...:::LANCIA KLUB - FORUM:::...

Právě je čtv zář 21, 2017 03:15

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Pravidla fóra


V této sekci budou uváděny pouze návody na individuální úpravy nebo opravy aut. Nesmí se zakládat témata s dotazy typu "potřebuju poradit s....". V názvu tématu uveďte na jaký model, motor je oprava (úprava) určena. Snažte se svůj popis doplnit co nejvíce informacemi a nejlépe i fotodokumentací.
Příspěvky v tomto fóru podléhají před zobrazením schvalováním. Za každou radu a tip na opravu a úpravu předem děkujeme. Pomáháte sami sobě :)

Upozornění: V moment odeslání se stává návod majetkem lanciaklubu a není dovoleno ho bez souhlasu vedení LK dále publikovat. Neplatí pro publikování návodů osobou, který ho vytvořila.



Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 3 příspěvky ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř říj 26, 2016 22:32 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 14:56
Příspěvky: 40
Pomalu se blíží chvíle, kdy FAP na mé Phedře (motor 179AXC1A) řekne sbohem a budu ho muset chtě nechtě vyměnit (vyřazení neberu jako možnost), proto bych chtěl sepsat vše kolem tohoto tématu, protože nějaký ucelený náhled na věc jsem nikde nenašel.

Co jsem zatim o celé problematice přečetl, tak se může na FAP systému podělat několik věcí a když to celé nefunguje na 100%, tak výsledkem je zanesený, potažmo zničený filtr. Doufám, že zdejší zkušení uživatelé přispějí svou trochou k tématu a pokud nebudou zde prezentované informace správné, tak opraví.... Postupně, až k tomu dojde, budu doplňovat jednotlivé kroky, brečet, že to pořád nefunguje :) a pořídím nějakou foto či video dokumentaci - neslibuju, že to bude zítra..

V případě vrtání se do celého tohoto systému je zapotřebí diagnostika, bez ní to prostě nejde.

Upozorňuji, že čísla dílů nemusí plně korespondovat s každou 2,2HDI 94kw, veškerá čísla se vztahují k mému konkrétnímu vozu a ve Vašem případě nemusí být stejná.

Nebudu zmiňovat v závadách možnost netěsnosti některého celku a z toho vznikajících závad.

Pokud se do jakékoliv opravy pustíte, děláte jí na VASTNÍ RIZIKO!

Závada č. 1: čidlo víčka nádrže - když je nefunkční, počítač nezjistí, že bylo dotankováno, nedochází k aditivaci nafty, fungovat by aditivace měla pokud je v nádrži více než 10l paliva(ideálně dotankovávat prázdná-plná). Čidlo funguje na magnetickém principu spojené/rozpojené a na jednom foru bylo zmíněno, že problém způsobil uvolněný kablík z čidla, odvrtáno, zaletováno, zalepeno-za pokus to v případě problému stojí.
č. náhradního dílu 1492833080 - original kelly 1100,-
eper kategorie 102/10200/třetí rozkres/položka č. 3

Závada č. 2: nedostatek aditiva - fap additive level low
- buď je skutečně aditiva málo - doplnit aditivum (nutné určit jaký typ Eolysu tam patří), a doplnit do nádržky aditiva, která se nachází na podvozku na straně řidiče, mezi přídavným topením a nádrží. Přesné množství aditiva neznám, informace se rozchází od 3 do 6 litrů
Obrázek
č. aditiva Eolys 9409736980 - 3 l kit na doplnění 2000,- https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=80 ... 0wodfOkB4g" onclick="window.open(this.href);return false;
eper kategorie 102/10200/první rozkres/položka č. 29

- nebo je vadné čidlo hladiny aditiva v nádržce (tato informace je převzatá z peugeot fora, kde je popsán servisní úkon výměny měřáku hladiny, na dalším je toto vyvráceno jako nesmysl-dle dalšího infa je nádrž včetně čidla jeden celek), náhradní díl čidlo hladiny nenalezen. Pokud nelze vyměnit čidlo, je řešením výměna celé nádržky.
č. dílu 965117038 - někde jsem zahlédl cenu 15000,-
eper kategorie 102/10200/první rozkres/položka č. 4

- nebo vadná řídící jednotka aditivace
č. dílu 9651212180 - originál kelly cca 4200,- vrakoviště od 300,-
eper kategorie 102/10200/první rozkres/položka č. 14

Závada č. 3: závady aditivace
- nefunkční čerpadlo aditivace nebo funkční, ale nedosahující požadovaných parametrů pro tlak, který by měl být 3bar (neověřeno). To že čerpadlo po aktivaci z diag vrčí neznamená, že je v pořádku. Ověření parametrů lze pouze tlakoměrem připojeným na výstup z čerpadla. Oprava zřejmě také výměnou celé nádržky aditiva.

- ventil vstřikování aditiva nefunkční nebo neodpovídající parametrům - toto vyplynulo z rozhovoru s mechanikem. Jestli je integrován do hadice, je na nádrži nebo je-li tam vůbec nevím, až rozeberu, uvidim. Hadice dle eperu už se nevyrábí, analogy nejsou.
V případě, že je jistota, že čerpadlo je v pořádku a závada přetrvává, vyměnit ventil.
Náhradní díl ventil nenalezen.
č. hadice 9639742180
eper kategorie 102/10200/první rozkres/položka č. 27

Závada č. 4: Chyba diferenčního čidla, čidla teploty výfukových plynů atd. - vyměnit vadné čidlo/čidla
č. difer. čidlo: 9645022680 náhrada od 900,-
č. čidlo teploty: 9666230280 original (filtron) kelly 3600,-, cena náhrady nezjištěna
eper kategorie 102/10258/druhý rozkres/položka č. 2 a 1

V mém případě diferenční čidla ukazují rozdíl při volnoběhu 27 mbar, 3000ot 200mbar, 4000 250mbar a 4500 necelych 300mbar-měřeno při stojícím vozidle. Za těchto údajů vozidlo zahlásilo jednou hrozící ucpání filtru. Chtělo by to vyzjistit nějaké základní a hraniční hodnoty diferenčních tlaků.

