...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je stř srp 15, 2018 18:36

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 60 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 4 Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: úte pro 27, 2016 16:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 702
Bydliště: Rožnov p.R
Přesto, že mě celé vánoce trápí "rýmička", tak jsem se dnes dokopal vyřešit to světlo - snad definitivně pomocí spínání přes PNP tranzistor.

Najít vadnou část jsem zkoušel (bylo by to čistší řešení), ale nebyl jsem úspěšný.
Dám si čaj, trochu rozmrznu a pošlu schéma... kdyby to řešil někdo další, ať má snadnější cestu :)

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: úte pro 27, 2016 18:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 702
Bydliště: Rožnov p.R
Tak teď to řešení - první asi nákres, pak popis.
Příloha:
thesis_LED_segment.png
thesis_LED_segment.png [ 16.62 KiB | Zobrazeno 2873 x ]
- ve světle jsou dvě řady LED - jedna pro obrysové světlo a jedna pro směrovku (tu teď neřeším)
- takhle vypadá LED segment obrysového a zároveň brzdového světla
- když se na světlo podíváte, jsou vidět plíšky - na obrázku jsou znázorněny šedě
- plíšky jsou po bocích světla a na diody je vidět jen když je tam mezera
Příloha:
thesis_svetlo_zapojeni.png
thesis_svetlo_zapojeni.png [ 19.63 KiB | Zobrazeno 2873 x ]
- zapojení je takto... světlo je rozděleno na 3 segmenty, které mají zvlášť mínusy
- mínus je pravděpodobně spínaný
- plus všech segmentů je propojeno s plusem na konektoru a nevypíná se, takže ve světle jde naměřit plus i když je auto vypnuté
- zapnutí světel znamená, že se aktivuje plošný spoj a "zapne" mínus - tím začne světlo svítit
Příloha:
thesis_svetlo_zapojeni_error.png
thesis_svetlo_zapojeni_error.png [ 30.37 KiB | Zobrazeno 2873 x ]
- u mě je chyba na jednom z mínusů, takže nefunguje segment S1
- první jsem řešil jestli to není špatným kontaktem mezi diodami, ale jsou tam vždy tři, takže i kdyby jedna odešla, tak světlo funguje dál, stejně tak nejde o problém v konektoru
- mínusy jsou dohdomady 3 a jsou rozdělené (možná kvůli výkonu)
Příloha:
thesis_svetlo_zapojeni_reseni.png
thesis_svetlo_zapojeni_reseni.png [ 19.49 KiB | Zobrazeno 2873 x ]
Finální řešení (doufám :-) )je mínus segmentu S1 sepnout přes PNP tranzistor 2SA 1837 (Toshiba) proti mínusu na konektoru do světla (tam si můžu mínus v klidu vzít). To, kdy má tranzistor sepnout (plus kolik má pustit) řídím podle "zdravého" segmentu S2, kterému nepatrně uberu proud, abych mohl otevírat tranzistor.

K tomuto jsem došel po následujících marných pokusech:
- prohřátí kontaktů a eliminace studeného spoje = nepovedlo se
- připojení mínusu přímo na mínus u konektoru = nepovedlo se, daný segment svítil stále i s vypnutým autem
- připojení mínusu od segmentu S1 na mínus od segmentu S2 = fungovalo, ale světlo svítilo asi 20% méně
- zvažoval jsem místo tranzistoru relé, ale vzhledem k tomu, že obvod je spínaný a také ke spotřebě relé jsem to zavrhnul

Proč dané řešení:
- vzhledem k zapojení jsem potřeboval PNP tranzistor
- potřeboval jsem něco, co vydrží výkon okolo 3W (při brzdění - tedy intenzivnější svícení LED)
- sice jsem hledal něco s malým úbytkem napětí, ale nevyznám se v tranzistorech tak moc, takže jsem chtěl nějak začít
- navíc pokud tam je úbytek 0,6V na tranzistoru tak je to 0,2V na každou diodu v sérii, což mi nepřišlo jako fatal
- na zvolený odpor 820R na bázi jsem došel prakticky - potenciometrem - vzal jsem POT 33K a točil s ním tak dlouho, dokud segment nesvítil stejně jako ostatní segmenty - z toho mi vyšel odpor kolem 1K, abych měl jistotu, tak jsem dal menší - tedy 820R
- ze segmentu S2 díky odporu odebírám proud asi 0,015A - tedy 15mA, což segment nijak nezatěžuje
- brzdové světlo funguje normálně (měl jsem zprvu obavu, zda nebudu muset ladit proud na bázi i kvůli brzdě, ale pravděpodobně díky spínanému mínusu u zdravého segmentu to nebylo potřeba)

*** poděkování za správné nasměrování v řešení patří... asi víte komu :) ***

Cena řešení je asi 15 Kč. Pracnost se vším všudy je tak hodina až dvě.

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: pát led 06, 2017 23:07 
Offline

Registrován: stř dub 13, 2011 21:33
Příspěvky: 19
Zvedám palec nahoru a za sede ĎÍK za detailní popis nápravy. Třeba se mi to bude někdy hodit..............


