1988 Prisma 2.0 8V Integrale

Sekce, kde můžete všem ukázat, na čem děláte. Co opravujete a co máte v garáži.
Pravidla fóra
Cílem této sekce je, aby měl každý možnost představit své auta ve fotografiích. Je důležité, že podporujeme každého člena i nečlena, který se chce pochlubit tím co na autě dělá a nemusí to být nutně generálka motoru. Těšíme se na každou vaší fotografii a představení "obsahu" vaší garáže! :)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5838
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#16 Příspěvek od Vítek 4 »

az ti to to zacne tect pres tesneni tak se nediv. Ten motor je delany na starsi typ oleje
Italy = Lancia
Lancia = Italy

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#17 Příspěvek od Simmy »

viskozitní třída není o stáří oleje :) nebo měl shánět po krámech olej vyrobený v devadesátých letech? :D

když tady proti té 10W40 tak brojíš, tak mi aspon obecně nastiň, co si představuješ, že by se v tom motoru teď mělo začít dít, aby to začalo téct přes těsnění a tak
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 970
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#18 Příspěvek od black_sheep 666 »

a jéé, oleje jsou vznětlivé téma :lol:
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5838
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#19 Příspěvek od Vítek 4 »

Tak si dej do toho sveho ridky olej a uvidis sam 8-)
Italy = Lancia
Lancia = Italy

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14187
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#20 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

ridky olej patri do nadrze :wink:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#21 Příspěvek od Simmy »

škoda no, že nedokážeš ostatním přiblížit důvod své argumentace
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
Tomáš-Oaza 7
Příspěvky: 14187
Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
Kontaktovat uživatele:

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#22 Příspěvek od Tomáš-Oaza 7 »

jednoduchy, vyuziju jako palivo smichane s naftou :lol:
Lancia KAPPA 2,4 TDS ex
Subaru impreza 1.6
Lancia KAPPA 2,0 16VT

Karel 211
Příspěvky: 511
Registrován: stř dub 04, 2007 18:47
Bydliště: Zlin

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#23 Příspěvek od Karel 211 »

chce se tím říct,že tyto motory sou dělané s větší vůlí a při dalším opotřebení (nikdo neví co má za sebou) hrozí s řídkým olejem vážné poškození. black sneep: na své otázky si mosíš vyčkat,nikdo nesedí u komplu nepřetržitě,a tak nelze čekat odpověd' za 2 hod'. :wink:

Uživatelský avatar
Harous 239
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 8263
Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Bydliště: Kolín

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#24 Příspěvek od Harous 239 »

Tak nevím, ale rozdíl mezi 10W-40 a 15W-40 by měl být hlavně při nízkých teplotách ne? Liší se zimní třída, ne letní. Jak se zahřeje na provozní teplotu tak budou vlastnosti toho oleje srovnatelný ne?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP - 17´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Uživatelský avatar
Simmy
Příspěvky: 1368
Registrován: ned kvě 04, 2008 15:24
Bydliště: Frenštát p.R.

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#25 Příspěvek od Simmy »

zjednodušeně řečeno je to jak píše Harous
FIAT Croma 2.5 TD [85kW][r.v. 1996] ... Bastimento in argento
FIAT Croma 2.5 V6 [117kW][r.v. 1993] ... FIAT con Cuore Sportivo
http://www.fiatcromaklub.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; - diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 970
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#26 Příspěvek od black_sheep 666 »

tak olej Shell Helix HX7 10w40 se zatím osvědčil: nikde nic neteče, motor si přede jako kotě a po dnešních 300 km v těch lijácích nezmizela ani kapka.

vyměnil jsem svíčky NGK, kabely BOSCH, rozdělovač (víčko a palec) FACET, zadní destičky a sehnal přední uložení, které o víkendu vyměním. trošku jsem poladil zavěšení výfuku, takže se to už chová jako docela normální auto. ještě nechám vyvážit kola a pak už jen karosářské práce, na tom bude práce jak na kostele :lol:

musím říct, že ta integrale sedí velmi dobře a vyjede snad i po zdi :lol: na to, že je to takovej favorit, vlastně ještě starší, tak to je bomba kára! 8-)
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 970
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#27 Příspěvek od black_sheep 666 »

jinak olej splňuje normu SM, což je výrazně novější typ oleje, než pro který byl konstruován. nicméně u dřívejších aut jsem měl předepsaný třeba SJ a také jsem používal SM či SL, a nic se nedělo. ono sehnat olej s nějakou starší výkonostní třídou lze, ale jsou to oleje přímo do veteránů a jsou blbě k dostání. nakonec jsem ověřil, že viskozita oleje se dává podle provozních podmínek - a tím, že jsem nasadil 10w, tak se to lépe maže při jízdě po městě a v zimě. pokud to motor udrží a nebude ho ztrácet ani později, pak není důvod přecházet na 15w. :wink: nakonec jsem vás teda neposlechl a ještě si to zdůvodnil, tak uvidíme, určitě přispěju zkušenostmi s odstupem času.
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Uživatelský avatar
Jirka 18
Příspěvky: 4626
Registrován: ned dub 24, 2005 22:28
Bydliště: hnedka u Benešova

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#28 Příspěvek od Jirka 18 »

Krásný auto =D>
Olej bych už tady u takhle starýho motoru neřešil, hlavně aby ho bylo dost a nepřehřejval se :lol: :lol:
723 498 670
ji.mudra(@)seznam.cz
Bára II (psssst :-) )
Volvo 740 kombi :-)
Ford focus
Lancia Kappa 2,4 jtd

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 970
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#29 Příspěvek od black_sheep 666 »

díky za pochvalu :oops:

dneska jsem zase trošku pokročil: sundal jsem to odporné křídlo a vyměnil uložení tlumiče od lemforderu. v podstatě to chce akorát klempíře, pak lak a hurá pod plachtu do garáže 8-) akorát ty dva se docela vyřádí :-/
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Uživatelský avatar
black_sheep 666
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 970
Registrován: úte srp 20, 2013 18:29

Re: 1988 Prisma 2.0 8V Integrale

#30 Příspěvek od black_sheep 666 »

tak jsem se pustil do rozlešťování laku a docela to šlo, min. lépe než jsem čekal! asi ji letos opravím jen tak sám před zimou, tj. spodní část dveří, víko kufru a lemy přelakuji sprejem - mám v tom docela praxi a dá se to udělat pěkně.

celolak pak případně příští rok na konci a pak už vyjede jen výjimečně 8-) klempířovi pak nechám se vyřádit na některých místech na spodku, kde je to teda fakt akutní.

aktualizoval jsem fotoalbum, auto je poprvé pořádně umyté a kapotu jsem rozleštil. na zbytek se vrhnu jeden z dalších víkendů, bude to facha...

http://www.zonerama.com/Link/Album/148448" onclick="window.open(this.href);return false;
Currently no Lancia.

My Lancia history: Lancia Delta HPE, Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale

Odpovědět