Závada č. 5: Zaplněný/zacpaný/proražený filtr pevných částic
Celkové množství v mém filtru 132g - co přesně reprezentuje tento údaj nevím, někde je zmiňováno, že se jedná o množství nespálených usazenin-počítáno asi dle počtu aditivačních cyklů. Stav filtru hlášen jako zanesený, v jiné části diagnostiky je údaj o středním pásmu zanešení, tak nevím, co si o tom myslet. Poslední regenerace proběhla po 150 km, takže filtr je opravdu před smrtí.

Možnosti řešení:
- vyřazení filtru, hrozící důsledky ať si každý zhodnotí sám. Z legislativní stránky věci se vozidlo stává nezpůsobilé pro provoz a v některých zemích hrozí tučné pokuty.

- proplach wapkou a následné vysušení - někdy úspěšné, někdy neúspěšné, zřejmě závisí na typu filtru a jeho celkovém stavu. Při proplachu se vyplaví množství karcinogenních látek, opatrnost je na místě.

- chemická renovace, ať samo domo nebo "profi" - o úspěšnosti se dá polemizovat.

- mechanická renovace, repas - výměna keramické části filtru firmou=zakoupení repasovaného kusu(pokud není repasem myšleno vyyčištění), samo domo by to asi šlo taky, ale zatím jsem o tom neslyšel. Pro bastlíře http://www.alibaba.com/trade/search?fsb ... +honeycomb" onclick="window.open(this.href);return false;
U některých filtrů by mělo být možné je vyčistit/dočistit ultrazvukem.

- výměna za nový filtr - výměnu provést až v případě, že ostatní části systému fungují bez závad, jinak hrozí jeho znehodnocení. Z těch pár reakcí po výměnách náhražkových filtrů jsem se rozhodl vyřadit z výběru firmy MTS, JMJ a Starline (Starline z principu :) ) O JMJ jsem se dočetl, že vnitřní keramika je menší a proto dochází k horšímu spalování usazenin. Jestli to není i u jiných výrobců/typů je ve hvězdách. Prozatím čekám na nacenění ze značkového servisu Lancie, ale očekávám cenu za nový nad 20k (dle auto kelly origo filtr 35000), za repas kolem 10k. Oslovil jsem i Peugeot, kupodivu neprojevovali žádné nadšení a nepěli oslavné chóry nad mým požadavkem výměny filtru, ale na stránkách uvádějí cenu za jimi schválenou náhražku Eurorepar pro 2,2HDI P807 8990,- vč. DPH. Finálně se přiklánim k produkci WALKERu, kde je možné si vybrat ze dvou možností dle toho, jak je vozidlo provozováno.

č. dílu FAP: 9655165680
varianta starší vůz, jizda po městě WALKER EVO C typ 73000, vnitřek cordierit, cena 7000,-
https://automotoprikryl.cz/front/tecdoc ... ult/529286" onclick="window.open(this.href);return false;
varianta převažující dálniční provoz, WALKER EVO S typ 93000, vnitřek karbid křemíku, cena 9000,-
https://automotoprikryl.cz/front/tecdoc ... ault/28248" onclick="window.open(this.href);return false;
eper kategorie 102/10258/první rozkres/položka č. 2

Celková finanční náročnost v domácích podmínkách od 9000,- v případě výměny filtru a doplnění aditiva (případně 6500 za použití levnějšího nebo repasovaného filtru) a vlastnictví diagnostiky, vzhledem ke složitosti a provázanosti celého systému není zaručen uspokojivý výsledek. V případě dalších závad cena bude narůstat. Ceny ze značkových servisů dodám, až mi je pošlou, zatím v to doufám...

Pokud jsem něco opoměl nebo neuvedl úplně správně, pak prosím o zkorigování.


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: pon říj 31, 2016 23:11 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 14:56
Příspěvky: 40
Tak mam cenu ze znackoveho servisu Lancia - filtr 25.300,-, aditivum 1 litr 1.601,- vč. DPH a zapoctene slevy 30% za stari vozu. No, original filtr to zcela jiste nebude :).

Pokud nekdo vaha s urcenim spravneho aditiva, tak zakladni navod:
Obrázek

moznost ucreni dle roku vyroby, DAM cisla a jako pomocne urceni je mozno dle barvy bajonetu na cerpadle aditiva.
Bila - DPX 42
Zelena - Eolys 176 nebo Infineum 7995 -tyto dve jsou misitelne
Modra - Eolys Powerflex


Nahoru
   
PříspěvekNapsal: úte lis 01, 2016 19:09 
Offline

Registrován: sob lis 13, 2010 14:56
Příspěvky: 40
navod na vymenu FAP filtru a plneni aditiva, pro anglicky hovorici
http://ta.tenneco-emea.info/scorm/fitti ... (DW12ATED4" onclick="window.open(this.href);return false;).pdf


Nahoru
   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma  Odpovědět na téma  [ 3 příspěvky ] 

Všechny časy jsou v UTC+02:00


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Český překlad – phpBB.cz