...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...
http://lanciaklub.cz/

Výměna trysek ostřikovačů Lybra
http://lanciaklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=236063
Stránka 1 z 1

Autor:  Pepazdepa 408 [ sob srp 13, 2011 11:19 ]
Předmět příspěvku:  Výměna trysek ostřikovačů Lybra

Tak jsem zase jednou koumal, jak vyřešit ostřikování čelního skla u Lybry.
Protože původní trysky stály za …, tak jsem řešil jejich náhradu za trysky s rozprašovačem.
Po neúspěšným pokusu s tryskama ze škoncernwágnů jsem vyzkoušel trysky z Citróna C3 a výsledek posuďte sami…
Možná by z jinýho auta pasovaly bez úprav, ale to jsem fakt nebyl schopnej zjistit. Lybra má díry v haubně 16 x 10 mm.

Takže budeme potřebovat:

Dlouhý kombinačky, štípačky, plochej šroubovák, hodně ostrej nůž, kus šmirglu, malou vrtačku, vrták průměr 1 mm, kus tvrdýho drátu průměr taky 1 mm, původní trysky z Lybry, nový trysky z C3 ( cca 350,- za obě ) a spoustu trpělivosti s piplavou rachotou…

1) Začneme tím, že vyndáme ty plastový bazmeky, který držej tapec pod tryskama, bo se na ně jinak nedostaneme – je to asi patnáct těch stromečkovejch špuntů a jdou ven kuwa blbě. Osvědčilo se mi je kousek vydloubnout šroubovákem a pak je podebrat kleštěma na izolování kabelů a dostat ven. Tapec necháme volně viset na zbytku těch špuntů

2) Vytahneme hadičky z trysek

3) Západky na tryskách zespodu mírně zmačkneme dlouhýma kombinačkama a povystrčíme je ven z haubny- pak už jdou lehce ven

4) Citróňácký trysky ořežeme nožem podle obrázku tak, aby nám z toho zůstala koukat jenom trubička (částečně tam zůstanou původní výstupky a bude to mít průměr 7,2 mm – před vyzkoušením radši necháme trochu víc). Spodek musí zůstat úplně plochej

5) Z původních trysek nejdřív kuchneme ty kovový čůrátka – jde to dobře špičatejma štípačkama a nemusíme se ničeho bát, páč ten vršek stejně půjde pryč celej. A taky z nich vyndáme ty otáčecí vývodky (jdou s trochou hrubý síly ven)

6) Ořežeme celej vršek ostřikovače – odřezáváme to po kouskách a dáváme bacha na to, aby to ve finále bylo rovnoběžný se spodkem a mělo to rozměr 10 mm. Hlavně nezapomeňte, že tenhle proces je nevratnej, takže jestli ho zmršíte, tak budete shánět i nový Lybřácký trysky…

7) Odstraníme ze vnitřku vodní kámen - prevít a vyzkoušíme to nasadit na tu novou trysku – musí to jít trochu fest (neukroutíme to a doladíme šmirglem) – proč vysvětlím za chvíli

8) Do sesazenýho kompletu vyvrtáme dvě dírky průměrem 1 mm dle obrázku (vychází to do hrany prolisu a cca 4 mm od kraje) – tady hodně bacha – ten vrták musí tu vnitřní trubičku jenom líznout, ale nesmí projít skrz (to pak můžeme rovnou zahodit). Když se nám zadaří to úspěšně vyvrtat, tak to zase sundáme a ten žlábek, kterej tam udělal vrták trošku roztáhneme po obvodu nožem (stačí tak +-1 mm). Je to z toho důvodu aby šlo ještě s kompletní tryskou pootáčet. Asi by to šlo i něčím přilepit, ale tím je v čudu možnost ty trysky přesně směrově doladit

9) Zase sesadíme a vrazíme do těch dírek drát a necháme ho z každý strany koukat cca 2 mm a ty konce potom zahneme podle obrázku – nesměj nikde přečuhovat

10) Protože původní trysky měly vývod do úhlu a ty nový ne, tak možná budeme mít krátkou hadičku – s tím si snad každej poradí sám

11) Povytáhneme hadičku ven z haubny, nastrčíme na ostřikovač a celý to zacvakneme do haubny… 2x

12) Zavřeme motor (dáváme bacha, ať neskřípneme ten visící tapec)

13) Natočíme trysky dle nejlepšího svědomí

14) Zvedneme stěrače, ať zbytečně nedřou sklo

15) Pustíme ostřikovače

16) Vylezeme a natočíme trysky líp než předtím

17) Viz bod 15

18) Body 15 a 16 opakujeme dokud to nebude cákat ideálně

19) V některejch autech se ještě před trysky dávaj zpětný ventilky, ale to není náš případ, páč zpěťák je v tom Téčku pod tryskama, když už to máme oddeklovaný, tak není od věci ho zkontrolovat

20) Vrátíme čudly do tapecu

21) Jak to stříkalo se starejma tryskama asi víte všichni, jak to stříká teď je vidět na obrázku

22) Možná by bylo lepší, kdyby to stříkalo malinko vejš, to jde udělat tak, že podložíme předek trysek slabou gumou, ale neřešim, páč proti tomu, jak to fungovalo dřív je to zlepšení o 1000%

[color=#ff0000:c543fc4643]23) Jdeme se ožrat, páč máme děsnou radost, jak se nám to povedlo [/size:c543fc4643][/color:c543fc4643]

[attachment=7024]tryskaLybra.jpg[/attachment]

[attachment=7025]tohleznizbyde.jpg[/attachment]

[attachment=7026]tryskaC3.jpg[/attachment]

[attachment=7027]tryskaC3upravena.jpg[/attachment]

[attachment=7028]detailvrtn.jpg[/attachment]

[attachment=7029]detailspodek.jpg[/attachment]

[attachment=7030]detailaretace.jpg[/attachment]

[attachment=7031]ajeto.jpg[/attachment]

[attachment=7032]rozprach.jpg[/attachment]


Přílohy:
Poznámka: [BLOB - 0B]
rozprach.jpg
rozprach.jpg [ 43.01 KiB | Zobrazeno 4007 x ]
Poznámka: [BLOB - 0B]
ajeto.jpg
ajeto.jpg [ 33.46 KiB | Zobrazeno 4007 x ]
Poznámka: [BLOB - 0B]
detailaretace.jpg
detailaretace.jpg [ 45.42 KiB | Zobrazeno 4007 x ]
Poznámka: [BLOB - 0B]
detailspodek.jpg
detailspodek.jpg [ 28.45 KiB | Zobrazeno 4007 x ]
Poznámka: [BLOB - 0B]
detailvrtn.jpg
detailvrtn.jpg [ 45.92 KiB | Zobrazeno 4007 x ]
Poznámka: [BLOB - 0B]
tryskaC3upravena.jpg
tryskaC3upravena.jpg [ 39.33 KiB | Zobrazeno 4007 x ]
Poznámka: [BLOB - 0B]
tryskaC3.jpg
tryskaC3.jpg [ 44.78 KiB | Zobrazeno 4007 x ]
Poznámka: [BLOB - 0B]
tohleznizbyde.jpg
tohleznizbyde.jpg [ 23.47 KiB | Zobrazeno 4007 x ]
Poznámka: [BLOB - 0B]
tryskaLybra.jpg
tryskaLybra.jpg [ 31.85 KiB | Zobrazeno 4007 x ]

Autor:  jelcin43 [ ned úno 18, 2018 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna trysek ostřikovačů Lybra

Prosim, vemá někdo zdání proč s mi nezobrazuje fotodokumentace k výmeně trysek na Lybře za trysky z C3? Děkuji za info!!!

Autor:  libors 645 [ pon úno 19, 2018 08:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna trysek ostřikovačů Lybra

ani mně.....

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/