...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je úte zář 18, 2018 15:46

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 76 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát čer 15, 2018 13:52 
Offline

Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
Příspěvky: 30
Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Citace:
Nebyl. Subaru to nedělá, vyzkoušet to můžu i u Ceedu, ale tam to mám pocit taky není problém.
To, co mám na mysli, je: při šlápnutí na brzdu při současném držení pedálu plynu (za jízdy) pedál plynu přestane reagovat, otáčky motoru chvíli drží a pak padnou skoro na volnoběh. V každém případě přestane motor táhnout. Pokud se brzda pustí, vše se srovná.
Vyzkoušeno u VW s motorem 1,9 TDI-PD 77kW ročník 2005 - to je, jako by to najednou chcíplo. Pak se mi dostala do ruky benzínová KIA, rok 2015 - totéž, jen to není tak razantní. Asi 1/4-1/2 vteřiny to nedělá nic, ale pak přijde prudký úbytek tahu a pokles otáček asi o 500-700 ot/min.; zkoušeno asi ve 40 km/h. Přidání plynu způsobí jen zmatené reakce motoru, jak se snaží vyrovnat otáčky. Legrační a chtělo by se říct na kosočtverec. Bohužel kdosi (ne)"mocný" vyplodil, že prostý lid ochrání a tak se do aut plíživě dostávají i tyhle srágorky, aby je mohl řídit i naprosto neschopný dement (a svým neumětelstvím nezpůsobil škodu). 8-[ [-(

Citace:
Jinak kappa 20v turbo má stále lanko od pedálu na klapku. Jtd už má elektroniku. 2,4 20v atmo si už nepamatuju,je to už 10 let co ji nemám.
Ke zjištění postačí dostatečně kvalitní foto motoru z různých stran nebo funkční eper. To druhé je věčný problém, funguje v lednu, říjnu a každý 50. úterý v roce :lol:

_________________
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát čer 15, 2018 14:54 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7973
Bydliště: Kolín
Jasně, tohle jsem předpokládal. Ale jak jsem psal. U Subaru (Legacy 2.0D a WRX STI) to nedělá, u Ceedu zatím nevím. Mám pocit, že jsem to ale zkoušel a chovalo se to mravně. Dneska s tím pojedu tak to zkusím. Nemyslím si ale, že by tahle fíčura byla vynucená nějakým předpisem, to bude spíš iniciativa výrobců.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát čer 15, 2018 16:52 
Offline

Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
Příspěvky: 30
Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Automobilky jsou tímto směrem iniciativní obvykle na základě "společenské poptávky", kterou generuje a lidu podsouvá "mocnářstvo". Jinak možná dodnes jezděj plechovky od olejovek, sem tam s motorem, kterej nedokáže svou sílu rozumným způsobem přenést na silnici.

_________________
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 10:37 
Offline

Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
Příspěvky: 30
Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Další dotaz - kolik máte pohotovostní / celkovou / užitečnou hmotnost vozidla? Podle serveru auto.noto je Kappa těžší auto (normálka), ale celkovou váhu jen 2.000 kg u 2,4 VIS. To už je nějaký podivný. Viz https://autonoto.cz/katalog/detail/lanc ... 2-4-20v-ls. Není těch užitečných 480kg nějak málo na takový auto?

_________________
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 11:52 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7973
Bydliště: Kolín
Tak plyn reaguje s brzdou normálně i u Ceedu.
Ty hmotnosti najdeš v manuálu, je tam psaná užitečná hmotnost 500kg s tím, že se vzrůstající výbavou jako je třeba střešní okno, může klesat.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 12:17 
Offline
Člen klubu
Člen klubu

Registrován: sob pro 08, 2007 20:12
Příspěvky: 715
Bydliště: Tanvald
Já mám psanou provozní 1560 a celkovou 2140

_________________
Alfa 166 2,4 jtd 110 kw
Kappa sw 2,0 20v turbo-bývalá Harousova
Kappa 2,4 20v - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 99 kw - Ex
Lybra sw 2,4 jtd 110 kw - Ex


Obrázek Spotřeba LANCIA KAPPA 2.0 20v turbo 162 kW / 0 HP


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 13:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 26, 2005 19:30
Příspěvky: 859
K 2.4JTD SW
provozni 1580, nejvetsi pripustna 2160, vlek 1500, souprava 3660.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 16:15 
Offline

Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
Příspěvky: 30
Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Děkuji. Takže soudruzi z auto.noto tam mají chybu/y.
Manuál nemám - jak poznám, že mám oprávnění pro náhled do "členských sekcí"? Nic takového totiž nevidím...

_________________
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon čer 18, 2018 20:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 26, 2005 19:30
Příspěvky: 859
A ještě můj názor k prvotnímu dotazu.
Kappa je prostorné, pohodlné,odolné a celkově dobře postavené auto, možná bych řekl, že jedno z nejlépe postavených italských aut. I odolnost proti korozi je na velmi dobré úrovni. Jako nejlepší motorizaci doporučuji 2.4JTD, 3.0V6 je skvělý motor a i ta 2.4 není špatná, ale na denní ježdění je potřeba počítat se spotřebou kolem 10ti oproti nějakých 6,5 u jtdčka. A to je rozdíl.. 2.0T je super, ale spotřeba a údržba...na ježdění do práce apod.???
No ale je třeba si uvědomit, že Kappa je nejméně 18 let staré auto! A u tak starého auta je nutné počítat s končící životnosti jakékoliv součástky a i ta koroze bude klepat na dveře, přeci jen je to téměř 20 let provozu!! Výběr snižuje taky nízký počet vyrobených SW (kolem 9.500ks) a fakt, že několikateří majitelé nezkousli cenu za výměnu zadních tlumičů a další už je nestihli sehnat. Tzn vrakoviště pro hodně kusů... Přestavba na sedanové tlumiče, navíc s použitím zesílených pružin je v pohodě a dnes vlastně jediná možnost. Otázka je jak dlouho ještě pujdou sehnat i tyto.. Faktem taky je, že těch Nd začíná být sehnatelné čím dal tím míň a lepší úž to nebude. Takže jedinou cestou u mnoha dílů bude už zmiňovaný kanibalismus nebo zakázková výroba...
Navíc ono to SW zrovna stěhovák není, díra do kufru je poměrně malá a samotný kufr dost bohatě čalouněný, navíc s dvojtým dnem, takže toho místa tam zrovna na tancování není.
Kappu tak dnes koupí jen 3 druhy lidí. 1. jako investici a budoucí youngtimer (přeci jen počet kusů je určitá exkluzivita a třeba thema sw to potvrzuje), 2. protože ji chce a je smířen s obtížemi s díly při opravách a hodlá ji věnovat dostatek údržby(je to prostě už staré a mnohdy s dost zanedbanou údržbou) a 3. za ty prachy na doježdění.
Takže jestli to má smysl??? Už asi né..., ono taky není z čeho vybírat...


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 17:06 
Offline

Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
Příspěvky: 30
Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Vysoká spotřeba? 10 litrů? To mě má položit nebo rozesmát? :lol: Sedum nebo deset - to už tak dramatickej rozdíl neni. Chce to srovnávat srovnatelný a ne stock malorážku a Kappu. Pokud by nastala volba mezi 2,4 VIS nebo 2,4 JTD, beru benzín. Pokud 2,4 JTD a 2,4 JTDm, beru JTDm. Pokud všechnny tři, rozhodovala by kompletnost, technický stav, funkčnost. Jako malovat si, že se k tomu někdo hezky choval a že to není stočený nebo zamaskovaná zbastlenina (Babica systém - když nemáte limetku, tak tam dejte citrón, když nemáte citrón, tak tam nedávejte nic, vono se to nepozná aneb když nemáte na pořádný tlumiče, dejte tam repasy, ono to pár dní po prodeji vydrží, místo rozvodů vyměnit jen řemen, nalejt novej olej, aby nebylo hned vidět, že sákne chlazení, atp.) je velice naivní. Nemluvě o tom, že na různých fórech se lidi rádi chluběj, jak to či ono "jede" a jak tomu "naložili". Už bylo mnou mezi řádky zmíněno - (nejen) česi jsou v tomto parchanti. Chtějí lacino koupit, povozit se, po zjistění, že jen výměna ramen je nad jejich finanční možnosti a kára jde do světa za cenu kupní + servisní náklady + "něco navíc, protože youngtimerpyčoaserunatožesemikstejmajitelavautěneninicpůvodní". Točit auta po dvou-třech letech, aby nemuseli moc investovat do údržby a podobně..

Je mi velmi dobře známo, jak jsou na tom italský auta od roku cca 1995 s protikorozní ochranou a jak to vypadalo asi tak v roce 1986. U Škodifky to "vynalezli" až kolem roku 1998 :wink:
Ano, S.W. je svým způsobem rarita, ale to mě tak nebere - auto mi vhledově ladí líp, než sedan. Ten je takovej..."obyčejnej". Co si mám představit pod pojmem "poměrně malá díra do kufru"? Je to menší, než současná nižší střední? Pochybuju. MB-E kombik kolem r.v.2005 bude srovnatelný, možná je trošku delší. A dražší a olítanější(?)
- investice - mít volný fondy, pan Busso je vítán. Nejsou takový fondy a není vytápěná/klimatizovaná garáž.
- smíření a ochota nesrat na údržbu - to je to pravé. =D>
- na dojezdění - to je zhruba Oazovo auto, ne? Na dojezdění, dokud to někde v polích za vsí nezdechne a pak to ponechat svému osudu. Takhle nějak? Fuj. [-( [-X

Že není z čeho vybírat, je tak nějak jasné. Však si taky nenutím, že ho hned zejtra musím mít, jinak zhasne Slunce. Ale někde zašitý budou. Devět tisíc S.W. ve šrotu určitě neskončilo.

_________________
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: čtv čer 21, 2018 17:39 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7973
Bydliště: Kolín
Tak nevím. Zeptáš se nás na názor a když Ti ho někdo napíše tak se do něj pustíš.
Mě přijde jako by si zhruba tak 10 let zaspal. To byla Kappa opravdu vcelku běžný auto na denní ježdění.
K tý spotřebě. On je to rozdíl jestli jezdit za 7 litrů nebo za 10 litrů. V případě 20VT spíš za 11 až 12. A to nemluvím o ježdění po městě, tam se to JTD (o tom totiž byla řeč, ne o malorážce) bude držet na rozumný hodnotě a stoupne třeba o dva litry. U toho turba ale poletí klidně na dvojnásobek. Když už je řeč o JTD, tak v Kappě byl pouze TD a JTD, JTDM v Kappě nebyl.
K těm zadním tlumičům. Ono v době kdy SW stálo třeba 50 tisíc tak ty tlumiče stály třeba 80 tisíc. Krom toho mám pocit, že dnes je prostě neseženeš vůbec. Zkrátka se nevyrábí a nikdo nenabízí ani repas. Takže to nějakým bastlením dopadne chtě nechtě.
K tý díře do kufru jen tolik, že opravdu je menší než u současný nižší střední. Ten kufr nemá výřez v nárazníku, takže je docela vysoko nákladová hrana a tím pádem jsou ty pátý dveře docela nízký. I s tím vstupem do kufru. Kufr jako takový malý není.

Když se vrátím k původnímu dotazu - za mě to smysl na daily ježdění nemá.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát čer 22, 2018 01:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte dub 26, 2005 19:30
Příspěvky: 859
:D ..na v6 nejsou fondy, ale 15tis ročně ve spotřebě nehraje roli...
Tady neni na místě otázka jestli to má nebo nemá smysl, ale jestli ji chceš nebo ne. Jestli ses rozhodl že ano, pak je zbytečné ptát se..., vem prachy a hurá do talošky pro ni.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát čer 22, 2018 10:59 
Offline

Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
Příspěvky: 30
Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Citace:
Tak nevím. Zeptáš se nás na názor a když Ti ho někdo napíše tak se do něj pustíš.
Ale kdepak. To si my dva jen špatně rozumíme, neb nejsme na stejný vlně. Vedlejším efektem je, že sem pravděpodobněji nakoukne ještě někdo, kdo má k tématu co povědět. Minimálně se podívat, co ta "nová existence" klade za divný otázky.
Citace:
Mě přijde jako by si zhruba tak 10 let zaspal. To byla Kappa opravdu vcelku běžný auto na denní ježdění.

Není denní jezdění jako denní jezdění. O x postů výše píšu, že za auto pouze na stání a oprašování je mi líto peněz.
Citace:
Když už je řeč o JTD, tak v Kappě byl pouze TD a JTD, JTDM v Kappě nebyl.
Pravda, technologii Multijet má až AR 159 a Stilo

Citace:
K těm zadním tlumičům. Ono v době kdy SW stálo třeba 50 tisíc tak ty tlumiče stály třeba 80 tisíc
Ne, nestály 80.
Narážku na "Babica systém" jsi nepochopil správně, ale nevadí. :wink:

Citace:
Ten kufr nemá výřez v nárazníku, takže je docela vysoko nákladová hrana a tím pádem jsou ty pátý dveře docela nízký. I s tím vstupem do kufru. Kufr jako takový malý není. K tý díře do kufru jen tolik, že opravdu je menší než u současný nižší střední.

Výřez v nárazníku? To je optický klam. Nárazníky totiž u novějších aut "lezou" stále výš, na úkor plechu. Na MB a BMW kvůli tomuhle téměř přestaly existovat přední blatníky. Takže u současných aut se ti to může jen zdát, že mají větší "díru". U Kappy jsou jednoznačně větší zadní podběhy kvůli složitější nápravě. Třeba Alfa GTV se tvářila, že má na kupé slušný kufr, reálně se do něj vešla jen rezerva a svačina.
Citace:
Když se vrátím k původnímu dotazu - za mě to smysl na daily ježdění nemá.
Názor vyjádřen, dělám si čárku.

_________________
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát čer 22, 2018 11:33 
Offline

Registrován: úte čer 05, 2018 18:26
Příspěvky: 30
Bydliště: severněji, než OVA a PHA, lišky kradou slepice a dávaj dobrou noc
Citace:
:D ..na v6 nejsou fondy, ale 15tis ročně ve spotřebě nehraje roli...
Tady neni na místě otázka jestli to má nebo nemá smysl, ale jestli ji chceš nebo ne. Jestli ses rozhodl že ano, pak je zbytečné ptát se..., vem prachy a hurá do talošky pro ni.
:lol: :lol: Jirko, kolik žere V6? Deset? Pod deset? Tipuju tak dvanáct při rozumným zacházení. Provozní náplně - o kolik je tam čeho víc? Servisní náročnost - V6 nebo R5? :wink: Provozní náklady není jen palivo, to nemůžeš počítat takhle jednoduše. [-X :wink:
Dále - má-li to být narážka na JTD - kolik stojí turbo, vstřiky, dvouhmotovej setrvák, dvouhmotový řemenice? To nejsou zrovna korunový položky a úspora na palivu mi tuhle investici nevyrovná. Samozřejmě vše za předpokladu, že to na daném autě bude potřeba udělat. Což bude, neb je to častý důvod zbavení se toho (viz již dříve zmíněné "se*e se to, pryč s tím").

Na smysluplnost pořízení se ptám, neb s tímto autem nemám žádný zkušenosti. Jiný auta srovnatelného stáří bývají už zdechliny, kde by to leželo dlouhou dobu na dílně rozházený v krabicích a nejezdilo to. Nebo jezdilo, ale jen do prvního zastavení hlídkou pomocných chráničů.
S "hurá do talošky" opatrně, Kappa a ještě S.W. se hledá s lucerničkou :lol: Kupátka jsou v nabídkách častěji. Hele, vsaď boty, že za nějakých 5-10 let budou na netu vycházet články o "zapomenutých" Kappách ve stodole v téměř nejetém stavu a podobný srandy :lol: :lol:

_________________
Nezávazně uvažuji o koupi Kappa S.W., tak mám všetečné dotazy. Možnost "live" prohlídky a konzultace vítána.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát čer 22, 2018 12:38 
Offline

Registrován: stř lis 17, 2010 12:38
Příspěvky: 92
Ahoj.

Jako bývalý majitel K SW 2,4 TDS se také vyjádřím.

S Kapicí jsem žil 2,5 roku a do dnes na ní vzpomínáme s manželkou s nostalgií. I při prodeji bylo auto absolutně bez koroze, protože bylo původem z Itálie (Zase se začal loupat lak na střeše). Kde tedy nalítalo odhadem tak půl míče....na tacho se dívat nedá. Motor měl úniky oleje skoro všude, takže jsem dolíval. Prodal jsem ho za blbých 15 tKč při koupi Lybry a nový majitel, i přes upozornění, ho zadřel za půl roku a nechal sešrotovat. S mým mechanikem dodnes vždycky u pivka vzpomínáme a litujeme prodeje. Vždycky říká, přes zimu bych motor udělal a byl by to pěkný kousek jako youngtimer....a o to už u K jde.

Dneska už na denní ježdění tohle auto fakt nemá smysl. Za jedno to bude docela nákladný provoz (pokud to chceš mít v dobrém stavu) a především je to škoda ho huntovat každý den....teda pokud to nevidíš do periody STK a pak šrot.

Na Kapice se dívám, do 40 000 bych do nějaké šel, ale ne kouskem před smrtí....tohle auto už opustilo cenové dno a za pěkné kousky zaplatíš nemalý peníz. A i tak je toho jak šafránu.

A ano, antikorozní ochrana tohoto modelu byla skvělá. Nivomaty nejsou žádné a kufr to převozní nemá. Ten má třeba Lybra praktičtější. Tohle je spíše na golfové hole :-D Myslím i čalouněním kufru. ND ubývají. Platformou není K identická s jiným vozem koncernu. Motorizace ? 2,4 JTD je nesmrtelný dříč, zde ještě v E2.

Prostě jo....kup nějakou a uvidíš. Svezení je v tom prezidentské.....

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 30867.html

_________________
Lancia Musa 1,4 16V 70 Kw (12)
Fiat Stilo Multiwagon 1,9 JTD 85 Kw (03)
ex : Lancia Lybra SW 2,4 JTD 150PS (03)
ex : Fiat Stilo 1,9 JTD 59 Kw (04)
ex : Lancia Kappa SW 2,4 TDS (96)


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 76 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3 4 5 6 Další

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz