...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...
http://lanciaklub.cz/

KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?
http://lanciaklub.cz/viewtopic.php?f=18&t=242757
Stránka 2 z 3

Autor:  Harous 239 [ stř čer 06, 2018 22:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

Podvozkový díly asi stejný nebudou s ničím. Myslel jsem to tak aby to nebyl stejný problém jako u Thesis kde nejsou ani originál díly ani aftermarket.

Autor:  S_z_Vikingova [ stř čer 06, 2018 22:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

THESIS je vůbec jiná liga. V době jeho aktuálnosti mám pocit, že už bylo rozhodnuto o pohřbení fabriky, tím pádem se na vše následné kakalo. Možná je to jen problém ČR - s odsunem zastoupení koncenu FIAT/FCA do Maďarska...a Maďaři nás 2x moc rádi neměli - nevím, na kolik se to změnilo. On Thesis vlastně neměl ani adekvátního současníka v rámci koncernu. AR 166 byla dost jiná, až na základ kastle a Fiat nic kloudnýho nevyráběl, Croma II se snad ani nedá počítat...

Autor:  Harous 239 [ čtv čer 07, 2018 14:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

Ono tu asi nikde nepadlo co vlastně od tý Kappy očekáváš. On je rozdíl to auto používat jako denní na hrcání po městě s nájezdem 10 tisíc za rok a něco jinýho delší přesuny s nájezdem třeba 40 tisíc za rok. Já mám Kappu rád, 20VT SW jsem chvíli měl, ale v dnešní době jí kupovat jako auto na denní použití nevím nevím. Když narazíš na slušný kus tak podle toho taky bude stát a bude ho i trochu škoda. Je to už holt 20 let starý auto. Všechno to bude o tý dostupnosti běžných dílů. Aby Tě pak nějaký silentblok nebo rameno nezastavilo na měsíc.
Jinak osobně Kappu považuju za jedno z TOP aut co z koncernu FIAT od začátku devadesátek vypadlo. Možná i opravu TOP.

Autor:  Tomáš-Oaza 7 [ čtv čer 07, 2018 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

Citace:

OAZA: Proč rušit spolehlivou funkční věc? Rozumný smysluplný důvod? Roste tam plíšeň? :lol: Lidi už jsou zblblý mediální masáží ("máme nejstarší auta v Evropě!"; "Nejsme dost cool a EKO!"; "Vyhoď zánovní kotel, nejsi EKO, vem si dotaci!"; "zahraj si s náma účtenkovku, aneb práskni svého dodavatele"), či co? :roll:
no prave ze tak moc funkcni ted neni, viz moje vlakno :wink:

Autor:  Dalin 580 [ čtv čer 07, 2018 20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

... má smysl koupit pokud jsi: zapálený pro věc, máš možnost auto opravit (svépomocí nebo šikovný opravář), máš trpělivost a v neposlední řadě jsi ochoten pustit korunu a věnovat tomu čas.
V opačném případě je úvaha nad Kappou celkem ztráta času.

Autor:  Sybokcz 509 [ pát čer 08, 2018 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

Citace:
... má smysl koupit pokud jsi: zapálený pro věc, máš možnost auto opravit (svépomocí nebo šikovný opravář), máš trpělivost a v neposlední řadě jsi ochoten pustit korunu a věnovat tomu čas.
V opačném případě je úvaha nad Kappou celkem ztráta času.
To je, myslím, hezká definice přístupu k jakémukoliv zajímavému autu starém 15+ let.

Autor:  Baltik 615 [ pát čer 08, 2018 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

Takže 98,5% zdejších členů :D

Autor:  Dalin 580 [ pát čer 08, 2018 23:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

A vo, vo ,vo tom to je. Ono by se skoro každému, včetně mě, líbilo jezdit ve starším opečovávaném autě, bez větších nákladů do budoucna, koupeném za dobrý peníz :haha:

Autor:  S_z_Vikingova [ čtv čer 14, 2018 08:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

Citace:
Ono tu asi nikde nepadlo co vlastně od tý Kappy očekáváš.
Padlo, na minulý stránce, zahrabané v textu. Shrnu - běžný daily, s předpokládaným nájezdem do 15k ročně a s přihlédnutím k téměř veteránskému věku a potencionálnímu statusu vzácnější relikvie z přelomu století. :wink:

Citace:
... má smysl koupit pokud jsi: zapálený pro věc, máš možnost auto opravit (svépomocí nebo šikovný opravář), máš trpělivost a v neposlední řadě jsi ochoten pustit korunu a věnovat tomu čas.
V opačném případě je úvaha nad Kappou celkem ztráta času.
To celkem splňuji - dokud to bude čím udržovat, zásadní problém se nepředpokládá (pokud teda nebude muset motor ven, kanál k dispozici nemám a muselo by to někam do servisu). Zmíněno na předchozí stránce. Ostatně, ze stejnýho důvodu pořád držím jedno obstarožnější vozidlo.

Citace:
A vo, vo ,vo tom to je. Ono by se skoro každému, včetně mě, líbilo jezdit ve starším opečovávaném autě, bez větších nákladů do budoucna, koupeném za dobrý peníz :haha:
To asi jo, ale v mém případě to stojí trochu jinak. Stačí chvíli počítat. Kupní cena + náklady na provoz + náklady na údržbu. Se starším, zachovalým autem se nikdy nedostanu na cenu nového auta podobné velikosti. To by platilo jen v případě pořízení nějakýho totálního vraku nebo hodně shnilýho veterána - typicky Tatra 603 "odborně uložená v kopřivách" (zdravé/použitelné to bývá tak od klik dveří nahoru a někdy ani to ne, přestože auto "drží" pohromadě a někdy lze i nastartovat), Tatra 613 a podobně.
Dále - auto starší 2005 nebude mít příliš "kurvítek" a "nasírátek" jako součaný nový auta. Např. stop/start, DPF/FAP, tisíc airbagů, čidla tlaku v kolech (kde už i mocipáni z EU začínají chápat, co je to za kokotinu, ale zrušení nehrozí), denní svícení, "cornering", e-call, stabilizaci (která nelze vypnout, zasahuje skrytě a řidič se stává spíš uživatelem, který po přesednutí do auta bez této výbavy klidně tvrdí jaká je to CENSORED, co nedrží na silnici) a další věci, který Řidič nepotřebuje.


Už jste si zkusili u auta s elektronickým plynem šlápnout zároveň na brzdu? Jsou totiž případy, kdy se to hodí (např. mokré kotouče, které by jinak nebrzdily nebo námraza). Jen taková zajímavost. Ona Kappa už určitě taky nemá přímou mechanickou vazbu od pedálu na škrtící klapku.

Autor:  Harous 239 [ čtv čer 14, 2018 08:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

Citace:
Už jste si zkusili u auta s elektronickým plynem šlápnout zároveň na brzdu?
Zkusili. A co by se mělo dít? :lol:
Asi vím kam tím míříš, ale ještě se mi nestalo aby to auto udělalo to co jsem slyšel. :lol:

Autor:  S_z_Vikingova [ čtv čer 14, 2018 09:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

A byl to koncern widle? :wink: Prej totéž dělá i Hyundai, ale to nemám vyzkoušený.

Autor:  Harous 239 [ čtv čer 14, 2018 09:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

Nebyl. Subaru to nedělá, vyzkoušet to můžu i u Ceedu, ale tam to mám pocit taky není problém.

Autor:  vonkreuz [ čtv čer 14, 2018 09:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

Se 166 to dělám běžně, že si přibrzdím levou, aby mi nepadaly otáčky před výjezdem ze zatáčky.

Autor:  black_sheep 666 [ čtv čer 14, 2018 10:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

já to zkoušel na půjčeném Nissan QQ 1.2 s předohrabou :D bylo to hrozně nudný, tak jsem si s tím hrál. chtělo mi to chcípnout motor (start/stop), byť jsem jel asi 80 :lol: všechno jsem rychle pustil a nic nestalo, ale už jsem s tím pak přestal blbnout :lol:

Autor:  Aleš 292 [ čtv čer 14, 2018 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: KAPPA (S.W.) - má to ještě smysl koupit?

Jinak kappa 20v turbo má stále lanko od pedálu na klapku. Jtd už má elektroniku. 2,4 20v atmo si už nepamatuju,je to už 10 let co ji nemám.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/