poriadku ze karbozinuju, cim sa nie len znizuje rozprasovacia schopnost ale jeho celkovo priechodnost az by si jedneho dna siel na menej valcov pri jazde na benzin. Pri priamovstrekovom motore je to zas ine, tam dokazes jazdit cisto na lpg v kuse aj pri vsetkych startoch. Ale to je znova roman sam o sebe. A ak si sa pytal na to ze stare systemy davaju napr kazdy stvrty vstrek benzin, tak to je iba pri priamovstreku, pretoze benzinovy vstrekovac je priamo vo valci a strasne sa prehrieva, ochladzuje ho prave palivo ktore cezen tecie a ked starym systemom zacnes davkovat plyn cez nie origos vstreky tak by si ich po case upiekol, ale z praxe ani ked das kazdy stvrty benzin tak viac ako 100 000 nevydrzia. Pri kvapalnom lpg ale ide lpg cez origos vstreky (pri priamovstreku).
Mojho nazoru na diesel sa radsej zdrzim hh a poviem len tolko, ze pri tom co ja najazdim by som si tak drahe vozenie nemohol dovolit, o stratenych nervoch z hrkotania a smradu ani nehovorim. Ale niekomu to vadit nemusi :)

_________________
Lancia Thesis 3,2 V6 + LPfi LPG Emblema 2007
Lancia Thesis 3,0 V6 Emblema 2004
Lancia K coupe 20VT 98
Lancia K coupe 20VT 99
Alfa Spider 3.0 12V Lusso 00
http://www.lanciathesis.eu


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 12 příspěvků ] 

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz