Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

Chcete koupit Lancii? Ptejte se. Tato sekce je zde pro vás..
Odpovědět
Zpráva
Autor
marek3
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 11, 2017 13:14

Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#1 Příspěvek od marek3 »

Zdravím,
jsem nucen (po opakované závadě na mém nynějším autě), se poohlédnout po něčem "novém" a do oka mi padla Delta III i vzhledem k poměru cena/výkon/kvalita/spolehlivost. Měl bych k tomuto auto pár dotazů nejlépe na majitele.

1.Používají všechny dieselové motorizace filtr pevných částic a dvouhmotou spojku?
Jakou dieselovou motorizaci doporučíte jako nejspolehlivější.

2. Jakou benzínovou verzi doporučit u motoru 1.4 T-jet (slabší, nebo silnější verzi-tuším multiAir) z hlediska spolehlivosti.

3. Neviděl jsem u tohoto auta, že by mělo některé ližiny(střešní nosiče), jak to řešíte, když potřebujete odvézt něco na střeše(kola, lyže ap), pasují na to nějaké univerzální příčníky nebo se dají sehnat originály? Zase aby to trochu vypadalo...

4. Našel by se tu někdo se zkušeností modelu s tovární úpravou na LPG? (tuším to dávali do 1,4 T-jet té slabší varianty)
-funguje spolehlivě
-jedná se o systém, kdy spolu s LPG je spalován i benzín, nebo se po zahřátí systém přepne na LPG a spaluje již pouze ten?
-jak jednoduše zjistit zda je LPG tovární nebo dodělávaný? Nejsem si jistý, zda se to u dovozových aut uvádí ve velkém TP

5. Jak jsou u jednotlivých motorizací řešeny rozvody,mají některé "bezúdržbový" rozvod řetězem?

6. Jsou nějaké zásadní změny mezi modelem před a po faceliftu?
Je lepší vzít tu novější, která má ale bohužel pro mě né moc povedenou př. maskou evokující vzhled Chrysleru...?

Auto bude ponejvíc provozováno ve městském provozu s kratšími jízdami, tudíž bych se asi přiklonil spíše k benzínové variantě, i když vzhledem k tomu, že používá turbo a nejedná se o "blbuvzdornou" atmosféru to asi nebude oproti dieselu zase taková výhra...
Provozuje zde někdo dieselovou Deltu podobně a dlouhodobě bez poruch?

Díky všem za odpovědi.

Uživatelský avatar
Mantaman 461
Příspěvky: 81
Registrován: sob pro 27, 2008 14:53
Bydliště: Frýdek - Místek

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#2 Příspěvek od Mantaman 461 »

Z vlastí zkušenosti můžu říct, a používáme 1.9 JTD 140 kW, že je to prozatím bezproblémové auto. Kupovali jsme ho když mělo naketo asi 72 tis a v současné době 130 tis. Najeto za necelé 3 roky a pouze měněn olej a filtry, při koupi samozřejmě rozvody. Jinak nic. Co se týká otázek:
1. DPF mají všechny verze a spolehlivé jsou všechny.

3. Nedávno jsem viděl na Bazoši k prodeji originám příčníky, ale budou pasovat i Thule. montují sde na střechu pod rám dveří

5: 1.9 má rozvody řemenem, a výměna nebyla nijak extra drahá a pro klid duše jsem ji raději dal

6. myslím že rozdíly kromě masky nejsou, uřčitě na motorizacích nebyl důvod nic měnit

Takže shrnuto, provoz je bez poruch , dělány poze provozní věci, které se dělají na všech autech. Ale určitě doporučuji auto pojistit, jestli ne havarijně tak určitě připojistit okna a proti srážce se zvěří. Před vanoci žena trefila asi v kilu srnu, a nato že byla na pohled "jen" pozbitá maska a uvnitř vystřelený kolenní airbag, tak po demontáži a zjištění všech závad to byla škoda min za 100,000. A bohužel bez pojistky proti srážce, tudíž oprava z vlastní kapsy :?
Volvo S60 2.4T mazlik :D
Lancia Delta 1.9 JTD
ex Lancia Lybra 1.9 JTD

kocicak
Příspěvky: 86
Registrován: ned kvě 06, 2012 11:40
Bydliště: Kroměříž

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#3 Příspěvek od kocicak »

3. Pricniky z bazose jsem koupil já.... originál ve fiatu stoji 4500.

Na jízdy po městě doporučuji jednoznačně benzin. Diesel při popojizdeni často regeneruje dpf a zkracování životnosti filtru ( údajně se dostává i nafta do oleje) roste při regeneraci dost i spotřeba
Lancia Lybra SW 1.8, 2000, LPG - Lovato
Lancia Delta 1.9 Platino

Uživatelský avatar
Mantaman 461
Příspěvky: 81
Registrován: sob pro 27, 2008 14:53
Bydliště: Frýdek - Místek

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#4 Příspěvek od Mantaman 461 »

kocicak píše:
pát led 12, 2018 01:29
3. Pricniky z bazose jsem koupil já.... originál ve fiatu stoji 4500.

Na jízdy po městě doporučuji jednoznačně benzin. Diesel při popojizdeni často regeneruje dpf a zkracování životnosti filtru ( údajně se dostává i nafta do oleje) roste při regeneraci dost i spotřeba
Kopukal jsem na ně a uvažoval ale nakonec to bych je nevyužil. :)
Volvo S60 2.4T mazlik :D
Lancia Delta 1.9 JTD
ex Lancia Lybra 1.9 JTD

Uživatelský avatar
lettro
Příspěvky: 13
Registrován: pon pro 21, 2015 00:08
Bydliště: Ostrava

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#5 Příspěvek od lettro »

Já mohu přidat info z provozování Delty s benzínovým motorem 1,4 T-Jet 88 kW, tedy ta slabší verze r.v.2009 : velmi spokojený s výkonem, spotřebou (dlouhodobý průměr 6,8 l/100km) a celkovým komfortem. Dnes mám najeto 190 tis. km a jediné, co občas zazlobilo byly zapalovací cívky. Postupně jsem už vyměnil tři. Jinak jen běžný servis. Ovšem v poslední době jsem již zaznamenal úbytek oleje a nutnost dolití 1 l mezi výměnou (15 tis. km). Je však možné, že problémy teprve čekají. Např. obávané turbo... Tolik k motoru. Stoprocentní není převodovka. Ne, že by byly problémy s řazením, ale řadicí páka má v některých polohách při akceleraci výrazný posun, což svědčí o volných ložiskách v převodovce. Zatím neřeším, ale dříve nebo později musí k opravě dojít, Zvláště, když i spojkové ložisko už šustí. Je jasné, že by bylo ideální "posunout se" k mladšímu autu s nájezdem max. do 100 tis. km - ale zase bych šel do Delty, opravdu vyhovuje po všech stránkách i z hlediska výbavy a to mám nejnižší úroveň - Argento.
Lancia Delta III 1.4 T-Jet 88 kW
ex. Fiat Stilo MW 1.4 70 kW

Uživatelský avatar
lettro
Příspěvky: 13
Registrován: pon pro 21, 2015 00:08
Bydliště: Ostrava

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#6 Příspěvek od lettro »

Ještě k těm příčníkům : po dlouhém hledání levnějších než Thule, ale originálních jsem narazil na fy Allauto z Rousínova, která dováží auto doplňky z Francie a ti mi dodali příčníky s originálním uchycením na Deltu zn. Green Valley za cca 2000,-Kč. Tímto doporučuji.
Lancia Delta III 1.4 T-Jet 88 kW
ex. Fiat Stilo MW 1.4 70 kW

marek3
Příspěvky: 4
Registrován: sob bře 11, 2017 13:14

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#7 Příspěvek od marek3 »

lettro: díky za info, jestli máš nějakou fotku s příčníkama na autě, klidně se pochlub.

Je škoda že to auto nemá klasický podélný ližiny...

Uživatelský avatar
lettro
Příspěvky: 13
Registrován: pon pro 21, 2015 00:08
Bydliště: Ostrava

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#8 Příspěvek od lettro »

Uchycení je standardní přišroubováním do připravených závitů v horním lemu dveří. To, čím jsou tyto příčníky speciální právě pro Deltu jsou patky přesně podle tvaru střechy. Patky lze koupit samostatně pro různé vozy, tyče ti zůstávají.
S příčníky a tím pádem s nákladem na střeše jezdím nerad a jen výjimečně. Hlavně proto, že se o poznání hůře zavírají dveře - přece jenom patky trochu omezují mezeru mezi dveřmi a střechou a také se zbytečně otlačuje těsnící guma. V tom směru bylo Stilo praktičtější a občas se mi po něm zasteskne.
Přílohy
příčníky (3).JPG
příčníky (2).JPG
nákladní úprava (2).JPG
Naposledy upravil(a) lettro dne stř led 24, 2018 15:37, celkem upraveno 4 x.
Lancia Delta III 1.4 T-Jet 88 kW
ex. Fiat Stilo MW 1.4 70 kW

Uživatelský avatar
lettro
Příspěvky: 13
Registrován: pon pro 21, 2015 00:08
Bydliště: Ostrava

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#9 Příspěvek od lettro »

Dnes po dvou létech od posledního příspěvku mohu doplnit o novinky : najeto mám již 215 tis. km. Mírně se zvýšila spotřeba oleje. Na výměnu kupuji vždy 5 l, přičemž 3 l jdou do motoru a zbývajícími 2 l doplňuji do další výměny (12 - 15 tis. km). Nově mám LPG - zatím ujeto asi 4 is. km a těším se z nízkých nákladů na PHM. Negativně se instalace LPG projevuje tím, že u studeného motoru zásadně na 1. otočení klíčkem motor nenaskočí. Na 2. otočení už ano a potom už vždycky na 1. otočení jak jsem byl zvyklý. Budu řešit příležitostně. Tolik to zase neobtěžuje.
Lancia Delta III 1.4 T-Jet 88 kW
ex. Fiat Stilo MW 1.4 70 kW

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5838
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#10 Příspěvek od Vítek 4 »

To je nejake divne, ze dolejes skoro tolik oleje,ktery vymenis. T-Jet tohle nedela
Italy = Lancia
Lancia = Italy

Uživatelský avatar
lettro
Příspěvky: 13
Registrován: pon pro 21, 2015 00:08
Bydliště: Ostrava

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#11 Příspěvek od lettro »

Mi to teda T-Jet dělá a nepřipadá mi to divné. Je to 1 l na 5000 km. Naopak jsem četl, že záměrně u tohoto (a možná i jiných italských) motoru jsou větší vůle mezi pístními kroužky, protože se předpokládá vyšší tepelné zatížení při kterém se vůle zmenší takže olej to žere méně. Naopak to funguje při při vlažné jízdě a to je asi můj případ.
K problému se startem studeného motoru : na doporučení jsem koupil benzín 100 a kupodivu je po problému.
Lancia Delta III 1.4 T-Jet 88 kW
ex. Fiat Stilo MW 1.4 70 kW

Uživatelský avatar
Vítek 4
Příspěvky: 5838
Registrován: čtv bře 17, 2005 23:44
Bydliště: Nedachlebice
Kontaktovat uživatele:

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#12 Příspěvek od Vítek 4 »

Na T-Jetu mam najeto pres pul milionu km a olej menim po 15ti tisich a nikdy jsem do vymeny olej nedoleval
Italy = Lancia
Lancia = Italy

Uživatelský avatar
lettro
Příspěvky: 13
Registrován: pon pro 21, 2015 00:08
Bydliště: Ostrava

Re: Lancia Delta III , pomoc s výběrem+verze LPG

#13 Příspěvek od lettro »

Tak to ti závidím, to je jistě ideální stav, ale nebudu se kvůli větší spotřebě oleje auta zbavovat ani dělat na motoru GO. Jakkoliv jsem s autem spokojený, děsí mě spíše, jestli nemám prasklé výfukové svody. Když to občas trochu proženu, je cítit z motorového prostoru smrad. Takže zase : není to přímo akutní, ale problém to je. Nemohu čekat, že desetileté auto s 200 tis. km bude bezchybné.
Lancia Delta III 1.4 T-Jet 88 kW
ex. Fiat Stilo MW 1.4 70 kW

Odpovědět