...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je stř črc 18, 2018 16:41

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 17 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2

Má smysl nabídnout nováčkům diagnostiku - podrobnosti v textu?
Ano - nováčkům se bude hodit. 24%  24%  [ 4 ]
Ano - bude se hodit i ostatním. 65%  65%  [ 11 ]
Možná - ale cena je pro toho kdo kupuje auto moc vysoká. 0%  0%  [ 0 ]
Možná - jenže kdyby koupili jiné auto tak je jim to na nic. 0%  0%  [ 0 ]
Ne - budou věřit spíš cebii a počítadlu kilometrů. 0%  0%  [ 0 ]
Ne - lidi s tím nebudou umět zacházet. 6%  6%  [ 1 ]
Jiná možnosti - potřeba napsat :-) 6%  6%  [ 1 ]
Celkem hlasů: 17
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001
PříspěvekNapsal: stř pro 24, 2014 11:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 692
Bydliště: Rožnov p.R
Včera jsem nemohl spát, tak jsem vytvořil návod na úpravu kabelu VAG-COM KKL.

Potřebné věci
- přepínač (buď malý modrý z počítačové desky, nebo 4 přepínače zvlášť)
- smršťovací bužírku 5cm
- tenký ohebný kablík 25cm
- 4 větší kapičky cínu

Nářadí
- pájka
- zapalovač
- menší šroubovák
- štípací kleště
- odlamovací nůž
- vrtačka (není nutná)
- tavná pistole nebo lepidlo (není nutné)

Ostatní
- nákres pinů na koncovce + vědět jestli jde o pohled zepředu nebo zezadu
Příloha:
pinout.jpg
pinout.jpg [ 42.12 KiB | Zobrazeno 716 x ]
Postup

Dopředu upozorňuji, že postup je potřeba brát jako orientační, i když jsou kabely VAG COM všechny stejně modré :-), tak vnitřek se může dost lišit
Někdy číňan použil barevné kabely, někdy tam dal všechny černé. Někdy je koncovka připojena pomocí pinů z desky, jindy je to s konektorem propojeno pomocí kabelů.
Jednou je použitý křížový šroubek, na jiném kabelu hvězdička.
Příloha:
Poznámka: Jak je vidět, tak kabely jsou zvenku podobné, ale to je asi vše. První odlišnosti začínají u obalů.
IMG_20141223_210910.jpg
IMG_20141223_210910.jpg [ 117.31 KiB | Zobrazeno 716 x ]
0. Kontrola
Během práce se snažíme trochu zkontrolovat, co vše se Číňanovi nepovedlo, případně to po něm napravit.
Většinou není problém, ale občas se vyplatí něco trochu doladit.
Příloha:
Poznámka: Tady někdo špatně připravil propojení. Na fotce to úplně není vidět, ale jeden pin je vyskočený z konektoru.
IMG_20141223_213015.jpg
IMG_20141223_213015.jpg [ 192.16 KiB | Zobrazeno 716 x ]
1. Rozdělání kabelu
- odšroubovat 4 (někdy jen 2) šroubky, položit červenou diodou na stůl a sundat horní kryt.
Příloha:
Poznámka: Rozdělaný kabel - varianta, kde je konektor připojen k základní desce pomocí kablíků.
IMG_20141223_212115.jpg
IMG_20141223_212115.jpg [ 271.68 KiB | Zobrazeno 716 x ]
Příloha:
Poznámka: Rozdělaný kabel - varianta, kde je konektor připojen k základní desce pomocí pinů.
IMG_20141223_213007.jpg
IMG_20141223_213007.jpg [ 149.37 KiB | Zobrazeno 716 x ]
2. Příprava - pokud je to možné tak část s konektorem uvolnit a kvůli orientaci povytáhnout kousek dál od těla kabelu
- pokud je to spojené natvrdo, může to být horší, ale i lepší, protože jsou na desce piny očíslované .
Příloha:
Poznámka: Varianta s připojením pomocí drátků - ta jde takto rozdělat.
IMG_20141223_213622.jpg
IMG_20141223_213622.jpg [ 114.47 KiB | Zobrazeno 716 x ]
Příloha:
Poznámka: Varianta s připojením pomocí pinů - ta se nedá víc rozdělat, ale výhoda je, že piny jsou očíslované, takže něco za něco :-)
IMG_20141223_213617.jpg
IMG_20141223_213617.jpg [ 146.63 KiB | Zobrazeno 716 x ]
3. Orientace - teď je potřeba bezpečně zjistit, který pin je který. Pokud jste kabel položili stejně jako já - tedy kablík je diodou na stole, koncovka která se dává do auta je vpravo a strana s USB koncovkou vede doleva, tak je to s piny následovně.
- spodní řada u stolu jsou piny 1-8, horní řada jsou piny 9-16.
- pin 1 a pin 9 je nejblíže u mě, piny 8 a 16 jsou jakoby dál ode mě
Doporučuji samozřejmě kouknout i na nějaký nákres. Na images.google.com je jich spoustu, stačí napsat "obd connector pinout" a vyběhne dostatek materiálu.

4. Přerušení přímého přívodu na pin 7 (to je motor a je standardně zapojený)
- pro ty, kteří mají koncovku připojenou na drátkách je to odpájení propojovacího kablíku z konektoru
- pro ty, kteří mají koncovku pevně propojenou s deskou je to mechanické přecvaknutí
Příloha:
Poznámka: Varianta s připojením pomocí kabelů - zde stačí odpájet kablík z pinu 7. Pro nás tedy spodní řada. Pin který je druhý vpravo.
IMG_20141223_215326.jpg
IMG_20141223_215326.jpg [ 193.22 KiB | Zobrazeno 715 x ]
Příloha:
Poznámka: Varianta s připojením pomocí pinů - tady je potřeba se trochu víc podívat, která cestička na desce vede k pinu 7 a kam pokračuje. Pokud máte multimetr, není špatné to ještě "propípnout". Tady bude potřeba přerušit přívod vpravo.
IMG_20141223_213944.jpg
IMG_20141223_213944.jpg [ 118.2 KiB | Zobrazeno 715 x ]
5. Vytvoření přívodu k vypínači - to co zbylo po odpojení pinu 7 na straně desky potřebuji připravit, aby se na to dal napojit vypínač
- pokud jsem jen odpájel kabel, tak ho prodloužím o dalších 5cm
- pokud jsem měl desku pevně propojenou, tak pájím 10cm kablík přímo na desku, tam kde jsem vyštípal propojení mezi deskou a konektorem
Příloha:
Poznámka: Tady jde o připájení dalšího kousku kabelu. Není to nutné, ale lépe se pak pracuje s připojením vypínače. Nevýhoda je zase, že se to pak obtížněji souká do krabičky při zavírání.
IMG_20141223_221017.jpg
IMG_20141223_221017.jpg [ 233.4 KiB | Zobrazeno 715 x ]
Příloha:
Poznámka: U druhé varianty je princip stejný, provedení se trochu liší.
IMG_20141223_221032.jpg
IMG_20141223_221032.jpg [ 132.67 KiB | Zobrazeno 715 x ]

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Naposledy upravil(a) Jiří 588 dne stř pro 24, 2014 12:11, celkem upraveno 2 x.

Nahoru
   
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostický kabel AntiZmrd001
PříspěvekNapsal: stř pro 24, 2014 12:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 27, 2010 12:00
Příspěvky: 692
Bydliště: Rožnov p.R
Pokračujeme v dalším příspěvku kvůli omezení na maximum fotek.

6. Vytvoření díry pro vypínač / vypínače
- pro jeden veklý se dá díra buď vypálit rozžhaveným předmětem (pájka) a dořezat kobercovým nožem, nebo vypálit větší díru a pak to zakápnout lepidlem / tavnou pistolí, nebo díru vyvrtat
- pro více vypínačů jsem díry vždy vrtal
U vypínače je dobré trochu se zamyslet, jak vypadá prostor v autě, kde budu kabel používat. To mi napoví kam vypínač umístit, z jaké strany atd. Dále musím mysle i na to, že chci krabičku ještě zavřít, takže si rozvrhnout aby vypínače byly tam, kde je místo.
Příloha:
Poznámka: Pro "počítačový" vypínač se to dá udělat třeba takhle.
IMG_20141223_222939.jpg
IMG_20141223_222939.jpg [ 140.75 KiB | Zobrazeno 714 x ]
Příloha:
Poznámka: Pro standardní přepínače třeba takto.
IMG_20141223_224559.jpg
IMG_20141223_224559.jpg [ 98.74 KiB | Zobrazeno 714 x ]
7. Napojení vypínačů na pin7 - tedy společná propojená část
- nyní chci to, co mi zbylo z pinu 7 napojit na jednu stranu vypínačů. Vypínačem do dále jakoby rozdělím a právě vypínač mi bude volit, kam půjde šťáva (signál), nachystám si tedy "rozčtyřku"
Příloha:
Poznámka: Rozčtyřka, která povede k vypínači / vypínačům.
IMG_20141223_225053.jpg
IMG_20141223_225053.jpg [ 145.97 KiB | Zobrazeno 714 x ]
Příloha:
Poznámka: Rozčtyřka připojená na vypínače. Na obrázku jsou obě verze.
IMG_20141223_231044.jpg
IMG_20141223_231044.jpg [ 107.04 KiB | Zobrazeno 714 x ]
8. Propojení "rozčtyřky" a vývodu z pinu 7
Příloha:
IMG_20141223_231437.jpg
IMG_20141223_231437.jpg [ 116.53 KiB | Zobrazeno 714 x ]
Příloha:
IMG_20141223_231447.jpg
IMG_20141223_231447.jpg [ 131.12 KiB | Zobrazeno 714 x ]
9. Napojení výstupu vypínačů na jednotlivé piny
- postupně napojím výstupy z vypínačů na piny 1,3,7,9
Příloha:
Poznámka: Teď už je vše propojeno. Vše jsem se snažil izolovat, aby nedošlo k nějakému kontaktu s deskou. Připojení přímo na konektor už jsem neřešil, tam to nemá kde uhnout.
IMG_20141223_232614.jpg
IMG_20141223_232614.jpg [ 143.63 KiB | Zobrazeno 714 x ]
Příloha:
Poznámka: Příprava před propojením.
IMG_20141223_234032.jpg
IMG_20141223_234032.jpg [ 151.98 KiB | Zobrazeno 714 x ]
Příloha:
Poznámka: Připojení. Zde také všechno izolováno smršťovačkama, až na samotný konektor, kde by se snad nic dotknout nemělo.
IMG_20141223_234348.jpg
IMG_20141223_234348.jpg [ 131.4 KiB | Zobrazeno 714 x ]
10. Kontrola
- zkontrolovat spoje, dotyky kabelů, izolaci atd.
- tady platí to, že pokud se nepodařila úprava něčeho za 200Kč, tak to není takový problém... horší by bylo kdyby to pak něco udělalo jednotce motoru, kterou zatím za 200 neseženu


11. Zavření krabičky
- já jsem doma neměl úplně tenké kablíky, proto jsem to musel do krabičky trochu naskládat, zavírat postupně a občas nějaký kablík přerovnat pinzetou.
Příloha:
Poznámka: Hotovo.
IMG_20141223_233045.jpg
IMG_20141223_233045.jpg [ 141.45 KiB | Zobrazeno 714 x ]
Příloha:
Poznámka: Hotovo.
IMG_20141223_235201.jpg
IMG_20141223_235201.jpg [ 167.16 KiB | Zobrazeno 714 x ]
A na závěr zamyšlení - vyplatí se to upravovat?
Jak pro koho. Kdo to chce mít pod kontrolou, může si kabel upravit. Začátečníkům doporučuji koupit spíše hotový kabel zmíněný v příspěvku výše, který už má přepínač a je připraven.

_________________
Lancia Thesis 3.2 V6 Emblema - Lovato GPL
Opel Meriva 1.6 16V GPL - "eggy"
Lancia Lybra SW 1.9 JTD 77KW - ještě jede


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 17 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz