...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je úte kvě 22, 2018 08:04

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 40 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pon led 16, 2017 17:00 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7829
Bydliště: Kolín
Citace:
Na turbu je nějaký spínač, který turbo roztočí až při určitých otáčkách. Na volnoběh teda asi fakt neběží. No a pokud je spínač nějaký zatuhlý (třeba chladem - co já vím), tak šlápnu na plyn a zvýším otáčky, ale turbo se nezapne.
Turbo se točí vždycky, nic ho nevypíná. Dá se (ne u všech modelů) regulovat směrováním vzduchu na lopatky (viz video). Dál se používá obtokový ventil, ale ten slouží k omezení maximálního plnícího tlaku.


_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: úte led 17, 2017 12:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 18, 2007 20:59
Příspěvky: 4393
Bydliště: u Kyjova
ty jo to sou teda palky ja jeste kdysi tak 5 let mozna 6 menil vsech 5 zhavicu za litr a clovek mi to vymenil na dvorku :)

jinak k tomu turbu ano vypadava za jizdy me se to stalo na dalnici u oktavky najednou byla maximalka 100km/h :lol: a na to sem jel jeste 400km a potil se celej at dojedu do CR :D

_________________
Lybra SW 2.4JTD 140hp

Obrázek


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pát led 20, 2017 14:27 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Příspěvky: 140
Bydliště: Orlová
Tak dobrá věc se podařila. Žhaviče šly nakonec s trochou chemie asi normálně ven. Akorát mi volali přes den s problémem, který jsem trochu očekával - že je v troubě i žhavící relé. Takže je taky vyměněné. Dost možná to byl hlavní problém, proč auto nežhavilo, protože ty žhavičky když mi je ukazovali zas tak brutálně nevypadaly. Ale co, pal to čert, byly původní, tak za tu dobu si výměnu zasloužily. Vozil jsem v kufru i olej a filtr, tak jsem to nechal při té příležitosti vyměnit (s olejem už jsem taky přešvihoval nějaký ten tisíc km). Takže suma sumárum výměna žhavičů, výměna relé, výměna oleje a filtru (olej a filtr byl vlastní) - nechal jsem tam 6000 peněz. Do nafty leju VIF. A stejně dneska ráno ten start byl opět dost brutální. A to bylo jen -7°C. A zase stejný příběh. Nejdříve to hned chytlo, běželo tak 5 sekund a i když člověk šlape na plyn, tak to zdechne, jako by došla nafta. Pak to dlouho při startu jen tak blafe, jako by to čekalo než čerpadlo dodá naftu. No a když to chykonečně chytne (tak po 30s blafání a točení na baterii), tak zase turbo nejde za plynem. Začalo to táhnout až po cca 20 min zahřívání. Uvidím jestli se to změní až pořádně protočím nový olej.

_________________
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pát led 20, 2017 14:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Příspěvky: 6169
A co rika diagnostika ? Chce to zkontrolovat vsechno. Ale to bude chtit examiner.

_________________
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v - LPG
EX - Lanci Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV
Obrázek


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pát led 20, 2017 21:18 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Příspěvky: 140
Bydliště: Orlová
Citace:
A co rika diagnostika ? Chce to zkontrolovat vsechno. Ale to bude chtit examiner.

Co to je examiner?
Ale jinak jsem se v servisu ptal, jestli bylo na diagnostice i něco jiného kromě toho vadného žhavícího relé a prý tam nebylo nic.
Ale mám pocit, že je to čím dál horší. Teď odpoledne bylo jen -2°C a stejně turbo hned po nastartování nešlo, až tak po 200 ujetých metrech a lehkého tůrování. Přijel jsem domů, auto odstavil asi na hodinu. Pak jsem ještě popojížděl po městě a po startu zase turbo hned nejelo a když jsem nakonec parkoval, tak zase na chvíli vypadlo.
Možná to nakonec bude nějaká prkotina - třeba fakt děravá nějaká hadice do regulátoru turba. Ale že se jim to neprojevilo v tom servisu. Ale celé to začalo s těmi prvními velkými mrazy, které udeřily před týdnem.

_________________
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pát led 20, 2017 22:48 
Offline

Registrován: pát pro 28, 2012 21:13
Příspěvky: 471
Bydliště: Brno
Nejak to nemuzu pobrat. Rozebiras 3 naprosto rozdilny veci. Tech 6 ohromna palka. Napr u nas bys byl do 3000. A to by sme teste natahli...
Turbo chce diagnostiku. Examiner neni potreba. Jinak je to originalni diagnostika

_________________
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pát led 20, 2017 23:11 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7829
Bydliště: Kolín
Citace:
když jsem nakonec parkoval, tak zase na chvíli vypadlo.
Vážně by mě zajímalo jak se projevuje ten "výpadek turba". Co přesně to udělalo při tom parkování? Motor přeci není při parkování tak zatížený aby turbo tlačilo...

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: sob led 21, 2017 01:29 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Příspěvky: 140
Bydliště: Orlová
Citace:
Citace:
když jsem nakonec parkoval, tak zase na chvíli vypadlo.
Vážně by mě zajímalo jak se projevuje ten "výpadek turba". Co přesně to udělalo při tom parkování? Motor přeci není při parkování tak zatížený aby turbo tlačilo...

No prostě takhle: Motor už zase normálně táhl. Přijel jsem do ulice, zastavil, zařadil zpátečku, abych se otočil. Šlapu na plyn, ale i když mám nohu až na podlaze, tak více jak 3000 ot prostě nenatočím. Tak jsem na to vycouval a rozjel se zase dopředu. Stejné. Noha na podlaze a na motoru tak 3000 ot. Už jsem potřeboval jen zaparkovat. Tak se šourám dopředu. Najednou motor začne cukat a najednou je výkon zpátky - otáčky letí vzhůru a kola trhaj asfalt. Ale jak říkám, asi se to zhoršuje, protože toto se mi teď stávalo poslední týden jen u studeného motoru. A teď to prvně vypadlo i u zahřátého. Pořád si myslím, že blbne ten regulátor turba - slabý tlak do té memrány (možná díra v hadici, ale to by asi blblo více), nebo je turbo celé zasrané a potřebovalo by vyčistit.

_________________
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: sob led 21, 2017 04:39 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7829
Bydliště: Kolín
Já si pořád myslím, že ses chytnul nesprávný myšlenky a problém bude jinde než v turbu.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: sob led 21, 2017 09:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Příspěvky: 6169
To, ze motor nejde do otacek, preci turbo neovlivnuje. Turbo je zavisle na otackach motoru a ne, ze otacky motoru jsou zavisle na turbu. Jsi z Ostravy, tak si zajed do servisu ke Carshovi. To je tam u vas na severu, a nejen tam, kapacita a urcite z tebe nebude tahat prachy...

_________________
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v - LPG
EX - Lanci Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV
Obrázek


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 14:32 
Offline

Registrován: pát pro 28, 2012 21:13
Příspěvky: 471
Bydliště: Brno
Tohle asi bude chtít diagnostiku. Určitě tam bude nějaká chyba o který musí auto vědět. Jinak je to jen věštění z koule :)

_________________
Lybra 2,4jtd 99kw 99'
Fiat Uno 1,7D "hrkač" 83'
Ex: Lybra 2,4jtd 99kw 2000
Ex: Fiat Tipo 1,9td 66kw
Ex: Fiat Uno 0,9


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 14:53 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Příspěvky: 140
Bydliště: Orlová
A ještě jeden malý poznatek. Normálně mám volnoběžné otáčky tak 900 ot/min. Když po cestě vyřadím a dojíždím třeba na křižovatku a vidím, že mi otáčky sedí přesně na rysce 800 ot/min, tak že už zase netáhnu. Možná jsem se upnul na to turbo, ale když zadám do vyhledávače "zatuhlé turbo", tak mi vyjednou servisy, kde popisujou v podstatě můj problém - ztráta výkonu při řazení nahoru. Akorát mi to nepadá do nouzového režimu - resp. kontrolka motoru nesvítí. Je to všechno takové na blind, ale asi ho nechám vyčistit.

_________________
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 15:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte bře 22, 2005 09:18
Příspěvky: 6169
Turbo snad s volnobehem nema nic spolecneho ne ? Vidim to na neco jineho... :-k Mas v cajku vsechny hadice ? Podtlaky, sani a pod ?

_________________
Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v - LPG
EX - Lanci Dedra SW 1.6 16v, EX - Lancia Dedra 1.6 ie
EX - Alfa Romeo 156 2.4 JTD, Alfa Romeo 33 1.5 4x4, Alfa Romeo Alfetta GTV
Obrázek


Naposledy upravil(a) Richie 10 dne stř led 25, 2017 11:28, celkem upraveno 1 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: pon led 23, 2017 16:52 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pon dub 27, 2009 08:30
Příspěvky: 140
Bydliště: Orlová
Citace:
Turbo snad s volnobehem nema nic spolecneho ne ? Vidim to na neco jineho... :-k Mas v cajku vsechni hadice ? Podtlaky, sani a pod ?

Nejsem tak kovanej - to bys mi musel popsat o které hadice jde. A jsou přístupné normálně zvrchu, když zvednu hauptnu?
Teď o víkendu jsem jen tak zběžně koukal a jedna hadice byla volná (taková tlustá vzduchová - vede někam do boku motoru :D - dobrý popis co? ), resp ten pásek co to zaškrcuje už nefungoval a bylo vidět, že přes ní profukuje nějaký sajrajt. Vyhodil jsem ho, utáhl novej, ale tím to nebylo. Ale který další hadice?

JInak po startu, když to nejde do těch otáček, tak bych řekl, že to dost čadí a smrdí.

_________________
Lancia LYBRA - 1,9 JTD/2005 černometalická krasavice


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: žhaviče Lybra
PříspěvekNapsal: úte led 24, 2017 23:16 
Offline
Administrator
Administrator
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 01, 2010 18:16
Příspěvky: 1344
Bydliště: Brno Komín 728887525
No tu diagnostiku bych doporučoval. Vzhledem k tomu že to má souvislost s teplotou, alespoň ze začátku, podíval bych se na teploty motoru. Čidlo stejné s čidlem teploty co ukazuje v kabině, akorát má dva okruhy. Jeden pro teploměr druhý pro řj. Další věc která by to mohla mít na svědomí možná váha vzduchu. Ale ta myslím na volnoběh také nemá vliv.To je zrovna věc která nevyhodí chybu.A má i vliv na chování tahu motoru. Netěsnost v sacím potrubí to asi nebude neměnilo by se to tak skokově. A bylo by to líný furt.

_________________
Lybra 2.4 Jtd 135 koni - 100 ješte táhne.
Ducato 2,8jtd maxi 2005
Yamaha verisity 300


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 40 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 Další

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz