Má to ještě smysl?

Sekce, kde můžete všem ukázat, na čem děláte. Co opravujete a co máte v garáži.
Pravidla fóra
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže! :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
YumeOokami 662
Příspěvky: 88
Registrován: čtv kvě 08, 2014 13:25
Bydliště: Mladá Boleslav

Má to ještě smysl?

#1 Příspěvek od YumeOokami 662 »

Drazí Lanciisti,
dnes mi LANCIA zase zasadila další ránu do mého srdce, a začneme od začátku.

Od doby co s Lancii převážně jezdim já jsem na tom vyměnila spoustu věcí. Dřív to bylo tu a tam nějaká věc a v podstatě to ještě neslo z moji kapsy a auto jsme potřebovali tak jsem to tak nehrotila.

Ovšem v posledních osmi měsících mi dává opravdu zabrat. Že mi upad uhnily výfuk, to se dá ještě pochopit. Pak přišla spojka, tlumiče, a dnešním dnem to vypadá na ventily, cvakaji. Nebo klikovka. Nemluvě o tom že podlaha je kaput ačkoliv jsem ji nechávala vyvarovat po roce je to snad ještě horší.

V podstatě je jedno co to je. Už ani nepočítám kolik peněz jsem do toho dala, nemrzi me ale už se bojím toho jestli to má vůbec dal smysl.

Přítel navrhoval jinou Y a že slozime jednu lepší ale asi to znáte, už by to nebyla ta ona (a moje má much já máku to všichni víme).

Asi chci jen nějakou podporu, nakopnout do zadku a říct bude to dobrý ikdyz budeš zrát tvrdý kůrky. A nebo poplacat po rameni a poslat Lancii k těm dalším co už nás opustily.

Co myslíte?
Diky

Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk
Lancia Y, 1.4, zelena metaliza

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8263
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: Má to ještě smysl?

#2 Příspěvek od Harous 239 »

U 1.4 12V bych spíš čekal jetý vačky než klikovku... :(
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP - 17´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

YumeOokami 662
Příspěvky: 88
Registrován: čtv kvě 08, 2014 13:25
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Má to ještě smysl?

#3 Příspěvek od YumeOokami 662 »

A to je horší? Dneska se mi na to přijede podívat známej tak pak nápisu co to bylo.

Zapomněla jsem napsat že ta jiná Lancie je v plný palbě (klima, kožený sedačky, a pod) 1.4 za 10k nějak se bojím že by to bylo přást jak uhod za tu cenu.

Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk
Lancia Y, 1.4, zelena metaliza

Uživatelský avatar
Dresik 28
Administrator
Administrator
Příspěvky: 9943
Registrován: pát kvě 13, 2005 12:03
Bydliště: Praha-východ

Re: Má to ještě smysl?

#4 Příspěvek od Dresik 28 »

Spatny olej, zanedbana vymena a podobne. Spatna vacka - sjeta a ucpany mazaci pavouk :) Oprava spociva v koupi nove vacky cca 2500,- a vycisteni pavouka a naliti kvalitniho oleje.
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.4TB QV
Iveco Daily bus
Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI

YumeOokami 662
Příspěvky: 88
Registrován: čtv kvě 08, 2014 13:25
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Má to ještě smysl?

#5 Příspěvek od YumeOokami 662 »

Tak to bych asi přežila ještě. Ono to teď osm měsíců zdálo kazdej měsíc po 5k. Výměna oleje byla před rokem ale je fakt že ten před tím nebyl nic moc. Aneb když se o to začne starat pozdě :( tak mi drzte palce ať to nebi tak zlý.

PS.: projet Bazose co je Lancii a obcas takový skvosty! :D

Odesláno z mého MI 3W pomocí Tapatalk
Lancia Y, 1.4, zelena metaliza

Uživatelský avatar
Baltik 615
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2487
Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
Bydliště: Příbor, Novojičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Má to ještě smysl?

#6 Příspěvek od Baltik 615 »

prašť**
Dedra_1.6_66_97''
Astra_1.6_55_99''
Obrázek

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5838
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

Re: Má to ještě smysl?

#7 Příspěvek od Vítek 4 »

Asi bych ji poslal dal a koupil tu,ktera nema korozi :)
Italy = Lancia
Lancia = Italy

Uživatelský avatar
Roman 9
Příspěvky: 436
Registrován: pát bře 25, 2005 22:11
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Má to ještě smysl?

#8 Příspěvek od Roman 9 »

Vítek 4 píše:Asi bych ji poslal dal a koupil tu,ktera nema korozi :)
bez koroze nebude žádná konstrukční vada vše na jednom místě

S_z_Vikingova
Příspěvky: 30
Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc

Re: Má to ještě smysl?

#9 Příspěvek od S_z_Vikingova »

Dresik 28 píše:
úte zář 01, 2015 08:34
Spatny olej, zanedbana vymena a podobne. Spatna vacka - sjeta a ucpany mazaci pavouk :) Oprava spociva v koupi nove vacky cca 2500,- a vycisteni pavouka a naliti kvalitniho oleje.
(Oživování mrtvol)
Takový kraviny se kdysi psaly na fórech kolem Fiatů Bravo a Brava. Pravda je o trochu jinde.
Olej - OK, ale hodí se spíš uvést termit "nesprávný olej" (dej tam kastól, ten je nejlepší! Nebo plnou syntetykupyčo. Hele, vono mi v tom nějak chrastí...).
Zanedbaná výměna oleje - ani ne. Dokud neni v motoru mazut, dá se. Ale záleží, co za olej to je. Faktem je, že interval výměny po 20.000 km je u aut na hrkání po městě a okolí nesmysl. Po 10.000 je tak akorát.
Vačka - ta se nesjede sama od sebe a ani kvůli materiálu, pokud je stále originál z fabriky (=nebyla už měněná). Sjetá vačka je až následek, nikoliv příčina.
Mazací pavouk - neucpe se, je to kec. Mazat přestává, až když pod víkem ventilů není poznat kde ta vačka je, protože ten prostor je plný ocelových pilin. Paradoxně i takové auto celkem normálně jede. Takže taky až následek, přesněji následek následku. Jediný, co se dá na pavoukovi zlepšit, je výměna těsnění na pavoukových "nožičkách". Guma tvrdne, přestává těsnit a zdvihátka můžou ztrácet tlak/nedostávat dostatečný tlak.

Destrukci vačky způsobuje dehtování oleje a lokální přehřívání hlavy (hlavně vačky a vahadel) vlivem mrtvýho termostatu. Představte si to jako dehtující kotel doma na vsi :wink: Když se topí mokrým, teče po kotli takový hnusný černý fuj, protože vlivem malé teploty hoření ta voda z otopu kondenzuje. Kondenzovaný olej v motoru degraduje rychleji, pak sem tam zadrhne zdvihátko, nevymezí se správně vůle ventilu, vačka klepne do vahadla (to je to "zachrastění ventilů" po studeným startu) a už se to rozjíždí. Dále lokálně přehřátá místa olej rozpalují až přepalují, čímž vznikají karbonové usazeniny/saze. Pozná se podle načernalých "rychlých pruhů" na okraji jednotlivých vaček. Pokud jezdí auto delší trasy a nehoní se studený, k destrukci součástek kolem vačky nedojde. Jen se hodně oleští vahadla (i přes to, že originály maji kluznou plošku ze slinutých karbidů) a trochu ubyde z materiálu vačky. Výměně vačky a souvisejících dílů se ale vyhnout nedá ani v tomto případě.

Sorry, nedalo mi to :lol:
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 970
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: Má to ještě smysl?

#10 Příspěvek od black_sheep 666 »

hezky vysvětleno! dík za podnětný příspěvek :)
kde je umístěný termostat, že se tohle děje? měl jsem na několika autech mrtvý termostaty a nic takového nenásledovalo :lol:
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

S_z_Vikingova
Příspěvky: 30
Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc

Re: Má to ještě smysl?

#11 Příspěvek od S_z_Vikingova »

Přímo na hlavě, pod zapalovací cívkou. Je to vůbec takové volaké čudné. Motor 1,4 12V je nějaká evoluce motoru 1,4i, co byl v Tipu. Litinovej spodek, hliníková hlava. Na hlavě je logo LANCIA :lol: Mazání vačky a plnění zdvihátek je vedeno uprostřed hlavy na sací straně, mezi 2. a 3. válcem. Do tohoto otvoru je naražená přívodní trubička pavouka. Ta krmí "tělo" ("kmen") pavouka ve kterém jsou nad každou vačkou dírky s okapničkou. Tudy se mažou kluzné plochy vačka/vahadlo/ventil/vršek zdvihátka. Z "těla" pavouka pak jsou slabší nožičky, které vedou přímo k domečkům zdvihátek. V podstatě to tam jen udržuje tlak oleje, přebytečný pak cmrndá (v reálu proudem teče) přímo na vačky. Pokud jen kape, je to špatně. Pokud je moc řídký olej ("dej tam plnousyntetykupyčo"), je to taky špatně - olej v určitých chvílích neteče na vačku, ale ZA vačku, tím pádem nemaže. Některý tyhle motory umíraly i na olejové čerpadlo. Ale mohlo jít o náhodu nebo jiný následek následku.
Primárně to však začíná, jak je psáno výše. Termostaty se u Bravo/Brava sra...kakaly furt. Kdo si tam dal termostat od Verneta, ten to za rok-dva měnil znova, protože opět přestal držet teplotu + fungující Vernet držel nižší teplotu, než je požadována. Majitelé např. BMW té doby (nebo starších) se smáli, že za termostat dávají lidi ve Fiatu tolik, jako oni za plnou nádrž u pumpy. 700-1500 Kč Fiat (dle typu a motoru) vs. asi 300 Kč BMW. Jenže u báwa se měnil jen vnitřek, u Fiatů celý těleso. Rozebrat se dalo s trochou násilí jen u 1,6 16V a vnitřky na to byly v Polsku.

A drobnost - pokud se mění vačka kvůli destrukci výše popsané, je doporučeno použít originální vahadla a překontrolovat/radši vyměnit zdvihátka. Funkční zdvihátko je tvrdé, nedá se v ruce snadno zmáčknout (zkoušeno mou rukou s novýma) a před montáží musej do svěráku, aby se z nich vytlačil vzduch. Nebo při nastrojování natáčet vačkovou hřídelí proti vahadlu za stejným účelem (dlouho to trvá). Prototože jinak ten motor nelze nastartovat :-)
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.

Odpovědět