...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je pon lis 19, 2018 05:08

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 26 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Lancia kappa
PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2005 01:57 
Zdravím všechny příznivce této značky. Chci kupovat Lancii Kappa 2.4 JTd 8) , ale při testovací jízdě se mi nějak nezdálo že pořádně táhla jen do 2600 ot/min potom její dravost byla už slabší :cry: . Máte někdo nějaké zkušenosti s tímto motorem? jaká by mohla být příčin, mám si na něco dát pozor při koupi motoru jtd, spolehlivost, spotřeba,ceny dílu, atd ???
Děkuji za informace :wink:


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon bře 28, 2005 12:33 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 14010
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
ja mam teda jen 2,4 tds a motor mi zase poradne zatahuje od 2000 ot,
jinak zkus si jich projet vic, tento motor 2,4 jtd davaji jeste do fiatu marea. spotrebu zatim mam se svym motorem zmerenou na brno,po vikendu uvidim jaky to je venku. ale jak rikam mam jen tds a to je trochu jiny.


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte bře 29, 2005 08:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Příspěvky: 2156
Bydliště: Plzeňsko
Souhlasím... Projít víc aut s tímhle motorem. Ale spíš hledat zas v Kappě, protože to v mařence může mít jiný zpřevodování a to je pak o něčem jiným...
Jinak si myslím (pouze můj názor, nemám s JTD osobní zkušenost) že by diesel měl táhnout určitě do víc než jen 2600.. JTD je už nová konstrukce, takže min do 3500-4000. Takže je někde chybka.... Ale na druhou stranu je to diesel, kterej má zenit v nízkejch otáčkách a pak už to jen doznívá... čili ten největší nárůst je asi jen do těch 3000..


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Kappa 2.4 JTD
PříspěvekNapsal: čtv črc 14, 2005 22:19 
Sice uplynulo pár měsíců od zadání tohoto dotazu, ale pro ty co by chtěli kupovat 2.4 JTD (100kW) v budoucnu.
Auto vcelku reaguje již od 1500 ot./min, ale turbo zatahuje od 2000 ot. a to dost výrazně. Zátah je razantní až do cca 3500, s tím že od 3700 ot. už motor výrazně vadne. Nejsilnější "tah" je tak od 2200 do 3300 ot./min. Ale pozor!!! toto platí pro vypnutou klimu. Pokud je zapnutá, tak motor do 2000ot./min jede, že jede a i po zátahu turba je auto výrazně "línější" a kolem 2700ot. se objevuje "díra" a motor jakoby zaváhal ale jen na moment, pak zase zrychluje dál. Klimatizace ubírá znatelně výkonu, ale to je zkrátka daň za pohodlíčko v létě.
Jinak Kappa s tímto motorem není zrovna stavěná na nějaké závodění, a je dost těžká na předek. Nedotáčivost je v rozumných mezích, ale svou váhu ( skoro 1600kg ) dává díky měkkému podvozku stále najevo. Motor však není žádný louda a v provozu rozhodně brzda nebudete.
Nešetřete na gumách, jestli ušetříte na nějakých levných ojetinách tak to poznáte. Dobré obutí a správná geometrie dělá divy. Brzdy zaslouží chválu. Jsou dostatečně silné a dobře dávkovatelné. Ani s naloženým autem nemají problém. Zkrátka správné "kotvy" :)
Jinak Lancii zdar a spoustu spokojených kilometrů :)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 15, 2005 20:09 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 14010
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
jo u mne to zabira taky tak od tech 2000 ot. akorat se mi nezda ten ubytek vykonu s tou klimou tak velkej jak popisujes. to kdyz sem ted jezdil s bravou 1,9 td tak to bylo jako kdyby me nekdo chytil za tazny :lol:

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Daewo Lacetti


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 15, 2005 20:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv kvě 19, 2005 12:35
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec Králové, Karviná
Ja jezdim se zapnutou klimou furt, takze kdyz ji pak jednou vypnu, tak to bude vykonovej sekec-mazec :lol:


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 15, 2005 21:45 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 14010
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
jo ja ji mam taky furt zaplou akorat naplno ( full ) ji poustim abych to narychlo nachladil :lol:

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Daewo Lacetti


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: klima
PříspěvekNapsal: pát črc 15, 2005 21:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 15, 2005 21:41
Příspěvky: 1592
Bydliště: Havířov
Těžko se popisuje o kolik klesne výkon ( spíše točivý moment ), ale fakt je, že i u pětiválce 2.4 s turbem je to překvapivě dost znát. Když potřebuji rychle předjet nebo udělat nějakou myšku, tak vždy klimu vypnu a počkám tak 3 sec. a pak na to šlápnu. Rozdíl je znatelný. Motor zabírá od 2000ot. s klimou tak od 2400ot.

jinak pro Kubinatora: až tu klimu jednou vypneš a pak na to šlápneš, dávej bacha ať ti uši neplesknou o zadní sklo :)

_________________
Subaru Legacy Outback, 2,5i
Kappa 2,4i na díly
Yamaha TDM 850


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 15, 2005 23:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2005 16:27
Příspěvky: 166
To jsem si myslel, že jsou na tom ty diesely líp... Mám taky 2,4 - ale benzín - a netvrdím, že rozdíl nejde poznat, ale rozhodně kvůli předjíždění nepotřebuju vypínat klimu.. Spotřebu mám sice o litr a 1/4 vyšší, ale to už není tak strašný :lol:

_________________
už žádná Lancia :-(


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2005 00:06 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 14010
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
vsak ja ji taky vubec nevipinam :P a predjizdim taky,dupnu na to, za mnou se vyvali cernej dym a jedu az mi vlaji vlasy :lol: 8)

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Daewo Lacetti


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob črc 16, 2005 11:54 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 14010
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
tak jsem to tedka jel vyzkouset a rozdil ve vykonu je nepatrnej ale jen kdyz to rozjizdim od spoda cca 1500 ot. kdyz je to v rozmezi 2000-2500 ot tak je to v pohode. jinak co jsem cetl manual tak pisou ze pri prudke akceleraci se automaticky vypne kompresor,coz asi funguje :lol:
jinak planuju si zajet s autem na brzdu tak bych tam zmeril presne vykon s klimou i bez klimy a rovnou si to zmerim s tim power boxem a bez,at uz vim jestli mi tam je k necemu :?

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Daewo Lacetti


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned črc 17, 2005 10:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv kvě 19, 2005 12:35
Příspěvky: 49
Bydliště: Hradec Králové, Karviná
Citace:
a predjizdim taky,dupnu na to, za mnou se vyvali cernej dym a jedu az mi vlaji vlasy :lol: 8)
Hehe, no ten dýmeček je vážně efektní :) Možná by si Tě mohla najmout Míša Jílková do Kotle, abys jí tam dělal kouřový efekty :lol:

Jinak když už se bavíme o té klimě: Dokáže mi někdo vysvětlit rozdíly mezi režimy Full Auto, Auto a Auto Econ?

Je mi jasný, že když zapnu Full auto, stárá se o celé nastavení počítač. Když do toho "šáhnu" a upravím třeba intenzitu foukání atd., automaticky se klima přepne do režimu Auto.

Co je ale Auto Econ, resp. jak tento režim funguje, to mi není jasný. Poradíte?
Citace:
jinak pro Kubinatora: až tu klimu jednou vypneš a pak na to šlápneš, dávej bacha ať ti uši neplesknou o zadní sklo Smile
Dík za radu. Budu na to pamatovat, nebo raději tu klimu vůbec vypínat, ať se mi stádečko koní pod kapotou nesplaší :lol:


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned črc 17, 2005 11:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2005 16:27
Příspěvky: 166
Econ -ekonomický mód - funguje jako klasické vytápění, tj. pokud je požadovaná teplota uvnitř auta vyšší než venku (tj. např. v zimě, když je venku -5 a ty chceš mít uvnitř aspoň 18), tak se v podstatě nespouští klima, ale vhání se tam vzduch ohřátej od motoru..
Tj. v létě ti je econ mod nanic :-)

Doufám, že se nepletu, tuším, že o tom psali i v manuálu..

_________________
už žádná Lancia :-(


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned črc 17, 2005 12:06 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 14010
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
jo je to tam popsany a je to jen ventilace. ja ta jako v normalnim aute bez klimy. na to full kdyz to prepnes tak to jen zacne hned makat na plnej vykon,ja to davam akorat kdyz sednu do rozpalenyho auta,pak jen prepnu na auto a vsechno si to hlida samo.

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 2x
Daewo Lacetti


Nahoru
   
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon črc 18, 2005 07:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 17, 2005 11:09
Příspěvky: 2156
Bydliště: Plzeňsko
Taky přidám pár "moudrostí a poznatků". U mýho auta je to taky celkem znát, když běží klima, hlavně když běží fakt naplno. Rozdíl spotřeby jsem ještě nepočítal - v těhle vedrech nedokážu tak daleko jet bez klimy.. :) Jinak k těm režimům - AUTO znamená že je to automatická klimatizace - čili si sama koriguje míšení teplýho a sudenýho vzduchu, aby bylo dosaženo nastavené teploty (rozdíl proti manuální klimě). FULL AUTO (u ostatních dvě diody u AUTO) znamená že řidič jen nastaví teplotu a zbytek dělá automatika (intenzitu a směr proudění vzduchu). Jakmile do toho zasáhnete, vypíná se tenhle režim a intenzitu a směr si volí řidič - režim AUTO. No a ECON - to je vlastně tlačítko, kterým se ta klima vyřadí z provozu. Prostě se vypne a pak to funguje jen jako digitální topení, nebo jak s oblibou používají někteří prodávající, aby zvedli cenu auta - poloklima.. (což je blbost, že?). Prostě dig. topení. S tím, že pokud je v tomhle režimu nastavená teplota nižší, než je vnější teplota, tak se displej s teplotou rozbliká jako upozornění, že není možný tuhle teplotu udržet, protože venku je teplejš.. No snad jsem to napsal srozumitelně. 8)


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 26 příspěvků ]  Přejít na stránku 1 2 Další

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz