...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...
http://lanciaklub.cz/

Lancia Thema 8,32
http://lanciaklub.cz/viewtopic.php?f=18&t=242628
Stránka 1 z 1

Autor:  Autista entusiasta [ ned bře 04, 2018 01:09 ]
Předmět příspěvku:  Lancia Thema 8,32

Zdravím všechny příznivce a majitele Lancií. Rozhodl jsem se pořídit si Lancii Themu 8,32 po které již dlouho toužím. Potřeboval bych poradit na co si dát pozor při koupi Lancie Themy 8,32, od někoho kdo má tuto Themu nebo zná její problematiku. Za jakoukoliv odpověď budu rád.

Autor:  Kůrkyn 38 [ stř bře 28, 2018 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

Je to normální Thema s Ferrari motorem, úskalí se týkají hlavně motoru, podvozku a zadního křídla. Plus další drobné odlišnosti, jejichž absence může celé auto znehodnotit. Důležité je koupit auto v původním stavu, odborně servisované. Dbát na detaily. Na srazy jedna taková jezdí.

Autor:  vonkreuz [ stř bře 28, 2018 16:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

Pokud se nepletu, tak drobné detaily zahrnují jiná ložiska a náboje kol (5x98), poloosy, homokineťáky.
V ČR jsou střídavě na prodej 2 kusy. Žlutá, která byla původně 2.5 TD a červená (vínová) s pokaženou spojkou.

Autor:  Autista entusiasta [ pát bře 30, 2018 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

Díky moc za informace. Jestli má 8.32 jiné náboje jaký je rozměr nábojů u normální Themy? Existuje nějaká publikace, která tyto odlišnosti popisuje? Kde se dá 8.32 běžně servisovat? Servisovat ji doma "svépomocí" asi nebude to nejvhodnější.

Autor:  Honza 2.0 16v [ sob bře 31, 2018 07:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

no jelikož to je auto jako jiný, a i přes dobový vychytávky a exkluzivní techniku, není problém ji servisovat doma -pokud už člověk nějakou tu samo-domo opravu za sebou má a má vhodné vybavení... problém může nastat se scháněním specifickejch dílů.. a s literaturou kde se člověk dozví jak na to (co jak a proč funguje)...

do běžnýho, nebo i autorizovanýho servisu bych s takovou exotikou rozhodně nejezdil..tam na to budou koukat jak na svatej obrázek a akorát to a) dojebou b) voškubou tě protože tam je přece napsaný Ferrari

Autor:  black_sheep 666 [ sob bře 31, 2018 18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

s motorem bych se tě nebál poslat do Scuderie :lol: tam to bude asi raketa, taky by mě to zajímalo kolik jsou provozní náklady na takový auto.

za dva roky vlastnění mě zatím stálo Mondeo ST220 v servisu 10 tisíc měsíčně s průměrným nájezdem 750 km za měsíc :lol:
za 3/4 roku mě stálo M3 ty samé peníze, s nájezdem 680 km. v podstatě jakýkoliv takhle zajímavý auto si spočítám, tak to vyjde +/- stejně. jenže ty moje zase nejsou až tak atypický v porovnání s 8.32.

Autor:  Oskar 58 [ ned dub 08, 2018 07:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

Můžu vědět, co je na ST a M3 takove unikum, ze 9000km rocne stoji 120.000Kc ?
Díky.

Autor:  black_sheep 666 [ pon dub 09, 2018 23:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

tak na ST220 jsem teď dělal komplet tlumiče, uložení, kvůli guferu na klice preventivně spojku - když už šel motor ven... to stálo přes 40 tisíc jen tenhle jeden větší servis, na díly mám naštěstí slevy jinak by to bylo 60. všechno kupuju v origo dílech té nejvyšší kvality, dělají se i levnější (motorcraft), ale chci aby to bylo jak nové. pak jsem lakoval oba boky a kapotu, nechával na to dávat kvalitní keramiku, tam to bylo dohromady už taky přes padíka. nějaký lepší obutí na okruhy (20+), přestavba brzd z novějšího Focusu a pak celkem jen běžnej servis... ono se to pak nasčítá. něco přes 25 klacků mě stála závada na palivovém čerpadle a pátrání, čím to je. no a na závěr třeba jen prahový nástavec na poslední facelift (je krapet jiný) je k nesehnání, takže mě stál 12k, byl prasklej.

na M3 jsem hned po koupi dělat pár kravin, nejdrazší z toho byla demontáž motoru kvůli preventivní výměně šál (~40k). točí to 8.000 otáček a má to 343 koní z 3.2 atmosféry, takže se není čemu divit, že při tom litrovém výkonu se dělají preventivně docela často :lol: ikdyž tam dáš trimetal kvalitní, tak to stejně nevydrží víc jak 100.000 km. aby tam byla taky nějaká částka pro pobavení - tak skoro osmičku stojí origo šaltrpáka v Nappa kůži s podsvětlením, ta tam byla a byla prošoupaná no. :lol:

a to nekončíme, ještě to tak kilo schroupe... objednával jsem dvouhmotu, čeká mě podvozek (z UK vychází docela pěkně kolem 25k sportovní MeisterR), pak brzdy a kotouče (8k stojí jeden kotouč - mám tam AP Racing kit, desky mě stojí sada komplet 16k). :twisted:

mondeo taky bohužel možná nekončí. motor mi vrněl užasně, ale dal jsem pitomec Millers Nanodrive CFS olej na okruhovou sezónu, ale začaly mlátit hydroštely :-( okamžitě jsme vrátili Fordí olej, tak teď nervózně čekám, jestli se to uklidní, nebo to sežere dalších pár desítek tisíc za GO hlav (když už to bude rozebrané). zatím se to docela uklidnilo, ale už to není jako před výměnou. někdy se to fakt nepovede :(

když to chceš mít fakt v topu tak to něco stojí. ale je to pak radost.

Autor:  black_sheep 666 [ pon dub 09, 2018 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

a unikum technologický... o M3 si můžeš přečíst hromadu článků, které se věnují té technice v tom, sem to úplně nepatří. :-)

u Fordu to není nic kosmickýho, jenže je to atyp a Fordí ST/RS co nejsou úplně masovky, tak stojí origo díly pěknou pálku. čekal jsem že bude Mko šílený, ale ty ceny jsou ve výsledku hodně podobný, na spotřební věci jsou dokonce často levnější na BMW M.

Na Lancii Themu 8.32 nebudou mít nikde nic, navíc komponenty shodné s Ferrari budou nejen nedostupný ale drahý, takže tam tipuju 10.000 km bude stát ještě mnohem víc :lol: oprava toho Poltrona Frau interiéru by případně taky nebyla úplně levná.

Autor:  Vítek 4 [ úte dub 10, 2018 08:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

Tomu se uz musim smat :lol:

Autor:  Míla 185 [ pát dub 13, 2018 15:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

S tím servisem bych z toho nedělal zas tak velké drama. Na denní ježdění už to auto není (jak to bývalo). Co jsem zatím kupoval díly do motoru (různá těsnění, ložiska, ..cca 30 položek), tak to bylo vcelku levné a po objednání ve Scuderii šlo pouze o čas. Po půl roce dodáno vše (většina dílů z 308čky něco málo z Mondialu), mimo jedné napínací kladky, která naštěstí byla stejná s Tipem. Problém je těsnící guma kolem spoileru a zadní elektricky přestavitelné tlumiče.
Do diskuzí kolem ročních nákladů, spotřeby paliva, jízdních vlastností, menšího výkonu oproti oturbovanému čtyřválci bych se nerad pouštěl. Buď se proto auto člověk nadchne nebo si logicky zdůvodní proč ho nechce - a o tom je Ferrari :-)

Autor:  black_sheep 666 [ ned dub 15, 2018 22:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Lancia Thema 8,32

1/2 roku čekání je mazec. tuším, že ty tlumiče už asi budou úplně nesehnatelné. nebo jak se to řeší? kolik například stojí výměna rozvodů? fakt by mě zajímaly náklady na udržování takovýho autíčka. chápu, že je možná nemáš takhle rozpočítané, když nejezdíš. mě by štvalo mít auto doma a nejezdit s ním.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/