...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...
http://lanciaklub.cz/

Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm
http://lanciaklub.cz/viewtopic.php?f=18&t=239755
Stránka 2 z 3

Autor:  Štefan 368 [ úte kvě 28, 2013 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Nedavajte tu zbytocne fotky tacho z inych aut nez Kappy, je to uplne irelevantny udaj [-X

Autor:  Tomáš-Oaza 7 [ úte kvě 28, 2013 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

a proc ne jiny auta? tady jde o to zjistit jak to tedy vlastne je

Autor:  Alena 133 [ úte kvě 28, 2013 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Bavíme se tady o Italech, tak proč by zde nemohly být další italská auta. Nakonec se dobereme k tomu, že Italové to zas dělali podle dne v týdnu. Už tak jsou u Kapp rozdíly v displejích přístrojovky tak kdoví zda právě ty jiné méně časté nejsou bez nuly a zbytek s nulou. Nebo respektive ty jiné přístrojovky mohou být měněné, tzn, že se mohly vyrábět i po ukončení výroby Kappy jako náhradní díl. Ale to je čistě má spekulace

Autor:  integrale [ úte kvě 28, 2013 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Harouši, když jsem Kappu 20v TB MY 2000 z Itálie přivezl, nulu neměla. Bylo ale v háji ABS. Vyměnil jsem celou jednotku ABS a nula na displej naskočila jakmile auto s "novou" ABS jednotkou ujelo první kilometr (po změně poslední číslice v pořadí naskočila nula na první pozici v pořadí). Nevím, čím to bylo nebo proč to bylo, ale je fakt, že tam původně nebyla, nebylo tam opravdu vůbec nic. Přitom počet ujetých km se pochopitelně nezměnil. Zkusím doma najít fotku, jestli mám od původního italského majitele. Podle ŘJ mělo auto o cca 8 000 km víc, než ukazoval ten tachometr (doba, po kterou nefungovalo ABS). ABS bylo použité z jihoitalskýho vrakoviště, nevím, kolik mělo najeto auto, z něhož jednotka byla. Netuším, jestli v tom je souvislost.
Ono jsou tam i 2 druhy číselníků - jeden má takový tenký prťavý číslice a druhý větší tlustší. Jestli je tam souvislost, opět netuším, toto byl případ těch tlustých.
Naopak na atmosféře 20v VIS z r. 96, která měla méně než 100 000 km, byla nula již když jsem ji koupil, ověřeno v servisu (jediným, kde auto bylo ještě týden před odhlášením), včetně výpisu ŘJ. Tam byl ty prťavý číslice.
Na první generaci načítá kilometry mechanický počítadlo, jehož bowden jde do palubky a tam je převodník.
U druhé generace je elektrický snímač, na něm rovnou převodník a do přístrojovky jdou jen dráty.
U posledního modelu 2000 s těma začerněnýma světlama načítá kilometry z jednotky ABS, převodovka vůbec nemá žádný jiný vývod (je tam jen spínač zpátečky přibližně v místě, kde je u 98-00 vývod na snímač tacháku).
A pak se v tom vyznej...
Podle mě nejde tvrdit, že když tam je nula, jsou stočený kiláky, protože vím 100%, že i Kappy s najetýma km pod 100 000 mají někdy nulu na první pozici. Ale netuším proč. Rozhodně ne proto, že mají stočený kilometry, to fakt ne. A aby dneska na Kappě v Itálii koncesionář stáčel tachák pod 100 000 km - upřímně, podle mě naprostý nesmysl. Z 360 000 na 170 000 dejme tomu, ale ze 170 000 na 90 000 - to je naprostý nesmysl. A tvrdit podle fotky z internetu, že auto má nebo nemá stočený kilometry, to bych si teda nikdy neodvážil. Viděl jsem auta, která měla přes 350 000 km a vypadal jak nová, stejně jako zničený vraky po 80 000 km...

Autor:  Harous 239 [ úte kvě 28, 2013 13:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Romane díky za osvětu. Vůbec jsem netušil, že těch typů tam bylo tolik a měnilo se to i během výroby faceliftovaný verze. Každopádně to teda vypadá, že u Kappy jsou možný obě varianty.

Autor:  onko 657 [ úte kvě 28, 2013 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Ty číselníky menší za větší se měnily někdy v roce 99, u Kappy jtd 11/98 jsou menší čísla, u Kappy jtd 9/99 jsou už ty větší.

Autor:  Alena 133 [ úte kvě 28, 2013 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Onko a právě ani to není úplně celá pravda, některé facelifty i v roce 2000 měly ty malé, ovšem protiřečit tomu může zase to, že to někdo už měnil. My měli Kappu 2001 a měla velké a kamarád má 99 a měl malé. Nejspíš to fakt asi bude jak se italové zrovna vyspali :D

Autor:  integrale [ úte kvě 28, 2013 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Osobně se taky přikláním k tomu, že to nemá nějakou vnější závislost, ale spíš nějakou vnitřní (z pohledu fabriky - pro určitý trh, verze softu, apod.). Během výroby auta se prostě často mění komponenty z různých důvodů (nejčastěji cena a dodací podmínky), a tím pádem mohou být i závislosti a kombinace chování jednotlivých konkrétních systémů různé.

Ono by to bylo jedno - kdyby právě třeba 20v TB nebyla na ty kilometry tak háklivá. U VIS, VVT nebo V6 bych to neřešil, u 16v TB spíš okrajově, ale znáte snad někdo 20v TB, která nalítala přes 300 000 km? Osobně neznám víc, než 270 000...
Nevím proč, ale prostě 20v TB na rozdíl od 16v TB prostě má dost limitovanou životnost, přitom tam nevidím žádný racionální důvod (nějakou chybu, něco výrazně katovanýho proti 16v).

Autor:  Aleš 337 [ úte kvě 28, 2013 18:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Citace:
Na první generaci načítá kilometry mechanický počítadlo, jehož bowden jde do palubky a tam je převodník.
U druhé generace je elektrický snímač, na něm rovnou převodník a do přístrojovky jdou jen dráty.
Prvni generace Kappusty nema zadnej bovden, ma to cidlo na almare a jdou znej tri draty do budiku rok 95. To cidlo uz mela i Thema 3 generace od roku 92.
A Kappusta po faceliftu uz to bere z ABS rok 98, tam se to lamalo.
Mel jsem 16VT rok 95 cidlo na almare.
Ted mam 20V rok 98 a bere to z ABS.

Tady foto Kappa 16VT rok 95 po stoceni Obrázek

Autor:  Tomáš-Oaza 7 [ úte kvě 28, 2013 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

taky sem tam zadnej bovden nevidel, jen tri draty z cidla

Autor:  Jarda 591 [ stř kvě 29, 2013 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

toto určitě stočené nebude

Přílohy:
kilometry.jpg
kilometry.jpg [ 19.96 KiB | Zobrazeno 1020 x ]

Autor:  bras [ stř kvě 29, 2013 19:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Citace:
Osobně se taky přikláním k tomu, že to nemá nějakou vnější závislost, ale spíš nějakou vnitřní (z pohledu fabriky - pro určitý trh, verze softu, apod.). Během výroby auta se prostě často mění komponenty z různých důvodů (nejčastěji cena a dodací podmínky), a tím pádem mohou být i závislosti a kombinace chování jednotlivých konkrétních systémů různé.

Ono by to bylo jedno - kdyby právě třeba 20v TB nebyla na ty kilometry tak háklivá. U VIS, VVT nebo V6 bych to neřešil, u 16v TB spíš okrajově, ale znáte snad někdo 20v TB, která nalítala přes 300 000 km? Osobně neznám víc, než 270 000...
Nevím proč, ale prostě 20v TB na rozdíl od 16v TB prostě má dost limitovanou životnost, přitom tam nevidím žádný racionální důvod (nějakou chybu, něco výrazně katovanýho proti 16v).
čus,
můžeš být konkrétnější s tou životností motorů u 20VT?
jde mi o rozpis závad co znepojízdní auto. dík

Autor:  integrale [ čtv kvě 30, 2013 14:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Tak na mý 2.0 VIS rok 96 byl bowden do přístrojovky a na 20v TB rok 99 byly dráty ze špajzky.
Z ABS jsem měl krmenou jen 20v TB poslední řady (mimochodem, tam mají soudruzi v ePeru chybu, protože ePer podle VIN tvrdí, že všechny tyhle auta mají úplně stejný systém - snímač u převodovky a dráty do přístrojovky).
je pravda, že Thema TB taky měla převodník na převodovce.
Opět asi zase co kus, to originál.

Autor:  bras [ čtv kvě 30, 2013 17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Citace:
Citace:
Osobně se taky přikláním k tomu, že to nemá nějakou vnější závislost, ale spíš nějakou vnitřní (z pohledu fabriky - pro určitý trh, verze softu, apod.). Během výroby auta se prostě často mění komponenty z různých důvodů (nejčastěji cena a dodací podmínky), a tím pádem mohou být i závislosti a kombinace chování jednotlivých konkrétních systémů různé.

Ono by to bylo jedno - kdyby právě třeba 20v TB nebyla na ty kilometry tak háklivá. U VIS, VVT nebo V6 bych to neřešil, u 16v TB spíš okrajově, ale znáte snad někdo 20v TB, která nalítala přes 300 000 km? Osobně neznám víc, než 270 000...
Nevím proč, ale prostě 20v TB na rozdíl od 16v TB prostě má dost limitovanou životnost, přitom tam nevidím žádný racionální důvod (nějakou chybu, něco výrazně katovanýho proti 16v).
čus,
můžeš být konkrétnější s tou životností motorů u 20VT?
jde mi o rozpis závad co znepojízdní auto. dík

tak integrale pouští rozumy a detaily nikde?
to chceš abych Ti vůbec něco věřil ?

Autor:  Štefan 368 [ čtv kvě 30, 2013 20:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ukazatel stavu km při nájezdu <100tkm

Kamarat ma Kappu Coupe 20VT, ma to na krku 350tis. a motor taha uzasne :wink: Moja Kappa ma na tachu 150tis (realne podla diag 200tis) a je ako nova. Uz x rokov sledujem inzeraty a v 90% pripadoch su to znicene kusky bez udrzby a s poriadnou porciou km na krku. Takze neviem ci si nevidel kusky, ktore uvedene km nemali uz po druhy krat :D

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/