...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je pon kvě 21, 2018 17:01

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 40 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 09:56 
Offline

Registrován: pát pro 28, 2012 21:13
Příspěvky: 471
Bydliště: Brno
Myslím si že to bude mít víc problémů. Otáčky bych viděl na DRV ventil. Turbo na váhu vzhledem k tomu že nevyhazuje závadu.

_________________
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: stř led 25, 2017 10:57 
Offline

Registrován: stř říj 09, 2013 18:52
Příspěvky: 233
dyž sem četl ten příspěvek s parkováním, hned mě napadl EGR ventil, zkoušel jsi ho vyčistit? měl jsem obdobnej problém, kdy lybra byla do 3tisíc otáček mrtvá. diagnostika tuším ukázala váhu vzduchu ale ani po jejím odpojení problém nezmizel. mrkni ještě do tohodle tématu: http://www.cestujemepoeu.eu/viewtopic.php?f=5&t=240689" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Lancia Thesis 2.4 JTD Executive
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Executive


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pát úno 03, 2017 11:34 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Příspěvky: 140
Bydliště: Orlová
Tak poslední poznatky. Šoupl jsem to známému do servisu a popsal mu problém - blbé starty, chcípání, nechuť do otáček atd. Nic jsem mu nepodsouval, aby nebyl ovlivněn mými blbými názory a povídám - vypal , co tě napadne jako první. Ani moc nepřemýšlel a vypálil - palivový filtr. Povídám OK - tak ho vyměň, stejně je letitý a tak jako tak si výměnu zaslouží. A přitom ať mi zkontroluje ty tlakový hadičky. Takže filtr vyměnil a hadičky jen přepáskoval - ztyřelá nebyla žádná. Uvidíme jak bude, ale momentálně normálně startuji , otáčky jdou za plynem a výkon je zpět :D .
Díky všem za rady, hlavně za ty, ať se nedržím toho turba, že závada bude nejspíše někde jinde a bude to možná banalita. Zatím to tak vypadá.

_________________
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pát úno 03, 2017 16:21 
Offline

Registrován: pát pro 28, 2012 21:13
Příspěvky: 471
Bydliště: Brno
no tak to sem ještě nepočítal s tím že někdo nemění občas palivovej filtr... :D

_________________
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: sob úno 04, 2017 17:03 
Offline

Registrován: čtv pro 13, 2012 11:48
Příspěvky: 256
Tak filtry snad meni kazdy kdyz koupi starsi auto ne? Mit v aute nekolik let palivovy filtr, ktery je u Lybry navic krasne pristupny pro vymenu, to by mne asi taky nenapadlo :)


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pát čer 09, 2017 10:52 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Příspěvky: 140
Bydliště: Orlová
No tak jen tím filtrem to asi nebylo. Leda, že by se po čtvrt roce zalepil. Je ale zvláštní, že jakýkoli zásah na nějakou dobu pomohl. Vyměnil jsem žhaviče a bylo to chvíli OK. Pak jsem vyměnil ten filtr a bylo to zase OK. Rupla mi hadice mezi turbem a intercoolerem - vyměnil jsem a vše OK. Pak se výpadky výkonu zase objevily a byl jsem v rámci STK na diagnostice a zahlásili mi, že tam mám nějakou chybu P0046 (jako popis jsem našel toto - Turbo/Super Charger – Ovládací elektromagnetický ventil zvýšení tlaku A, rozsah/výkon). Emisema jsem ale prošel úplně bez problémů. Tak jsem vyměnil ventil 46768250 dle e-peru. Byl to ten správný? Každopádně zase byl na chvíli klid. Podle schématu z e-peru z ovládání EGR tam je ještě jeden elektrický ventil - měnič tlaku (46767324) - že bych ho taky vyměnil? Ale to je zas nějakých 1500,- a netuším, jestli by to vůbec pomohlo. Ten první ventil jsem sehnal od FEBI za 1200 a vypadá to, že tomu původnímu asi nic nebylo, když výkon pořád kolísá.
Teď už to totiž zase blbne. A úplně náhodně. Nastartuju studené auto a normálně s výkonem odjedu. Přijedu na první křižovatku, šlapu na plyn a nic. Až když se otáčky pomalu vyšourají nad 2500 to zase zabere. Pak následných 5-6 rozjezdů úplně v pohodě a při 7. už zase nejedu. Pak se mi to stane po nastartování, ale s úplně prohřátým motorem. A cítím to nepravidelně i při jízdě. Když jedu třeba v koloně tak na trojku nebo čtyřku a držím otáčky okolo 2000, tak cítím, jak auto občas jede a občas se dusí, jako bych pustil plyn a brzdil motorem. A pak zas chvíli úplně bez problémů.

Nebo něco s EGR? Už tady někdo povídal, ať ho vyčistím. Co všechno je tam teda třeba vyčistit?

A celá anabáze začala po těch lednových mrazech. Do té doby žádný problém. Tak co ty mrazy mohly dojebat? :-k Už se z toho fakt potím. Do Fiata se mi to moc nechce dávat, páč bych se asi nedoplatil - preventivně by určitě chtěli vyměnit půlku motoru.

_________________
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pát čer 09, 2017 19:38 
Offline

Registrován: sob zář 10, 2016 10:57
Příspěvky: 156
Pokud bys čistil ten EGR, je to celkem jednoduchý. Odpojíš konektor, vyšroubuješ asi 4 šrouby, potom 2 šrouby na přírubě a máš ho venku. Potom z něj sundáš pohon (zase 4 šrouby) a už ti bude všechno jasný. Je tam píst, který se po letech často nedovírá kvůli vrstvě sazí.

_________________
Lybra 1.9 JTD 85 kW


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: ned čer 11, 2017 23:36 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Příspěvky: 140
Bydliště: Orlová
Tak jsem se vrhl na ten EGR. Vzal jsem to z gruntu a sundal všechno, co se dalo. Hadice, tu velkou klapku, samotný EGR ventil i to potrubí do něho. Z klapky a z motoru, až kam jsem dosáhl jsem vybral všechen ten hnůj, co se tam nasbíral. A že ho bylo! Hadice a trubky vyčistil a vyfoukal od prachu. No a ventil EGR? Tak ten se ani nehnul! Odmáčel jsem ho střídavě v oleji a arvě, až se mi ho podařilo zase rozhýbat. Párkrát jsem ho ještě pořádně propláchl a pak důkladně vyčistil, aby šel úplně volně. Všechno jsem složil, nastartoval a jen lehce přidal plyn - říkal jsem si, že při tom vybírání hnoje mi určitě nějaký zapadl hlouběji. Když to bylo dobrý, tak jsem zkusil párkrát prošlápnout plyn a trochu to protočit. Podle toho, co vyletělo z výfuku, jsem asi zplynoval nějakého čerta :D . Ale za chvíli to bylo dobrý. Každopádně všechno nyní opět běží, jak má a výkon je OK. Tak snad už to tak zůstane. [-o<

_________________
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 09:31 
Offline

Registrován: pát pro 28, 2012 21:13
Příspěvky: 471
Bydliště: Brno
Tak už je čas tam dát záslepku :) ať ti tohle svinstvo nelítá sáním zpátky do motoru :)

_________________
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pon čer 12, 2017 10:33 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
Příspěvky: 2240
Bydliště: Příbor-> Prchalov
Je čas sundat sání :twisted:

_________________
Dedra_1.6_66_97''
''Rob''
Obrázek


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 40 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz