...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je pát pro 14, 2018 03:19

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Pravidla fóra


V této sekci budou uváděny pouze návody na individuální úpravy nebo opravy aut. Nesmí se zakládat témata s dotazy typu "potřebuju poradit s....". V názvu tématu uveďte na jaký model, motor je oprava (úprava) určena. Snažte se svůj popis doplnit co nejvíce informacemi a nejlépe i fotodokumentací.
Příspěvky v tomto fóru podléhají před zobrazením schvalováním. Za každou radu a tip na opravu a úpravu předem děkujeme. Pomáháte sami sobě :)

Upozornění: V moment odeslání se stává návod majetkem lanciaklubu a není dovoleno ho bez souhlasu vedení LK dále publikovat. Neplatí pro publikování návodů osobou, který ho vytvořila.



Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 1 příspěvek ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř úno 04, 2009 12:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 13, 2006 17:01
Příspěvky: 1551
Bydliště: Lanškrounsko
Nikdy mi nevadilo, když jsem měl k autu dva nebo i tři klíče. Taky Panda měla dva, vzhledově stejné, a s rafinovaně rozdělenou působností mezi dveře, víčko k nádrži a spínací skříňku. Klíče jsem si ustavičně pletl a ani zámky nepracovaly právě spolehlivě. Zadní dveře neměly klíč žádný a otevřít šly jen zevnitř. Do nové sady zámků jsem investovat nechtěl a tak jsem se rozhodl pro opravu.
Zámek zadních dveří přišel na řadu jako první. Opotřebené díly mechanizmu stačilo vhodně dotvarovat, pilníkem nabrousit a vypodložením celek seřídit tak, aby opět na nějaký čas spolehlivě fungoval. Horší to bylo se zámkem. Poté co do něj nešel zasunout žádný z dostupných fiaťáckých klíčů, jsem zjistil, že drážky přibližně pojmou klíč od malé FABky. Stačilo jen jemně propilovat drážku a kolíčky ve vložce přesadit tak, aby se po zasunutí českého klíčku srovnaly. Jeden kolíček jsem ztratil a tak nezbylo než vypilovat z plíšku nový. Kde nestačila kombinace kolíčků, připiloval jsem klíček. Tím byl zámek zadních dveří opraven, fabka je od ostatních klíčků snadno odlišitelná a tak ani nevadí, že bude vzadu jiný klíček než k ostatním dveřím.
Pokračoval jsem opravou zámku v levých dveřích: Kolíčky vložky se nesrovnaly po zasunutí ani jednoho klíče. Jak předchozí majitel dveře odemykal a zamykal nevím, ukazoval mi jakýsi chvat spojený s polohováním a odtlačováním klíče, který jsem po něm nikdy nedokázal zopakovat. Auto jsem odemykal výhradně přes pravé dveře.
Rozebral jsem tedy zámek a vysypal kolíčky... za ty roky, co Themu a Fiaty provozuji, mám doma trosky několika vložek ze zámků, kolíčky byly ve všech stejné. Aby bylo možno kolíčky vysypat, je potřeba vyloupnout (vypáčit) planžetu, která je zajišťuje. Je na krajích vložky zaklepnutá a jde vyloupnout maličkým ostrým šroubovákem – velmi opatrně, nesmí se odstranit příliš mnoho materiálu vložky, aby pak zůstala možnost planžetu znovu zaklepnout a zajistit. Poskládat kolíčky zpět tak, aby je klíč zarovnal není tak složité, ale je nezbytné mít opravdu určitou zásobu. Kolíčky, které přečnívají nahoře, jdou spilovat zevnitř, z místa, kde je odtlačuje klíč a tím se srovnají do roviny s tělískem vložky. Ty co přečnívají moc dolů, jdou spilovat dole, ale pozor – je-li spilování veliké, ztrácejí takto upravené kolíčky na významu. Kolíčky vkládáme bez titěrných pružinek, ale při zkoušení klíčem je zatlačujeme prsty až dolů, ve směru jak budou pružinou zamačkávány, abychom viděli jak se zarovnají po zasunutí klíče. Některé vložky mají ještě kolíček úplně vzadu, má trochu jiný tvar než kolíčky klíčové, a zajišťuje vložku v zámku. Tento kolíček má pružinku zdola a je jí vytlačován mimo obrys vložky. Ostatní kolíčky mají pružinky shora. Vkládáme tedy nejprve kolíčky, potom pružinky a celek nakonec opatrně zajistíme planžetou tak, aby pružinky zaskočily za její ohyb, zatímco kolíčky kloužou po její zadní straně.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Prostor v klice, určený pro otáčení vložky zámku je nezbytné vyčistit a namazat. Opotřebené okraje je možné nabrousit jehlovým pilníčkem. Jestliže je vložka zajištěna přídavným kolíčkem, zatlačíme jej do roviny s jejím obrysem a vložku zasuneme do zámku. Pokud jsme pracovali přesně, bude zámek nyní bez problému opět fungovat.

_________________
Fiat Palio 178BX - Made in Brazil


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 1 příspěvek ] 

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz