...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je stř srp 15, 2018 09:43

Všechny časy jsou v UTC+02:00




Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 37 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát kvě 31, 2013 01:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř říj 15, 2008 16:00
Příspěvky: 2472
Bydliště: Návsí
Citace:
Citace:
Citace:
Osobně se taky přikláním k tomu, že to nemá nějakou vnější závislost, ale spíš nějakou vnitřní (z pohledu fabriky - pro určitý trh, verze softu, apod.). Během výroby auta se prostě často mění komponenty z různých důvodů (nejčastěji cena a dodací podmínky), a tím pádem mohou být i závislosti a kombinace chování jednotlivých konkrétních systémů různé.

Ono by to bylo jedno - kdyby právě třeba 20v TB nebyla na ty kilometry tak háklivá. U VIS, VVT nebo V6 bych to neřešil, u 16v TB spíš okrajově, ale znáte snad někdo 20v TB, která nalítala přes 300 000 km? Osobně neznám víc, než 270 000...
Nevím proč, ale prostě 20v TB na rozdíl od 16v TB prostě má dost limitovanou životnost, přitom tam nevidím žádný racionální důvod (nějakou chybu, něco výrazně katovanýho proti 16v).
čus,
můžeš být konkrétnější s tou životností motorů u 20VT?
jde mi o rozpis závad co znepojízdní auto. dík

tak integrale pouští rozumy a detaily nikde?
to chceš abych Ti vůbec něco věřil ?

Proč se do něj hned obouváš?

_________________
Lancia Phedra 2.2 JTD
Jeep Commander 4.7 V8
Lancia Lybra 1.9 JTD - Zápůjční vozidlo
Jeep Commander 5.7 V8 Hemi
Alfa Romeo 164 2.0 TS
http://www.carsch-auto.cz/


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát kvě 31, 2013 15:09 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: pát bře 31, 2006 09:28
Příspěvky: 7931
Bydliště: Kolín
Tak co jsem se díval po netu na Phedry tak začínají taky od stavu 000 000 km.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA CEED SW 1.6 GDI TOP


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát kvě 31, 2013 16:52 
Offline

Registrován: úte čer 10, 2008 22:22
Příspěvky: 74
Bydliště: Praha
Citace:
tak integrale pouští rozumy a detaily nikde?
to chceš abych Ti vůbec něco věřil ?

Ne, je mi úplně jedno, jestli mi něco věříš nebo ne. Tvůj problém.
Prostě jsem napsal, že údaj o ujetých km, o němž se vede diskuse, nepovažuji právě u Kappy 20v TB za úplně zanedbatelný, jako u jiných modelů, protože nevím o Kappě 20v TB, která by s původním motorem nalítala víc, než 270 000 km (a to jsem viděl jen jedinkrát, po 270 000 byl motor taky vyměněn). Všechny Kappy 20v TB, který měly víc km a který jsem viděl, měly buď motor vyměněný, opravený nebo kaput (obvykle na klice), většina provozuschopných dobrých kusů měla dost pod 250 000 km (třeba s tím málokdo prostě víc najezdí než pár tisíc ročně). Jasně jsem napsal, že nevím o nějaké příčině, protože nevidím nic, co by soudruzi na tom motoru ojebali, spíš naopak. Nicméně třeba 16v TB či Themy 16v TB s najetým půlmilionem jsem občas viděl, takže svádět vše na údržbu beru jako málo pravděpodobné.
V této souvislosti, když uvážím, jaké prasárny jsem už na těch Fiatích turbobenzinech viděl páchat, je někdy zázrak, že to funguje vůbec (podbroušený kliky, otočený lágry, oskákaný nebo naopak úplně pórovité třecí plochy kliky, písty různých rozměrů s různými kroužky na jednom motoru, marmeláda místo oleje, dojebaná elektronika, vystříhaný dráty, přefoukaný turba propouštějící olej...) a že to natočí, co to natočí, s takovýma prasečinama. Speciálně kousky z Německa kreativitou tamních "opravářů" jen překypují.
Tak se ptám, jestli někdo má pokud možno osobní zkušenost s nájezdy nad 300 000 km s Kappou 20v TB. Toť vše.
Pod tím máš jasně napsáno od Štefana 368, že zná jeden kus, který už má najeto kolem 350 000 km.
Třeba obdobnou zkušenost mají i ostatní - to, že já jsem něco neviděl ještě neznamená, že to neexistuje.
Frštoš?


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pát kvě 31, 2013 22:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 12, 2009 22:20
Příspěvky: 687
Bydliště: city Olomouc a okolí
dík, že ses jednoznačně vyjádřil, o to mi především jde.
Takže na klice se zadírají respektive vytlučou.Takže můj další dotaz mohu položit.
Nicméně napřed si dovolím drobnou úvahu.
Klika je chráněna šálama, které mají kompozitum z měkkého kovu. To ale víš.
A pokud dojde k počátečnímu zadírání, tak šála hned není kaputt ale postupně se kompozitum vytlouká a částečně vytlučená šála se ozývá klepáním . Proč na toto řidič nereaguje?
Kvůli tomu, aby se klika nemusela hned přebrušovat bylo toto technické řešení a to už dosti dávno vymyšleno a relizováno.
Sám jsem si takovou situaci kdysi zažil na vlastním Dacia 1300, a na klepání jsem reagoval
včasnou výměnou za nové šály. Klika nebyla poškozená, takže finančně náročnou opravu jsem nemusel provádět.
Proto n e ch á p u , že se a teď mi promiň kolem Tebe vyskytují majitelé - řidiči a toto včasné upozornění nezaregistrují a neřeší? Vždyť je to jednoduché a laciné. A pak hurá jezdím dál.
No musím Ti říct, že jsi mne svým článkem v DF dosti vyděsil, pže něco takového prostě
nečekám alespoň u svýho auta. Přebrušovat klikovku, děkuji nechci.
Na druhé straně je to již mé 3ti TB benzín ITALY a zatím jsem takový problém nemusel řešit.
Nicméně po přečtení Tvého článku jsem "zhustil" výměnu oleje z 12 tkm na 9 tkm
a navíc po každé výměně zachytím vyjetý olej , nechám odstát několik dnů a pak si pomalým
vyléváním kontroluji co zůstalo na dně. jde o otřep toho kompozita.A zatím bez problému. Najeto mám 265 tkm, ale jezdím s více auty, tak zas tak moc km nepřibývají-na žádném.
Ba naopak servisuji si ještě dva fordy a tam jsem již u jednoho zahlédl v použitém oleji
otřep kompozita. A nejsou to turbíny! U taloše zatím nic. :) .
Jinak auto-kappu využívám na ježdění, né na blbnutí jako se sportovním vozem, na to mám něco jiného.
Takže takto to vidím já a budu rád, když se k mé úvaze jakkoliv vyjádříš.
Momentálně se domnívám, že Tvoji známi si pletou dálniční křižník se sportovním nářadím,
a navíc nejspíš šetří na údržbě. Což pak samozřejmě ani jinak než zadřením nemůže skončit.
Ale mohu se mýlit. Servis kappy sw s 220 ps nestojí tolik co např lybra , prostě je to drahší
včetně PHM a nic na tom nezmění někdy nízká počáteční vstupní investice.
Jinak nic ve zlém proti Tvé osobě, jde mi o to se dopídit, jak se něco takového, co uvádíš, může dít. čus , budu čekat na Tvůj fundovaný pohled.

_________________
ksw 2.0 t 20V
http://uwall.tv/
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=734864


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: sob čer 01, 2013 06:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 27, 2005 17:53
Příspěvky: 2305
Bydliště: Praha 6
jak klika začne slyšitelně klepat, je už pozdě a je zralá na přebrus...navíc po opravě už to nikdy nebude mít takovou životnost jako když to bylo nový

_________________
Lancia Beta Coupe 1300,2000,VX
Alfa Romeo 75, Sprint, 159 SW
Fiat 127, Uno, Panda 4x4, 600D


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: sob čer 01, 2013 11:27 
Offline
Člen klubu
Člen klubu
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 16, 2005 11:22
Příspěvky: 13944
Bydliště: NIKOL CITY-608479374
taky znam jednu tempru 1,6 kteera se zadrela natvrdo ze mi pri zkouseni roztahnout pomalu zastavila kappu a stacilo jen vymenit saly a auto jezdi dal

_________________
Lancia KAPPA 2,4 TDS
Honda 750 NC
Renault Master 2,3 5x
Iveco Daily 35C12 2,3 jtd
iveco eurocargo 3x
Peugeot Boxer 2,2 hdi
Mercedes atego
Daewo Lacetti


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: stř čer 26, 2013 18:11 
Offline

Registrován: úte čer 10, 2008 22:22
Příspěvky: 74
Bydliště: Praha
několik postřehů:
1. jakmile začne být slyšitelná klika, je motor KO a výměna pánví je ztrátou času; vůle a hlavně tlaky na R12 byly dost o něčem jiným, než u těchto turbomotorů
2. broušení kliky na obou fiatích turbomotorech 2.0 je zbytečná ztráta času, peněz a invence. Skutečně poctivě přebroušená klika vydrží max. nominální výkon, a to zhruba kolem 50 000 km, víc obvykle nedá; opět - nevím proč, nemá to logiku, italové tvrdí, že pánve +0,254 a +0,508 jsou prostě jiné a nevydrží. Buď je třeba vzít nepřidřenou jetou kliku A1 a přelapovat ji třeba na B2 a dát STD pánve (což je úplně v pohodě, ale musí ta klika být OK, což okem nelze poznat), nebo rovnou koupit kliku novou. Na čtyřválce ji máme za nějakých 21 500 Kč, na pětiválec je bohužel stále ještě nechutně drahá. Ladit motor s přebroušenou klikou může jen velmi svérázný jedinec.
3. nejobvklejší příčinou proč motor zaklepe na klice je ztráta mazacího tlaku buď:
3a/ vlivem úniku oleje na turbu (všimněte si, že obvykle po výměně turba, které bralo olej, nastává zaklepání motoru na klice)
3b/ vlivem deformace či vydření víčka olejového čerpadla (obvykle vlivem poškození třeba špónkami v oleji = indikace ve vypuštěném oleji)
3c/ vlivem idiocie (ne)výměny oleje, použitý olej, tůrování studeného motoru, vypalování rozpáleného motoru, atd.
Podle mě zase není potřeba se nějak děsit, pokud je člověk rozumná bytost a používá kvalitní olej, který do motoru patří a dodržuje výměnu 10-15 000 km nebo max. 2 roky a auto dostává servis, který je normální. Nad 150 000 km je potřeba občas pohlídat turbo a při známce pouštění oleje jej hned nechat zrepasovat (na Kappách jsou běžná komerční turba, někdy je nelze repasovat, protože praskají zadní komory u WG ventilu). Je potřeba si uvědomit, že turbo holt 300 000 km obvykle nenaběhá.
Osobně si taky Kappu občas spletu se sporťákem a zatím v poho... ona toho mrcha snese poměrně hodně... jen je prostě velká a těžká, tudíž sportovní výkony od ní čekat nelze (resp. lze, ale nedostaví se)


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 37 příspěvků ]  Přejít na stránku Předchozí 1 2 3

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz