Citace:
Patenty nebo inovace od Lancie jsou na
historie" onclick="window.open(this.href);return false;, k seznamu Vojty je tam ještě dalších pár věcí.
Sepsal jsem data z tohoto vlákna a z odkazovaného článku do jednoho bloku:
1903 První auto s plynovým pedálem a čtyřstupňovou převodovkou (Fiat 24-32HP)
1907/1908 První auto s vysokootáčkov motor V4 (Lancia Alfa)
1909 První auto s přívodem směsi přes stojící ventily -(Lancia Beta)
1909 První auto s blokem motoru s odnímatelnou hlavou válců (Lancia Beta)
1913 První trojnásobně přestavitelný sloupek řízení (Lancia Theta)
1913 První auto s řetězem ovládanou převodovou brzdou (Lancia Theta)
1913 První vícelamelová suchá spojka (Lancia Theta)
1913 První patentované ocelové disky (Lancia Theta)
1913 První auto s kompletní elektroinstalací (Lancia Theta)
1918 První příprava směsi pro motor V12 pouze jedním karburátorem
1921 První rozvody v hlavě motoru (Lancia Dikappa)
1922 První auto se samonosnou karoserií (Lancia Lambda)
1922 První auto s nezávislým zavěšením kol (Lancia Lambda)
1922 První auto s hydraulickými tlumiči (Lancia Lambda)
1922 První auto se zavazdlovým prostorem začleněným do karoserie (Lancia Lambda)
1922 První auto s brzdami na všech 4 kolech (Lancia Trikappa)
1928 První konstrukce vidlicového motoru s úzkým úhlem sevření válců - italové všeobecně
1931 První auto s hydraulickým brzdovým systémem (Fiat 522)
1931 První pružné uložení motoru (Lancia Astura)
1931 První protiběžně otevírané dveře bez podpěrného B sloupku (Lancia Astura)
1937 První hliníková pouzdra klikové hřídele (Lancia Aprilia)
1947 První šikmé rameno zadní nápravy
1948 První sériové auto s pětistupňovou manuální převodovkou (Lancia Ardea)
1950 První auto s V6 s úhlem sevření válců 60°(Lancia Aurelia)
1950 První teplotně řízená žaluzie k řízení průchodnosti před chladičem (Lancia Aurelia)
1950 PRvní pohon vačkových hřídelí rozvodovým řetězem s hydraulickým napínákem (Lancia Aurelia)
1967 První auto s cyklovačem stěračů v základní výbavě (Fiat 125)
1979 První auto schopné spalovat čistý ethanol E100 (Fiat 147)
1983 První auto vybavené předchůdcem systému start-stop, tzv. Energy Saving (Fiat Regata ES)
1984 První auto s elektricky sklápěnými zrcátky (Lancia Thema)
1985 První auto zároveň s kompresorem a turbem (Lancia Delta S4)
1986 První dieselové auto s přímým vstřikováním paliva (Fiat Croma)
1991 První auto s proměnnou délkou sání (Lancia Thema 2.0 V.I.S.)
1994 První auto s nastavitelným volantem ve dvou směrech (Lancia Kappa)
1998 První coomon-rail diesel (Alfa Romeo, Fiat, Lancia)
1998 První auto s barevným LCD displayem ve standardní výbavě (Alfa Romeo 166))
1999 První auto střední třídy s barevným LCD displayem ve standardní výbavě (Lancia Lybra)
2001 První auto se sériově montovanými zadními LED světly (Lancia Thesis)
Bez určení roku
- blok motoru odlitý do jednoho kusu (Monobloc)
- ve dvou rovinách přesazená kliková hřídel
- patent na přímou montáž motoru do nosné karoserie
_________________
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H.F.
Tipo936 3.0 V6 Super 99´, Myš
Tipo164 2.5 TD 98', Malý Farina
Tipo834 2.0 VIS 93´, Krabice
Tipo932 2.5 V6 SW fl
addio
Nové díly na prodej