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: stř úno 08, 2017 12:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 702
Bydliště: Rožnov p.R
Tak mám asi první větší problém - ryska oleje je asi 2cm nad MAX a celé to má barvu kávy.

Pocitově totiž motor jede úplně normálně a nepřehřívá se.
Proto mě to ani nenapadlo kontrolovat - myslel jsem že tečou hadice.

Kdyby někdo již něco podobného řešil, uvítám info jak rozsáhlý problém to může být.
Jistěže nejvíc informací člověk zjistí až to otevře, ale spíš jestli mám shánět druhý motor, nebo jen nějaké těsnění.

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 09:55 
Offline
Administrator
Administrator
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 13, 2005 12:03
Příspěvky: 9941
Bydliště: Praha-východ
Mizí ti voda? Jestli je tam toho víc a má to světlou barvu, mohlo by to značit vodu v oleji, ale tyhle motory na to uplně tak netrpí

_________________
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Lancia Delta HPE HF 16v
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm
Fiat Ducato Panorama 2.5TDi
Fiat Punto Cabrio

Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 10:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 702
Bydliště: Rožnov p.R
Mizí voda a úplně všechna jde do oleje.
Trochu se rozepíšu - čím víc hlav, tím víc názorů a ty teď potřebuju.

2000km zpátky proběhla montáž LPG.
Párkrát jsem po montáži dolil vodu ale pak byl docela klid.

- před 600 km jsem ale začal dolívat asi 0,1 litrů na 100km
- před 150 km jsem začal dolívat tak 1 litr na 60km
- v sobotu jsem jel asi 5-6 km a zmizelo 2 litry vody
- v tu sobotu jsem i dolil vodu, a měřil jsem, že v nádržce je 2cm - když jsme to včera otahovali tak tam už voda vidět nebyla, tak nevím jestli už to teče i při stání na místě.

Původně jsem myslel že tečou hadice od LPG, takže jsem zajel vynadat plynařovi ať s tím něco udělá. Ten vše prošel a říkal že to neteče.
Až jako poslední (a mě to taky nenapadlo) se podíval na olej - bylo tam asi 2x tolik oleje - no úplný hnus.

V sobotu začala záchranná akce, kdy jsem vypustil 11 litrů "oleje", nalil nový olej a nechal motor asi minutu běžet, ať se trochu vzpamatuje.
Podle toho množství - to co jsem dolil v průběhu času, to šlo do oleje snad 1:1.
Naopak ve vodě (v nádržce) nevidím stopy oleje.
Včera odtahovka do servisu - na odtahovku to najelo i sjelo vlastními silami.

Už jsem to konzultoval s Vladem, Carschem a Karlem a zatím padly následující názory:
- tepelný výměník pod olejovým filtrem
- hlava motoru
- těsnění pod hlavou motoru
- mrazová pojistka (ale nikdo neví o takové kde by se začala míchat voda a olej)
- těsnění pod výbrusem (busso nemá písty přímo v bloku ale je tam těsnění)

Motor běží úplně normálně jako vždy - já blbec jsem se ještě před 150km honil na okresce s BMW (motor je jak pila).
Za autem nejde pára, z výfuku nesmrdí fridex.
Teplota dosáhne 90 a drží jak přibitá, takže v tomto taky nevidím žádný problém.

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 11:38 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 20, 2013 18:29
Příspěvky: 922
mám obavu o blok motoru, protože ten únik vody co popisuješ je opravdu ohromný a když se to navíc chová jinak zcela korektně tak to naznačuje, že spalovací prostor je těsný. :/

těsnění pod hlavou by nejspíš mělo vliv i na komprese; nejsem mechanik, ale zatím jsem vždycky zažil, že těsnění bylo fouknuté ze spalovacího prostoru, takže to sotva jelo. stalo se mi, že mi to fouklo mezi válci, takže ani voda/olej se nemíchali, ale auto jelo na 2 válce ze 4. tím, že se ti to nehřeje vypadá, že to teda netlačí do vodního okruhu, ale ten prostě někde uniká do oleje :/

_________________
Lancia Delta & Ford Puma Amateur Racing Team driver

Ford Mondeo ST 220
BMW M3 E46

history: Lancia Lybra JTD, Lancia Prisma TDS, Lancia Prisma Integrale


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 14:59 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7931
Bydliště: Kolín
Citace:

- tepelný výměník pod olejovým filtrem
Čistě teoreticky, kdyby to bylo v něm tak za chodu motoru by to rvalo olej do vody díky vyššímu tlaku oleje. Vodu do oleje by to možná rvalo po zastavení kdy klesne tlak oleje, ale chladící okruh zůstane natlakovanej díky teplotě...
Nebo ne?

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: úte úno 14, 2017 15:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 702
Bydliště: Rožnov p.R
Teoreticky ano - psal mi to už Karel, že tlak oleje je mnohem vyšší než tlak vody.
Dohledal jsem tlak oleje okolo 4 bar, zatímco voda tak 1,5 bar.

Jedině, že by se to pokazilo takovým způsobem, že olej by se na jednu stranu neprotlačil, zatímco voda na druhou ano.
Nebo mě ještě napadlo, že tlak oleje může být v některých místech menší. V tenké trubce to bude třeba 4 bary zatímco jak se "rozprostře" ve výměníku a odtéká to více otvory, tak už tlak nebude tak vysoký.

Mě zaráží to, že to postupně degradovalo a prosakovalo čím dál víc.
Zatím nedokážu pochopit že se takhle ztratí 2 litry vody za 6km pomalé jízdy.

Strávil jsem spoustu času hledáním odpovědí, procházením fór, ptaním se, ale zatím to moc nechápu.

Dokonce jsem počítal i únik přes to těsnění pod výbrusem, vzal jsem předpoklad, že motor vykonal 15000 otáček za těch 6km, přičemž pokud to těsnění má 0,1mm a navíc je ještě stlačené, tak se bavíme "díře" s plochou několik desetin milimetru čtverečních. Jak se přes tohle dokážou dostat 2 litry postupně ohřívané vody... to taky nevím. Jedině že by se to těsnění pod výbrusem postupně "odplavilo".

Jsem z toho fakt na větvi. Těžce.

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: čtv úno 23, 2017 00:01 
Offline
Administrator
Administrator
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 13, 2005 12:03
Příspěvky: 9941
Bydliště: Praha-východ
Je to hrozny pech ,ale zbytecne se tim stresujes. V6 jsme par uz delali, vymenik jsem spatny na bussu jeste nevidel ,ale kdyby jo , proste ho zkus vyradit a propojit vodu mimo. Pak ti stejne nezbyde nic jineho nez hlavy sundat a uvidis co kde bude . Pri takovem mnozstvi se neco urcite ukaze

_________________
Lancia Delta HF Integrale 8v
Lancia Beta 1300
Lancia Delta HPE HF 16v
Alfa Romeo 75 1600 carb
Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm
Fiat Ducato Panorama 2.5TDi
Fiat Punto Cabrio

Iveco Daily I odtahový speciál
ITALMOTORI


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: čtv bře 09, 2017 16:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 702
Bydliště: Rožnov p.R
Tak už to vím... Je to zadní hlava.
Na jednu stranu je to ta "horší" varianta. Na druhou stranu se už aspoň ví, co tomu je a servis už to řeší.

Díky všem za analytické přispění a podporu.
Ještě se k tomu zeptám - má smysl řešit i tu druhou hlavu, nebo je to blbost?

Jinak zcela upřímně musím říct, že i když vidím světlo na konci tunelu a auto bude za týden dva cajk, tak mi nějak přestává přinášet radost. Začalo to složitým nákupem, pokračovalo složitým seřizováním LPG a teď jsem se měsíc nesvezl kvůli tomuto problému.
Jsem z toho celkově trochu zklamaný - je to super auto, které jsem vždy chtěl. Myslím že je i ve slušném stavu, ale nějak jsem si s ním neužil žádnou radost...Občas přemýšlím jestli ho neprodám.

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: čtv bře 09, 2017 20:21 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7931
Bydliště: Kolín
Chápu, že to je ubíjející a z podvědomí se to bude dostávat těžko (zažil jsem si to s AR 155 2.0 16V TS), ale zkus vydržet. To auto i Ty si to zaloužíte...

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: čtv bře 09, 2017 20:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 03, 2006 17:00
Příspěvky: 710
Bydliště: Šumperk
Bohuzel je to tak... Thesis neni jen radost.... :-) ale neklesej namysli.... vse se v dobre obrati :)

_________________
L. Thesis V6
EX - L. Lybra 2.4jtd Black
EX - 2x HPE 1.6 16V, HPE HF
EX - Fiat Bravo jtd
EX - Opel Kadett GSI 16V , Vectra 2.5 V6 CDX
EX - L. Dedra 2000 Turbo
EX - L. Dedra 1.8 VVTi
EX - L. Dedra 1.6ie


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: čtv bře 09, 2017 21:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 10, 2008 11:33
Příspěvky: 237
Bydliště: Olomouc
To je přechodné, zase bude dobře. Je to smůla, ale může se to stát u jakéhokoliv auta. Thesis asi nemáš na denní ježdění, tak to prostě ber jako drahý koníček :-) Nedávno jsem se podíval na spritmonitor, kde si vedu záznamy, kolik mě stojí ujetý kilometr s Coupé a protočily se mi panenky. Už to nebudu dělat...
Určitě ti to auto bude dělat radost, tohle jsou jen problémy po koupi. Prodávat to nemá ani cenu, proděláš majlant...


Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Lancia Thesis 3.2V6 - Jirka
PříspěvekNapsal: čtv bře 09, 2017 22:30 
Offline

Registrován: sob zář 10, 2016 10:57
Příspěvky: 174
Citace:
Jsem z toho celkově trochu zklamaný - je to super auto, které jsem vždy chtěl. Myslím že je i ve slušném stavu, ale nějak jsem si s ním neužil žádnou radost...Občas přemýšlím jestli ho neprodám.
Myslím, že se všechno otočí, až zase Busso nastartuješ a projedeš se.

_________________
Lybra 1.9 JTD 85 kW


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 60 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 4 Další

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz