...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je sob zář 22, 2018 11:52

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 203 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 19 10 11 12 13 14 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 16:41 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
Příspěvky: 2304
Bydliště: Příbor-> Prchalov
Tak sem se do toho zas dal :evil: . Nakreslil sem schéma podle spoju, jak vedou na desce
Citace:
2) Když na kontaktech žárovky naměříš 12V a žárovka nesvítí... Tak je buď v p.r.d.e.l.i., nebo má blbej dotek na objímce
Takže správně by to mělo být, když je 12V na obou kontaktech žárovek podsvícení, vlákno se rozžhaví a svítí => proud pokračuje dál... to ale u mě nefunguje. Jen když jeden kontakt ukostřím(B5), pak to až svítí.

Řeč je pouze o přístrojovce


Přílohy:
Schéma podsvětlení + kontrolka.jpg
Schéma podsvětlení + kontrolka.jpg [ 90.02 KiB | Zobrazeno 1108 x ]

_________________
Dedra_1.6_66_97''
Obrázek
Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 19:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Příspěvky: 3782
Bydliště: Velvary
Citace:
...Takže správně by to mělo být, když je 12V na obou kontaktech žárovek podsvícení, vlákno se rozžhaví a svítí => proud pokračuje dál...
To je 3,14čovina jak barák. Když máš na OBOU kontaktech žárovky proti zemi 12V, tak ti na svícení zbejvá 0V... [-X

Nějak jsi pozapoměl, že na tom regulátoru podsvícení můžeš mít v jedný poloze i kostru (=0V). = Ta regulace funguje tak, že čím menší napětí máš na tom vývodu D1 (proti zemi), TÍM VÍC ty žárovky podsvícení svítěj. Takže pokud ukostříš D1 (NESMÍ tam bejt zapojenej ten poťák regulace!!!), musí to podsvícení svítit. Smozřejmě na B5 bude +12V...
A páč kontrolky regulaci nemaj, tak tahle má kostru společnou s tim ostatnim na palubce. A ještě: B5 není jenom napájení kontrolky, ale i toho podsvícení :wink:
Jinak ale máš malý bezvýznamný plus, že jsi to konečně začal řešit trochu systematicky :lol:

_________________
Lancia Lybra SW 1,9JTD


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 19:32 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
Příspěvky: 2304
Bydliště: Příbor-> Prchalov
No jooooooo....já měl pořád za to, že poťákem zvyšuju napětí a tím stoupá svitivost, ovšem teď je mi to jasné jak si to vysvětlil.

Ovšem právě B5 = +12V, D1 ukostřit = tak mi prubne pojistka. To byl ten 4. obrázek jak sem dělal ty konspirační teorie na předchozí straně. Bezpečně ukostřit můžu B5 což mi nepomůže. Musím sehnat ten štelung už, celkem důležitá součástka...

Co takhle par diod do serie, navedu na to +12V, takže do přístroju mi pujde kolem +- 10V,to už bych měl poznat rozdíl oproti 12V

_________________
Dedra_1.6_66_97''
Obrázek


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 20:06 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7976
Bydliště: Kolín
Jak můžeš bezpečně ukostřit B5 když tam máš 12V od světel?
Jinak ten reostat stojí podle EPERu 1300.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 20:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Příspěvky: 3782
Bydliště: Velvary
Předpokládám, že zkoušíš palubku venku z auta... Potom je (pro žárovky) jedno, jestli máš na D1 +12V a na B5 kostru, nebo obráceně - PLATÍ POUZE V PŘÍPADĚ, že vývody D1 a B5 jsou pouze na podsvícení. D6 zatím neřeš.
Kolik naměříš ohmů na D1 proti B5?
Neplácej tam žádný diody na snížení napětí, MUSÍ to fungovat i na plnejch 12V!!! Jestli ne = máš tam zkrat... A to už jsem ti psal 1000006x :evil:

_________________
Lancia Lybra SW 1,9JTD


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 20:50 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
Příspěvky: 2304
Bydliště: Příbor-> Prchalov
Jasne, palubku sem měl ven, napojoval sem to na krokouše. už ji tu nemám, sou jine povinosti přes den.

Harous : forum/download/file.php?id=10865&mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;
Tady se podívej, B5(na obrázku je černočervený) je spojen s těma černožlutýma drátama, a ukostřil sem ho na fotce u 61A) Nic nehořelo, nešluslo..jen se rozsvítila palubka => viz Pepa a poučení o fungování reostatu

Odpor zitra, ještě trochu upřesnim, měřit mezi pinama přístrojů nebo drátama v konektorech vedoucí do přístrojů ?
Na přístrojovce sme to už řešili, vysledek => forum/download/file.php?id=10883&mode=view" onclick="window.open(this.href);return false;

Musí fungovat na plných 12V.....ale dyť si psal že při 12V na D1, podsvícení přístrojů nesvítí, až když snižím napětí, tak to začne svítit. Reostatem šlo to podsvícení úplně vytočit do tmy jako mam teď.

_________________
Dedra_1.6_66_97''
Obrázek


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 21:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Příspěvky: 3782
Bydliště: Velvary
JO psal jsem, že: když máš na D1 +12V a na B5 taky, tak to svítit nebude = BUDE to svítit, když budeš mít na D1 0V(=kostru) a na B5 +12V ... Nebo jinak: ROZDÍL těchhle potenciálů = plnejch 12V... bez toho štelovacího reostatu
A úplně polopaticky: když máš na OBOU kontaktech od žárovky STEJNÝ napětí proti kostře, tak prostě svítit nemůže. Je to stejný, jako kdybys jí připojil jenom na jeden pól od baterky. CHÁPEŠ TO UŽ???

VŠECHNO TOHLE PLATÍ NA PALUBCE VYNDANÝ Z AUTA!!!

_________________
Lancia Lybra SW 1,9JTD


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 21:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Příspěvky: 3782
Bydliště: Velvary
Hele po všech tvejch dotazech se musim taky zeptat já:
Vy jste na základce neměli v tom předmětu, tušim fyzika se to jmenovalo, základy elektriky???
Takový to: baterka, ňáký dráty, vypínač, žárovka??? Nebo jsi zrovna chyběl??? :-k

_________________
Lancia Lybra SW 1,9JTD


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: stř kvě 01, 2013 22:26 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
Příspěvky: 2304
Bydliště: Příbor-> Prchalov
Na škole sme se dostali leda k počítání, neni nad to si to vyzkoušet na autě co?
Zitra ověřim d1-kostra/d5-12v..ať se pohnem.

A jo,teď si vzpominam na pisemky ze střední: to sme museli kreslit schemata zapalovani, ovšem tak tak sme to stihali opsat. Jinak si nepamatuju vubec nic.

_________________
Dedra_1.6_66_97''
Obrázek


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 09:26 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
Příspěvky: 2304
Bydliště: Příbor-> Prchalov
Citace:
když máš na D1 +12V a na B5 taky, tak to svítit nebude. BUDE to svítit, když budeš mít na D1 0V(=kostru) a na B5 +12V ... Nebo jinak: ROZDÍL těchhle potenciálů = plnejch 12V
Ten rozdíl je myšleno žeee, když budu mít reostat natočený v půlce, což by mělo svítit na 50%, => na D1 bude potom pouze +- 6V ===> žárovky budou svítit na 6V. S napětím na B5 se neděje nic...

JA ??????

_________________
Dedra_1.6_66_97''
Obrázek


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 10:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 16, 2008 17:36
Příspěvky: 3782
Bydliště: Velvary
KURVADRÁT :evil: ROZDÍL = jedno číslo mínus druhý.
Napětí na B5 bude proti kostře furt 12V, protože je rovnou z baterky (rozhodně přes pojistku).
Napětí na D1 bude proti kostře 0V, páč jde rovnou na kostru.
=>=>=> Z toho vyplývá, že ROZDÍL potenciálů B5 - D1 = 12V !!!
Na ten reostat se vyser, páč ho za prvý nemáš a za druhý a po stopadesátý: MUSÍ to fungovat i bez něj. A když to budeš zkoušet s novym a bude tam zkrat, tak ho spálíš znova!!!
A zkoušej SAMOTNOU PALUBKU VENKU Z AUTA!!!
Luboši honem sem hoď ňákej vtip, nebo se z něj zbláznim :lol:

_________________
Lancia Lybra SW 1,9JTD


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 12:26 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7976
Bydliště: Kolín
Nebylo by lepší to dát někomu kdo o elektrice ví víc než, že pálí a zabíjí? :lol: Fakt nic ve zlým, ale pokud nechápeš takový elementární věci jako, že napětí je rozdíl potenciálů tak se k výsledku těžko kdy dohrabeš. Ve finále se rozčiluješ s něčím co by měl středoškolák elektrooboru vyřešený za 10 minut.
A o Pepu by se nepokoušel infarkt. :lol:

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 12:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 09, 2005 14:10
Příspěvky: 4518
Bydliště: Nový Jičín
Tak něco z klasiky, ještě pohledám. Můj obdiv k tvým pedagogickým sklonům vzrůstá.
Příloha:
FtÝpkyETu.gif
FtÝpkyETu.gif [ 13.31 KiB | Zobrazeno 1043 x ]
Příloha:
grandm.jpg
grandm.jpg [ 28.49 KiB | Zobrazeno 1043 x ]

_________________
integrale LS SW 4v 4V 4WD 4x42 CV s DPH, 140 k bez


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 13:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 09, 2005 14:10
Příspěvky: 4518
Bydliště: Nový Jičín
Jak může dopadnout rada po netu
Příloha:
Mys.gif
Mys.gif [ 7.96 KiB | Zobrazeno 1042 x ]
A teď zas chvíli vážně k coulombům a luxům

_________________
integrale LS SW 4v 4V 4WD 4x42 CV s DPH, 140 k bez


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Palubka -problém
PříspěvekNapsal: čtv kvě 02, 2013 14:20 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 03, 2011 07:59
Příspěvky: 2304
Bydliště: Příbor-> Prchalov
Citace:
Nebylo by lepší to dát někomu kdo o elektrice ví víc než, že pálí a zabíjí? :lol: Fakt nic ve zlým, ale pokud nechápeš takový elementární věci jako, že napětí je rozdíl potenciálů tak se k výsledku těžko kdy dohrabeš. Ve finále se rozčiluješ s něčím co by měl středoškolák elektrooboru vyřešený za 10 minut.
A o Pepu by se nepokoušel infarkt. :lol:
Páli, zabíjí a kope 8-)

Ne, já to zvládnu, stejně na to nikdo není zvědavy...
A rozdíl potenciálu mi fakticky nic neříká, ale teď už vím co a jak

_________________
Dedra_1.6_66_97''
Obrázek


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 203 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 19 10 11 12 13 14 Další

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz